חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

6 ימים מלאים בהולנד עם ילדים

זוג+2 ילדים בני 4.5 ו 6, טיול מרביעי עד רביעי , 6 ימים מלאים.
טיסות- איזי ג'ט, הוזמן בסוף נובמבר 2017. עלות 712 יורו כולל 2 מזוודות 23 קילו והושבה להלוך וחזור. טרולי מגיע בחינם( אנחנו לקחנו בנוסף למזוודות 2 תיקי גב, ושתי מזוודות בימבה קטנות "טרונקי" לילדים,אפשר לרכוש בסופרפארם. המזוודות הקטנות היו מצוינות לילדים, הרכיבה עליהן העסיקה אותם בזמני ההמתנה. בתוך המזוודה שמנו בגדים להחלפה למטוס, מעיל, משחקים וחוברות עבודה .כמו כן לקחנו אתנו שני בוסטרים לרכב שעברו לכבודה חריגה. הבידוק עבר ללא בעיות, מהארץ אפשרו לנו גם לקחת בקבוקי מים למטוס.
הטיסות יוצאות מטרמינל 1, יש שם משחקיה קטנה שהעסיקה את הילדים. קיבלנו טיפ להכין ארוחת צהריים למטוס שניצלים ופסטה וכך עשינו, רעיון מעולה.
הטיסה יצאה בעיכוב של 20 דק לא משהו קריטי, חוץ מזה היה מצוין.
ביטוח ביטול טיסות- עשינו דרך פניקס, חייבים לעשות תוך שבוע מיום הזמנת הטיסות .
עלות 294 ₪. הסיבה שעשינו דרכם כי ניתן לבטל מכל סיבה ולקבל החזר עד %80.
רכב- הזמנו גם באותה התקופה מאוויס, אופל אסטרה סטיישן ידני בעלות 232 יורו, כולל ביטול השתתפות עצמית, נהג נוסף וללא הגבלת קלומטרז'. בפועל קיבלנו קאיה סטיישן ידני ,רכב מפנק, הבגז' הספיק לנו לכל המזוודות. בסכיפול מצאנו את העמדה ללא בעיה אבל ההמתנה לרישום הייתה די ארוכה. ראינו שיש סופר בשדה, אפשר להתפצל אחד לסופר ואחד לעמדה של הרכב. באוויס טפסו לנו מהמסגרת בכרטיס אשראי 92 יורו לביטחון .
מומלץ לעשות בארץ רישיון נהיגה בינלאומי. בעמדה ביקשו מאתנו להציג את הרישיון הישראלי ואת הכרטיס אשראי שעליו בוצעה ההזמנה חשוב מאוד! מהעמדה עולים קומה אחת הולכים עד סוף המסדרון ויורדים לחניון לקבל את הרכב. החלק הזה בנוסף להמתנה הרגיש לנו כמו נצח במיוחד שהילדים כבר היו עייפים. השירות של אוויס היה מצוין, עזרו לנו בכל פנייה. ברכב היה ג'י פי אס מובנה למרות שלא הסתמכנו עליו. במיוחד לגבי המהירות כשהראה לנו משהו אחר ממה שהיה בתמרורים משום מה. ממליצה לקחת מטען לרכב. ומטענים ניידים לטיולים.
סים- רכשנו דרך SIM2FLY2 שני סימים כל אחד 9 ג' גלישה מס' ישראלי נשמר, ניתן לראות סרטונים ביוטיוב, ושיחות ללא הגבלה. עלות 258 ₪ לשניים. התהליך קצת מסורבל היות ואוספים את הסימים בשדה ממקום מסוים. יש תהליך הפעלה, הם שולחים את כל הפרטים יום לפני הטיסה. במספר שלי לא היו בעיות אך לבעלי כל פעם היו ניתוקים. כן היה למי לפנות,איש קשר, אך ההתעסקות עם זה הייתה מעצבנת.
פאספורטקרד- העלות 151 דולר לכולנו לשבוע, כולל ביטוח כבודה, טאבלט, 2 מכשירים ניידים, ספורט אתגרי ותאונות אישיות. בעזרת הקבוצה הנהדרת בווטסאפ קיבלנו שוברים לדיוטי פרי ע"ס 40 דולר.
