חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אטרקציות מומלצות בהולנד עם ילדים

אטרקציות מומלצות בהולנד עם ילדים? רשימת מפת אטרקציות משפחתיות בצפון או בדרום הולנד עם ילדים קטנים או מתבגרים! חופשה משפחתית בהולנד עם ילדים!

הולנד הפכה בשנים האחרונות ליעד פופולרי ואטרקטיבי במיוחד עבור ישראלים. ישראלים רבים בוחרים להגיע להולנד מדי שנה, ולבלות כאן את חופשתם. לא משנה מה הרכב הנוסעים, הולנד יכולה להתאים לכולם. גם למשפחות עם ילדים, במגוון גילאים, הולנד יכולה להציע מגוון אטרקציות מהנות וכיפיות במיוחד. קיימות מגוון אטרקציות לילדים בהולנד, ואפילו לא צריך לחפש הרבה כדי להרכיב טיול משפחתי מושלם.

לפני סקירת האטרקציות השונות אשר ישמחו כל ילד, אפשר לחשוב רגע על עצם התאמת המדינה לטיול עם ילדים. הולנד היא יעד מושלם לטיול של כל המשפחה. הולנד מציעה מראות של טבע שהילדים הישראלים לא רגילים לראות: טחנות רוח שנראות כמו מסרט מצויר, מרבדים עצומים של צבעונים (מתי ראית בישראל צבעוני?), תעלות ציוריות עם סירות ששטות פתאום באמצע הרחוב. הולנד כולה היא מיוחדת ומספקת מראות שונים לגמרי, ובכך היא בהחלט נבדלת מערים אחרים באירופה – שהרבה מהן, בסופו של דבר, די דומות זו לזו.

מעבר לכך, ילדים רבים מתקשים מאוד להסתגל לאוכל המוזר שמגישים להם בחו"ל. הם רוצים אוכל מוכר, שהם יודעים איך הוא נראה ומה הטעם שלו. גיל הילדות הוא לא בהכרח הגיל להיחשף לקולינריה של תרבות אחרת. אבל אל דאגה, גם בתחום הזה הולנד מצטיינת. 40% מתושבי הולנד אינם הולנדיים במקור. כלומר, בהולנד אפשר למצוא ערבוביה רצינית ביותר של מאכלים מכל רחבי העולם. הילד מעוניין רק באוכל מזרח תיכוני, שהוא מכיר ואוהב? אין בעיה. הילדה רוצה לאכול רק בסניפים של רשתות שפועלות גם בארץ, כמו מקדונלדס? בסדר גמור. התאומים מוכנים לאכול רק נקניקיות וצ'יפס? הגעתם למקום הנכון!

ההולנדים הם אנשים הידועים בטוב ליבם ובאדיבותם. בניגוד למקומות אחרים באירופה, בה הילדים נדרשים להיות ממושמעים ושקטים, בהולנד בהחלט אוהבים ילדים. אף מקומי לא ייתן לילדך את ההרגשה שהוא מהווה מטרד, ושהרעש שהוא מקים (בואו נודה על האמת, ילדים נוטים להקים רעש של ילדים) מפריע לסביבה. בקיצור, חופשה משפחתית בהולנד יכולה בקלות להפוך לחופשה האידיאלית.

אז איזה אטרקציות מומלצות יש?

מדורודאם

 פארק המיניאטורות המדורודאם הוא אתר חובה למשפחות עם ילדים. הפארק, שנמצא סמוך להאג, נבנה לזכרו של החייל היהודי ההולנדי מדורו. הפארק מציג את הולנד כולה, פשוט בקטן: כל האתרים הגדולים והמוכרים הופכים קטנים, התעלות, טחנות הרוח, הטבע, הרכבות. מוזיאון מיני-ישראל הוקם בהשראת המדורודאם – אבל המדורודאם נבנה באיכות גבוהה בהרבה. הפארק המשוכלל הזה מכיל בתוכו גם רשת חשמלית מורכבת, המאפשרת ל"הולנדיים" המיניאטוריים לזוז ולדמות את החיים האמתיים בהולנד. הרכבות הקטנות נוסעות, הספינות שטות בתעלות, האנשים "הולכים" ברחוב ומבצעים מטלות שונות. עבור ילדים, הפארק מציג תמונה חיה ונושמת של הולנד הקלאסית. מומלץ במיוחד לבקר כאן לקראת סיום הטיול, לאחר שהילדים ראו בעצמם את האתרים השונים.

 פארק השעשועים אפטלינג

האפטלינג הוא מעין לונה-פארק, ייחודי ביותר שלא ראית בשום מקום אחר. הוא נמצא בדרום הולנד, קרוב יחסית לגבול עם גרמניה, וכשעה ורבע נסיעה מאמסטרדם (זה בהחלט לא הרבה). הפארק המקסים הזה מעוצב כולו על פי סיפורי אגדות ומעשיות עם מקומיות. לכל מתקן יש כאן סיפור רקע, אותו הוא מציג ולפיו הוא מעוצב. הפארק הוותיק הזה נפתח מעט אחרי סיום מלחמת העולם השנייה, ומאז הוא לא מפסיק להשתכלל ולהתפתח. קיימים בפארק מתקנים רבים המיועדים לקטנטנים, לצד רכבות הרים אקסטרימיות ומתקנים נוספים שמתאימים לגדולים יותר. עיקר הקסם כאן הוא העיצוב, הפיות המרקדות והטרולים המפחידים, שיקסימו גם את המבוגרים.

