חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הולנד היא אחד היעדים החמים והפופולריים בקרב ישראלים. בשנים האחרונות, יותר ויותר ישראלים בוחרים להעביר כאן את החופשה השנתית שלהם. בין אם מדובר בטיול זוגי רומנטי, בטיול משפחתי, בטיול פנסיונרים או בטיול של קבוצת חברים – הולנד מציעה לכולם מגוון אפשרויות טיול מהנות במיוחד ונפלאות. אבל מתי מומלץ לטוס להולנד? מהי העונה המומלצת ביותר?

מזג אוויר בהולנד

 הולנד היא מדינה צפונית יחסית, והיא קרובה מאוד למדינות הסקנדינביות הקפואות. הוא שוכנת לחופיו של הים הצפוני, ובהחלט איננה חלק ממדינות הים התיכון. בהתאם לכך, מזג האוויר בה קר יותר בהשוואה לישראל. לא מדובר על קור כלבים שאפשר למצוא בפינלנד, אבל בהחלט קריר יותר ממזג האוויר לו אנחנו רגילים מהארץ. בעונת הקיץ, מדובר כמובן ביתרון משמעותי. אפשר לטייל בחופשיות, מבלי לחוש שהשמש צולה אותך ומבלי להתאדות מהחום הנפלט מהמדרכה. ביחס לקיץ הישראלי הרותח, אין ספק שמדובר ביתרון גדול. עם זאת, החורף ההולנדי ועונות המעבר ההולנדיות הן בהחלט חורף אמתי, שאנחנו לא מורגלים בו. קר (ביחס לישראל), ולעיתים גם גשום.

הולנד בחורף

 אז מה לגבי הולנד בקיץ?

 הקיץ ההולנדי מתחיל בחודש יוני, ונמשך עד סוף חודש אוגוסט – כמו הקיץ שלנו. חודשי הקיץ חמימים ונעימים, והטמפרטורות בהם נעות סביב 27-8 מעלות. ימים בהם הטמפרטורה מגיעה ל-30 מעלות או יותר הם נדירים מאוד, ונחשבים רותחים במיוחד. עבורנו, שרגילים לחום של 35 מעלות ויותר לאורך כל אוגוסט, בהחלט מדובר במזג אוויר נעים ונפלא במיוחד.

רוב הקיץ בהולנד שמשי ונעים, אבל בהחלט לא נדיר שבאמצע היום מתחיל פתאום גשם. בכל זאת, מדובר במדינה צפונית יותר מישראל, וגם בכך הצפוניות שלה מתבטאת. כדאי לצאת לטייל בבגדים קצרים וקיציים, אבל לקחת בחשבון את האפשרות שיתחיל פתאום גשם קצר. צעיף לכסות את הראש או כובע, למשל, יכולים להיות מועילים במיוחד. הגשם לרוב יחלוף יחסית במהירות, כך שאפשר לנצל אותו גם כדי לעצור למנוחה קצרה בבית הקפה הקרוב אליך.

הקיץ ההולנדי נשמע הזמן האידיאלי ביותר להגיע לטיול במדינה, ומבחינת מזג האוויר אכן מדובר בתקופה נהדרת. עם זאת, יש לקחת בחשבון שזוהי גם התקופה העמוסה ביותר במדינה. בקיץ כמעט כל העולם נמצא בסוג כלשהו של חופשה, והמחירים בהחלט עולים בהתאם לזמינות התיירים. הטיסות ובתי המלון יהיו עמוסים יותר ויקרים יותר, והאטרקציות כולן יהיו עמוסות יותר בתיירים. ייתכן כי יהיה צורך להמתין בתורים ארוכים יותר, או להזמין כרטיסים זמן רב מראש. המסעדות אינן מעלות את מחיריהן בקיץ, כמובן, אבל גם בתחום זה יש עומס מסוים. המסעדות הפופולריות והאהובות ביותר יהיו עמוסות מדי ערב, ויהיה צורך להזמין אליהן מקום מראש.

אם חשקה נפשך בטיול בהולנד דווקא בחודשי הקיץ – מומלץ מאוד לבנות את המסלול מראש, ולא להסתמך על הספונטניות. אם באופן רגיל ניתן בהחלט פשוט להגיע לעיר כלשהי ולהתחיל לחפש את המלון הקרוב, בקיץ הדבר יהיה קשה יותר. באזורים המתוירים יותר, במלונות המרכזיים יהיה קשה מאוד להשיג חדר. במקרה כזה, ייתכן שיהיה צורך בחיפושים ארוכים ומתישים במיוחד אחרי המלון המיועד, בו יהיה עבורך חדר פנוי.

אז מה לגבי הולנד בחורף?

 החורף ההולנדי מתחיל בחודש דצמבר, ונמשך עד סוף פברואר. אלו הם שלושה חודשים קרים במיוחד, במקביל לחורף הישראלי שלנו. בניגוד אלינו, הטמפרטורות בהולנד נמוכות משמעותית. בלילות הטמפרטורה יורדת לאזור האפס מדי לילה. במהלך היום הטמפרטורה איננה עולה משמעותית, והיא מגיעה לרוב עד ארבע מעלות מעל האפס. לכל הדעות, זהו קור שאינו רגיל בישראל. בחודשי החורף, כל חודש מכיל בממוצע 11 ימים גשומים. כלומר, מי שנוסע לטיול של שבוע, עשוי להיתקל (סטטיסטית) ביומיים גשומים. הגשם הוא חלק אינטגרלי מהחורף, ויש להתכונן אליו.