כפר הנופש -molecaten park landgoed ginkelduin. נמצא באיזור עיירת לירסום כ 20 דק נסיעה מאוטרכט. הוזמן בסוף נובמבר, למזמינים עד ינואר היה 20 אחוז הנחה. עלות 476 יורו ל 6 לילות כולל ביטוח ביטול, ובחירת בקתה. בונגלו פינס מס '006, בדיעבד עדיף להזמין מס '004 יותר קרוב לחניה. ביום הראשון והאחרון ניתן לחנות ליד הבקתה, במהלך השהות רק בחניון המשותף. בבקתות יש חימום אין מזגן. לא היה לנו צורך במזגן היינו בתחילת יוני.
סגרנו בכפר הזה בעקבות ההמלצות שקיבלנו בפייס. היתרון של הכפר הזה זה שהוא יחסית זול לעומת האחרים. ידענו מראש שננצל את הכפר לרוב ללינה בלבד לכן העדפנו לשלם פחות וכך בדיוק היה. חזרנו כל יום יחסית מאוחר גמורים אחרי יום שלם של בילוי ולא היה לנו יותר כוח להסתובב גם בכפר. חוץ מיום אחד שקצת התפקשש לנו מבחינת התכנון ובחרנו לחזור לכפר למנוחה, והגן שעשועים והבריכה בהחלט עשו את העבודה. החיסרון היחיד הוא שהבקתות הפיניות קצת חשוכות ואין תאורה מספיק טובה בלילה. לא שחייבים כי מחשיך ב 22:00 אבל בכל זאת…
המיקום של כפר מצוין, לאטרקציות כמו בארנהם, הוחה פלואה אוטרכט מוזאון הרכבות הייתה נסיעה של כחצי שעה, הנסיעה הכי ארוכה שהייתה זה לחיטהורן כשעה ורבע.
הבקתות מאובזרות בכלי מטבח, נתנו לנו גם מצעים למרות שלא הזמנו מראש. יש סופר ג'מבו קרוב כ 8 דק נסיעה מהכפר .הבאנו מהבית קפה שוקולית סוכר, מלח תבלינים, פסטה פתיתים, טונה. כמו כן הבאנו שקיות זבל שקיות סנדויצ'ים גליל של מגבות נייר, מגבת מטבח, סקוצ' כלים, טבליות למדיח, טבליות לכביסה. מצאנו רשימת ציוד מעולה שמישהי העלתה בפייס והורדנו עוד כמה רשימות מהגוגל. בנוסף קיבלנו עוד שקית שלמה של מוצרים ממשפחה שהייתה שם לפנינו ועמדו לעזוב .
בכפר עצמו יש בריכה חיצונית בריכה מקורה מחוממת, גן שעשועים, באולינג, בית קפה ,מסעדה, מכולת, מכבסה ומיני גולף בתשלום נוסף, פינת איילים, וארנבים שמסתובבים חופשי. הבנתי שיש גם רכיבה על סוסים שלא עשינו. הדרך לכפר פשוט מהממת ,מלא עצים וחיות שפוגשם בדרך.
דלק- מילאנו פעם אחת ב 80 יורו ופעם נוספת כשהחזרנו את הרכב 70 יורו.
חניה- השתמשנו בטיפים שניתנו בווטסאפ ובפייס. סה"כ עלה לנו 44 יורו.
אטרקציות:
ביום רביעי- הגענו בערך ב21:00 לכפר, מזל שבכל זאת הבאנו כמה דברים מהבית כי לא היה סיכוי שהיינו עוברים עוד בדרך בסופר… הילדים נרדמו באוטו תוך דקה.
ביום חמישי- בבוקר נסענו לסופר ג'מבו עשינו קצת קניות הכנו לילדים כריכים ויצאנו לדרך ללינסהוף- שעה נסיעה מהכפר. חנינו בחניון מסודר שקשה לפספס עלה לנו נדמה לי 10 יורו. לינסהוף זה גן שעשועים ענק פשוט גן עדן לילדים!!! לדעתי מתאים לילדים עד גיל 12 ככה, מלא מתקנים מגניבים ואפילו יש פארק מים נחמד, תביאו בגדי ים ומגבות! הגענו לשם בערך ב 12:00 ונשארנו עד הסגירה 18:00.