 שוק הגבינות של אלקמאר

מעט צפונית לאמסטרדם נמצאת העיירה אלקמאר. זוהי עיירה קטנה ושקטה, מנומנמת למדי. עם זאת, בסופי השבוע מתרחש כאן הקסם האמתי, כבר עשרות שנים. בכל יום שישי מתקיים בכיכר המרכזית, מול בית שקילת הגבינות, שוק הגבינות המפורסם. הטקס, שבעבר היה שוק הגבינות האמתי של האזור, נשמר במדויק ובאופן קפדני ביותר. היום הטקס נערך לכבוד התיירים, כמובן, על מנת להראות את המסורת ההולנדית המוקפדת בכל הנוגע לגבינות. שוק הגבינות הוא מקום תוסס, כשרבים מאוד באים לחוות את החוויה. מומלץ להגיע מוקדם. על אף שחילופי הדברים נערכים כולם בהולנדית, קל ופשוט להבין את המתרחש גם מבלי להבין את השפה. הסוחרים מתמקחים זה עם זה על המחיר, בודקים את איכות הגבינה בשלל טכניקות מסורתיות, שוקלים אותה ולבסוף מבצעים עסקה. באלקמאר ניתן גם לקנות סוגים שונים של גבינות, בסביבת הכיכר, ולטעום מעט מכל המסורת הטעימה והאיכותית הזאת.

גני קוקנהוף

כשחושבים על אטרקציה בהולנד עם ילדים, לא תמיד חושבים על גנים בוטניים. עם זאת, גני קוקנהוף הם הרבה יותר מסתם גנים בוטניים. אלו הם הגנים המיוחדים והמפוארים ביותר בכל המדינה, ואולי גם בכל אירופה כולה. יש כאן יותר משבעה מיליון סוגים שונים של פרחים – רבים מהם צבעונים, אבל לא רק – הפורחים בשלל צבעים וצורות. הגנים אינם פתוחים בכל ימות השנה, אלא רק בזמני הפריחה והלבלוב. למגיעים להולנד בין החודשים מרץ למאי, מומלץ מאוד להגיע לביקור כאן. מובטח כי הילדים יהיו נפעמים למראה כל הצבעוניות והפריחה האלה, לא פחות מההורים.

 הדולפינריום ב- Harderwijk

 זהו הדולפינריום הגדול ביותר באירופה. שמו מעט מטעה, כי יש כאן הרבה יותר מרק דולפינים. לצד היונקים הימיים האהובים האלה, אפשר לראות כאן כלבי ים, ניבתנים, אריות ים, מינים שונים של דגים, סרטנים ועוד. יש במקום בריכת ליטוף, בה אפשר ללטף אפילו כרישים (אל דאגה, הדבר בטיחותי לחלוטין). בחוף הסרטנים הייעודי אפשר לנסות ולחפש סרטנים וכן שושנות ים, לובסטרים וחיות ימיות קטנות אחרות. בדולפינריום מתקיימות שעות האכלה מרגשות, ניתן לצפות באימונים של החיות וכן לראות מופעים אור-קוליים בהשתתפות החיות המאולפות. הדולפינריום מקורה, ומתאים לביקור גם ביום גשום וסגרירי.

 המוזיאון הפתוח בארנהיים

 המוזיאון הפתוח הוא המקום האידיאלי ביותר עבור הילדים לחזות בהולנד של פעם. המוזיאון מציג את המורשת ההולנדית, במנותק מחיי היום יום המודרניים. מוצגים כאן בתי מגורים קלאסיים של פעם, עם ריהוט ישן, בתי מלאכה ותיקים, טחנות רוח רבות, חנויות שהיום כבר אינן קימות ועוד. בתוך המוזיאון פועלים מעין שחקנים, הולנדים הלבושים בלבוש מסורתי ומדגימים כיצד חיו בהולנד של פעם. הם פועלים על פי המסורות הישנות, מבצעים מלאכות שבינתיים כבר פסו מן העולם (מכינים גבינות באופן מסורתי, שואבים מים מהבאר, משתעשעים בצעצועים ישנים ועוד). כדי לראות את הולנד כפי שהייתה באמת, כדאי להגיע למוזיאון הזה.

 פארק הקופים אפנהול

 פארק הקופים באפלדורן, שנפתח ב-1971, שם דגש גדול על רווחת בעלי החיים הגרים כאן. זהו סוג של ספארי, בו בני האדם הם האורחים, והחיות – רובן – אינן נמצאות בתוך כלוב. סוגים שונים של קופים – וביניהם גורליות, שאינן מסוכנות לבני אדם – מסתובבים כאן חופשי, בין עצים ואגמים. ניתן לטייל בשביל התלוי שהוקם בפארק, בין צמרות העצים, ולראות את בתיהם של הקופים מקרוב. הפארק מאפשר מפגש ישיר בין הילדים לקופים, כשהקופים אוהבי האדם ביותר יכולים להתקרב וממש לגעת במבקרים. הפארק מבטיח חוויה נהדרת לכל ילד שחובב את עולם החי.

אהבת? נא לדרג!

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בהולנד ללא עלות השאירו פרטים👇

רוצים לקבל את המדריך למטייל הישראל בהולנד?

לחצו על הכפתור וקבלו את המדריך בחינם!

error: התוכן מוגן !!