בחורף ההולנדי, מומלץ להצטייד בלבוש חם במיוחד. כדאי לקחת את הלבוש החם ביותר שיש לך לחורף הישראלי, ולהצטייד במעט ציוד נוסף – כפפות, כובע, צעיף הגון וכו'. חשוב להשקיע במיוחד בתחום הגרביים והנעליים המחממות. טיול פשוט אינו יכול להיות מהנה כשהרגליים שלך קופאות מקור.

בחורף בהולנד שלג איננו מחזה חובה, על אף היותו קר ואירופאי למדי. לעיתים הולנד בכריסמס נצבעת בלבן, אבל לעיתים גם לא. אם תכננת טיול כריסמס מומלץ שלא לבנות על השלג, אלא רק לקוות לו.

בעונת החורף, חלק מהאטרקציות סגורות למבקרים. אטרקציות הפועלות באוויר הפתוח עשויות להתמודד עם קשיים בימים גשומים, וייתכן גם שפשוט יהיה פחות כייף לבקר בהן. אטרקציות אחרות עשויות להיות פתוחות, אולם בשל הביקוש המועט – בשעות פתיחה מצומצמות יותר. מומלץ להתעדכן מראש לגבי כל אטרקציה וכל אתר בנפרד, על מנת שלא להתאכזב ברגע האמת.

הולנד כמובן זולה יותר בחורף בהשוואה לקיץ. המלונות, הטיסות, אפילו מחירי הכניסה בחלק מהמקומות, פשוט זולים יותר. מעבר לכך, הולנד מרוקנת מתיירים בחודשי החורף, והדבר ניכר. בחורף, אפשר להרגיש כאילו אין עוד תיירים מלבדך בכל המדינה. הכל פתוח רק לכבודך, ומחכה לביקורך. הטיול בחורף ההולנדי אינו מתאים לכל אחד – בעיקר לא למי שסובל מקור. עם זאת, במידה והחלטת כן לטייל בהולנד בחורף, מומלץ להגיע מוכנים ומצוידים מראש.

 הולנד בעונות המעבר – שווה?

 בהולנד עונות השנה מתחלפות באופן ברור: החורף קר, הקיץ חמים, והסתיו והאביב נעימים.

האביב בהולנד מתחיל בחודש מרץ, ונמשך עד סוף מאי. עבור ההולנדים, מדובר במזג אוויר חמים ונעים. עבור הישראלים, זהו מזג אוויר קר וחורפי לכל דבר. הטמפרטורות נעות באזור 12-14 מעלות בשיא החום. יורד גשם בעונה זו, משמעותי יותר מגשמי הקיץ הקצרים, אולם לא כמו החורף הגשום והסגרירי. באופן כללי, זהו זמן נהדר לטיול בהולנד. המחירים בתקופה זו סבירים בהחלט, האטרקציות כבר פתוחות כמעט כולן, ועומס התיירים עדיין לא הגיע. בתקופה זו פתוחים גם גני קוקנהוף, אחת האטרקציות המרשימות של הולנד, שנפתחים באביב בלבד מדי שנה.

הסתיו ההולנדי מתחיל בחודש ספטמבר, ונמשך עד סוף נובמבר. הסתיו דומה לאביב מבחינת מזג האוויר, אך עשוי להיות קריר מעט וגשום מעט יותר. העובדה שהסתיו ההולנדי מתלכד לעיתים עם חופשת חנוכה הישראלית הופכת אותו לאטרקטיבי לא פחות עבור המשפחות הישראליות. בדומה לאביב, יש להצטייד בעת הטיול בבגדים חמים יחסית – בגדים אופייניים לחורף הישראלי – וחשוב שלא לשכוח את המטריה. עם זאת, טיול בסתיו בהחלט מאפשר להגיע לכל האטרקציות המפורסמות וליהנות מהולנד בכל הדרה.

יש לקחת בחשבון כי אחרי הקיץ השמשי, הצמחייה המרשימה של הולנד לא בהכרח תהיה בשיאה. שדות הצבעונים המרשימים כבר נקצרו, הלבלוב הכללי כבר נגמר, ורוב הצמחים נמצאים בתהליכי התאוששות מהקיץ. חובבי השלכת, עם זאת, יהיו מאושרים במיוחד למראה הצבעים המרהיבים הצובעים את המדינה.

 מתי לטוס להולנד?

 לכל אחת מעונות השנה ישנם יתרונות וחסרונות. כדאי לחשוב מה חשוב לך בטיול שלך – מחירים נוחים? מזג אוויר נעים? אטרקציות פתוחות? רחובות ריקים ולא עמוסים? לפי העדפותיך האישיות, ניתן להחליט מה היא התקופה הנכונה ביותר עבורך לטיול במדינה היפה הזו. לא משנה מה בוחרים, הולנד תמיד מציעה חוויה נהדרת של טיול, בכל הרכב שבו בוחרים להגיע אליה.

5/5 - (3 votes)

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בהולנד ללא עלות השאירו פרטים👇

רוצים לקבל את המדריך למטייל הישראל בהולנד?

לחצו על הכפתור וקבלו את המדריך בחינם!

error: התוכן מוגן !!