יום שישי- היה יום גשום, בהתחלה לפי מזג האוויר ראינו שבאזור הזאנסה לא אמור להיות גשם אז יצאנו לכיוון, לאחר כחצי שעה המכ"ם הראה שבכל הולנד יירד גשם, עשינו אחורה פנה ונסענו למוזאון הרכבות באוטרכט, וטוב שעשינו כך. הילדים נהנו בטירוף!!! מקום מקסים, הבן הקטן שלי לא מפסיק לדבר עליו עד היום. הגענו בערך ב11:00 למוזאון ויצאנו משם ב1630:. בחניון במוזאון מותר לחנות עד 20:00 לכן הלכנו להסתובב בעיר. הגענו עד למגדל הפעמונים הסתובבנו במדרחוב אכלנו צ'יפס ממש טעים וחזרנו לחניון ב 19:30. היה יום מהנה בהחלט! בקרבת הכפר מצאנו ג'מבו נוסף עצרנו לעשות קניה קצת יותר רצינית לבקתה. בסופר היו עגלות סופר קטנות לילדים והם נהנו לעשות שם קניות בטרוף!
יום שבת- היה יום בהיר ללא גשם, החלטנו לנסוע לזאנסה. הגענו לשם בערך ב10:30, חנינו במקום מסודר צמוד לכניסה עלה 10 יורו. התכנון היה לנסוע אחרי זה לטירת מיודן, תהרגו אותי לא יודעת איך יצאנו משם ב15:30. כנראה בגלל שהיו הרבה אנשים אז לוקח זמן עד שמצטלמים והטיילת הייתה עמוסה אז הולכים יותר לאט וגם עצרנו לעשות פיקניק והאכלנו את הברווזים והברבורים שהיו שם .
זאנסה מקום מקסים הרבה טחנות רוח, עלינו על אחת כי הילדים ביקשו למרות שלדעתי זה היה מיותר, שילמנו 9 יורו. באחת הבקתות שהיא גם חנות מזכרות ענקית ראינו את תהליך הייצור של קבקבים, היה נחמד. בגלל שיצאנו מאוחר החלטנו לוותר על אטרקציה נוספת שפתוחה עד 17:00 ובמקום זה נסענו לטייל בוולנדם.
בוולנדם הספקנו לטייל רק בטיילת נכנסנו למלא חנויות עם מזכרות קנינו כל מיני שטויות אכלנו ציפס, וואפל, צילמנו את הילדים בתלבושות המסורתיות וחזרנו לרכב בסביבות השעה 19:00. לגמרי היה יום כיפי!
יום ראשון המוזאון הפתוח בארנהם. יש חניון גדול ליד בעלות של 8 יורו. מבחינתנו זו הייתה האכזבה של הטיול. המקום הוא פארק ענק מחולק לאזורים. ברוב הפארק יש בתים קטנים שבכל בית יש תצוגה של החיים בהולנד מהעבר. התצוגה הייתה בהולנדית בלבד .
אחרי מספר בתים שנכנסנו אליהם הילדים איבדו עניין ואז היינו עסוקים בלשכנע אותם להמשיך בסיור וזאת הייתה הטעות .
החסרונות של המקום לדעתי היה שלא היו הסברים באנגלית בכלל, לא עודכן בשום מקום לגבי זמני התצוגות. הרבה פעמים נכנסנו לבתים מבלי להבין מה אנחנו בכלל רואים. כמו כן יש בפארק רכבת קלה שמעבירה מאזור לאזור, ביום שאנחנו היינו היא לא עבדה ולכן הלכנו המון ממקום למקום. יצאנו משם מאוכזבים והחלטנו לחזור לכפר לחצי יום מנוחה. ישבנו קצת בבית קפה בזמן שהילדים השתוללו בגן השעשועים הקטן וסיימנו בבריכה. במקביל הכנסנו את הכביסה כדי לנצל את הזמן.
יום שני- היות והיו לנו רק 6 ימים מלאים ונורא רצינו להיות בחיטהורן עמי ותמי והדולפינריום החלטנו לשלב אותם ביום אחד. בגלל המרחקים בין המקומות והשמועות שהילדים לא רוצים לצאת מעמי ותמי החלטנו על הסדר חיטהורן דולפינריום ולסיום עמי ותמי. הגענו לחיטהורן ב 10:30 חנינו בחניון של הסופר בחינם והלכנו לבית מס 27 של מייק המפורסם. מצאנו אותו בקלות והתחלנו את השייט ב 11:00 , עלה 15 יורו לשעה 25 לשעתיים, בשיא העונה הבנתי שעולה יותר. לקחנו אתנו לשייט מצופים למקרה ש… למרות שהבנו שהמים שם לא עמוקים בכלל. חיטהורן מהממת אין מה לדבר פשוט מקום אגדה, לקחנו אתנו לחם להאכיל את
הברווזים ה"מורעבים", הילדים ממש נהנו מהחוויה. עשינו את השייט שעה למרות שיכולנו בכיף להמשיך עוד. יצאנו מחיטהורן ב 12:30 וב 13:30 כבר היינו בדולפינריום. ראינו את המופעים המרכזיים של פילי ים 20 דק, כלבי ים 15 דק, והדולפינים 30 דק. גם כאן יכולנו בכיף להישאר עוד. יצאנו ב 16:30 וב 17:00 כבר היינו בעמי ותמי. מקום מגניב לגמרי. אכלנו פנקייק ועוגת תפוחים שתינו שוקו וקפה היה טעים. הילדים מאוד נהנו לשחק במשחקים בתוך המסעדה ולהשתולל בחוץ במתקנים המגניבים. והנבואה באמת התגשמה הם לא רצו לצאת משם, ב 19:30 בכוח יצאנו מהמקום. היום היה מאוד ענייני. בדיעבד אם היה לנו יותר ימים הייתי מפרידה בינם. למי שמטייל בשיא העונה לדעתי השילוב לא כל כך אפשרי.
יום שלישי- יום האחרון לטיול. ארזנו את המזוודות לילה לפני. בבוקר ניקינו את הבקתה ויצאנו לכיוון האפטלינג .הגענו בסביבות 10:30 והיינו עד הסגירה. פארק ענק ממליצה לעבור על המפה לפני ולעבוד עם האפליקציה למרות שהיא גומרת את הסוללה מהר. כדאי לקחת מטען נייד. לא הייתה לנו ברירה אלא להתפצל באמצע כי היו חילוקי רצונות אצל הילדים .
התור הכי ארוך שעמדנו בו היה חצי שעה לארמון משגע שמכניס אתכם לסוג של אגדה ,התלהבנו ממש .בתוך הארמון יש 3 מסלולים שהם טיפה שונים, הספקנו לעשות את מסלול ה"אוצר" שהיה מהמם ו"האבירים". גם התור לאבובים היה כחצי שעה, כל השאר זרם ממש בכיף, ולמרות זאת לא הספקנו להיות בכל הפארק, מטורף! אפשר היה בכיף להקדיש למקום יומיים. יצאנו מאפטלינג ונסענו ללילה האחרון באיביס סכיפול הוטל. המלון מאוד קרוב
לשדה. ויש לו שאטלים שיוצאים בערך כל רבע שעה מהמלון וחזרה. הצלחנו להעביר את הילדים הישנים מהאוטו לחדר במלון והם המשיכו לישון. בעלי נסע לתדלק ולהחזיר את הרכב לאוויס. מלון נחמד מאוד להעביר בו את הלילה יש מסעדה רצינית ומשהו יותר פשוט שמכינים שם המבורגרים. בלובי יש גם כמו דוכן שאפשר לקנות שם 24 שעות ביום שוקו קפה וחטיפים .
הטיסה שלנו הייתה ב 07:20 בבוקר לכן היינו צריכים לקום מאוד מוקדם, הילדים עמדו בזה בגבורה, קנינו להם שוקו לדרך ויצאנו בשאטל בשעה 4:25 לכיוון השדה. בטיסת חזור לא נתנו להעביר בקבוקי מים. קנינו לילדים ארוחת צהריים במקדונלדס למטוס, וחזרנו לארץ בשלום עייפים מרוצים ורעבים לקוסקוס
לקחנו אתנו לטיול 1200 יורו מזומן, לא נגענו בכרטיס אשראי בכלל,השתמשנו בכל המזומן שזה כולל כמה אטרקציות ששילמנו במקום ובנוסף אוכל, דלק, חניה ,קניית מזכרות. ללא שופינג בכלל.(היו כמה אטרקציות שקנינו כרטיסים בארץ מראש בקופונים).
טיפים לטיול:
1. אם יש לילדים או לכם דברים מסוימים מיוחדים שאתם אוהבים לאכול/לשתות ממליצה לקחת אותם אתכם. )כמו עוגיות חטיפים שהילדים אוהבים(.
2. אוכל בהולנד מזעזע וכל ההתעסקות בו לא עבדה לנו טוב בכלל. אכלנו רק פעם אחת במסעדה בכפר הנופש, כמה פעמים אכלנו בדוכני מזון כמו נאגטס וציפס, לרוב אכלנו כריכים וכמה פעמים בישלתי בבקתה. לא יודעת למה אבל אפילו הבשר והחלב
שלהם שקנינו בסופר לא היה לנו טעים. בתוך האטרקציות היה מאוד יקר, ובדרך חזור לכפר לא היה לנו כוח להתחיל לחפש מסעדות כי היינו גמורים מעייפות.
3. מזג אויר- השתמשתי בשלוש אפליקציות ,xl weather ,the weather channel, buienradar. כמה ימים לפני הטיסה הראה שיהיה לנו כל השבוע גשם. בפועל היה לנו גשם רק יום אחד. כל בוקר תכננו את היום בהתאם למה שהראה המזג האוויר ,איפה שראינו שיהיה מזג האוויר סבבה נסענו לשם וזה עבד מצוין .בבוקר ובערב היה קריר לבשנו חולצה ארוכה ועליונית במהלך היום היו לנו גם ימים ממש חמים ברמה של חולצה ומכנס קצרים .
4. בהולנד מחשיך מאוד מאוחר בימים שלנו ב 22:00, יצא ככה שהילדים היו נרדמים מאוחר מאוד והיה קצת קשה להעיר אותם בבוקר, אצלנו ההתארגנות לקחה זמן לכן היינו יוצאים מהבקתה מאוחר יחסית.
5. כדאי לקחת מטליות רצפה חד פעמיות יחסוך לכם לעשות ספונג'ה בסוף הטיול.
6. ממליצה לעשות יום או לפחות חצי יום מנוחה בכפר הנופש ל"טעינת המצברים ." הטיפ שלי הכי חשוב זה להבין שיש את הרצונות ומה שקורה בפועל. צריך לבנות את הטיול בהתאם לאופי של המשפחה, מה אוהבים לעשות, בהתאם לגילאים של הילדים ובהתאם לעונה שאתם מגיעים לטייל. אל תוותרו על אטרקציה בגלל שלאחרים זה לא דיבר, וגם להיפך, שמענו הרבה אכזבות מדולפינריום ואנחנו לעומת זאת נהנינו ממש, לעומת זאת הרבה מתלהבים מהמוזאון הפתוח ואנחנו התאכזבנו. תחשבו מה יותר יכול להתאים לילדים שלכם. בשיא העונה בטוח יש עומס בכל המקומות, אפשר להבין זאת רק מלראות את המקום שמיועד להמתנה בתור. אנחנו לא נתקלו בעומסים בשום מקום שהיינו אבל זה כן משהו שחשוב לקחת בחשבון כשמתכננים את הטיול. הקצב של הטיול הוא שונה לגילאים שונים. תחשבו על יום שבת בארץ, אם לדעתכם אתם מסוגלים לעשות כמה אטרקציות ביום כמו לונה פארק ואחרי זה עוד ספארי אז לכו על זה גם בחו"ל.
7. פעם הבאה נחלק את הלינה שלנו לכמה איזורים.
היה לנו טיול משגע ,הולנד מהממת בטוח נחזור לשם בעתיד.

אהבת? נא לדרג!

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בהולנד ללא עלות השאירו פרטים👇

רוצים לקבל את המדריך למטייל הישראל בהולנד?

לחצו על הכפתור וקבלו את המדריך בחינם!