Search
Close this search box.

כפר נופש מומלץ בהולנד

האי טסל- סיכום טיול – כפר נופש מומלץ בהולנד!
טיילנו בהולנד בקיץ האחרון, לא ארחיב על כל הטיול כי ברובו הוא היה זהה לכל ההמלצות כאן בקבוצה ולאתרים המומלצים בספר המשפחה המטיילת (חובה לטיול עם ילדים).
בגדול- טיילנו ביחד שלוש משפחות ושהינו כשבוע בכפר הנופש רביט היל ממנו יצאנו לטיולי הכוכב הידועים: חיטהורן, אפטלינג, אמסטרדם, דולפינריום ועוד.
ההפתעה הכי גדולה בטיול הייתה שלושת הלילות באי טסל!!!
וכאן אני מפרטת בשמחה 
קיבלנו המלצות על האי ממשפחה ששהתה בו שנה לפנינו והסיפורים היו כל כך נפלאים שהחלטנו כולנו ללכת על זה בלי להעמיק יותר מידי ולחקור מה בדיוק יש לעשות באי.
הדבר לו הקדשנו את רוב הזמן היה לחפש מראש מקום לינה, מסתבר שזהו אי תיירותי מאוד לתיירות הפנים ההולנדית אך עדיין בתולי לתיירות החוץ ולכן רוב האתרים היו בהולנדית ולא מצאנו יותר מידי המלצות על המקומות.
לאחר חיפוש נרחב החלטנו ללכת על קונספט של כפר נופש בסגנון הרביט היל מתוך מחשבה שבמקרה ונתאכזב ממה שיש לאי להציע- אז לפחות נוכל להנות ממתקני הכפר.
הזמנו ביקתות בכפר הנופש- vakantiepark De Krim. במילה אחת- וואו!! בשתי מלים- ביג וואו!!!
כפר נופש בכמה וכמה רמות מעל הרביט היל, אין בכלל מה להשוות:
הכפר בנוי כמו עיירה הולנדית עם נחל זורם ומרכז כפר, במרכז הכפר יש: סופרמרקט גדול, גן שעשועים מושקע ומאובזר, מגרש כדורגל, ג'ימבורי מקורה, 3 מסעדות, חדר משחקי לייזר (בתשלום), באולינג (בתשלום), השכרת אופניים, רכיבה על סוסים (בתשלום), פארק חבלים שווה (בתשלום), ספינה ישנה שהילדים יכולים לעלות עליה ולשחק בתוכה וכן בימי ראשון מגיע שוק איכרים מהעיירות הסמוכות.
וגולת הכותרת- הבריכה. ולא סתם בריכה, אלא מתחם ענק שבו בריכה ענקית מקורה, בריכת קטנקטנים עם פיטריות שמשפריצות מיים ו……4 מגלשות. ולא סתם מגלשות, מגלשה אחת היא מגלשה רחבה (כמו שלוש מגלשות מחוברות) , מגלשה שנייה היא מגלשה מפותלת קלאסית, מגלשה שלישית היא מגלשה מפותלת גבוהה עם בריכות מיים קטנות באמצע והמגלשה הרביעית היא ה- מגלשה- מגלשה שכולה סגורה וחשוכה ולפני שנכנסים יש כפתורים בהם בוחרים את סוג התאורה (דיסקו, רומנטי ועוד) וכן את השיר שיישמע בזמן השימוש במגלשה מתוך פלייליסט. הבריכות מחוממות והמתחם נקי ומסודר באופן יוצא מן הכלל כולל המלתחות.
הביקתות בהן שהינו היו ברמה של 5 כוכבים- באתר של כפר הנופש מוצגות הביקתות כולל רייטניג שקיבלו מאורחים קודמים. לפי מה שהבנו, כל ביקתה היא בבעלות משפחה אחרת. אין אף ביקתה שזהה לאחרת. הבהרה- זו בכלל לא ביקתה, זו ממש וילה מפוארת עם חצר ענקית.
אז גם למי שלא יתחבר לדברים שאותם עשינו באי (פירוט בהמשך), המתחם עונה על כל הצרכים וניתן להעביר בו ימים שלמים.
האי קסום ונדיר ביופיו, מדרום לצפון זו נסיעה בערך של חצי שעה.
בכדי שתהיה זרימה של המסלול,, לאחר שיצאנו מרביט היל ביקרנו בשוק הגבינות באלקמר ומשם הצפנו לעיירה den helder ממנה עלינו עם הרכב למעבורת להפלגה של רבע שעה שזו גם הייתה חוויה לילדים.

ים בהולנד

ים בהולנד

כפי שציינתי, האי קסום ביופיו ולכן לא חייבים ללכת לאטרקציות, ניתן לטייל ברכב או לשכור אופניים ופשוט להנות מהאי וממה שיש לכפר הנופש להציע.
אנחנו ביקרנו בשמורת ecomare שבה מצילים דולפינים וכלבי ים, יש מופע של האכלת החיות וכן מוזיאון נחמד. למי שהיה בדולפינריום אז זה פחות מרשים מבחינת הגודל. מצד שני, לאלו מאיתנו שממש סבלו בדולפינריום מהצפייה בחיות המסכנות אז זו הייתה חוויה מאוד מתקנת.
מכפר הנופש ניתן להצפין למגדלור המפורסם שהוא גם הסמל של האי ומופיע בכל המזכרות בחנויות. ממליצה לקחת כריכים ושתייה וכקילומטר לפני המגדלור לעצור בצד ולרדת לחוף הים, המלצה נוספת היא להגיע למגדלור לפני השקיעה- זו הייתה אחת השקיעות היפות שראיתי בחיי.
באי ישנם מספר כפרים ציוריים, אנחנו ביקרנו ב- Den Burg שהיא העיירה הגדולה ביותר, במרכז יש שפע של מסעדות, שוק תיירותי גדול ובתי קפה. עיירה ממש נחמדה. בנוסף טיילנו בעיירה De Koog שהיא עיירה ציורית עם גשר לכיוון המזח וכמו לקוחה מסרט (נמצאת ליד שמורת אקומארה וניתן לשלב).
הדובדבן שבקצפת באי טסל הוא כמובן השייט המפורסם בספינת הדייגים היוצא מהנמל של העיירה Oudeschild. הפלגה של כשעתיים בספינת דייגים גדולה ללב ים, צפייה בהורדת רשתות הדייג ולאחר מכן בשלל שהעלו. החובל דאג להסביר על כל יצור חיי שעלה ברשת, היינו היחידים שלא דוברי הולנדית והוא דאג לחזור באנגלית על כל הסבר. לאחר מכן יש טקס בו הוא מבשל על הסיפון מלא שרימפסים שעלו ברשת.
למי ששומר כשרות ונמנע מאכילת שרימפסים- עדיין מובטחת הנאה וחוויה מופלאה. חשוב לבדוק מראש את הימים והשעות בהן מתקיימת ההפלגה.
מקווה שהצלחתי לפתוח צוהר למקום קסום בעבור מטיילים ישראלים בהולנד.
שרית

אהבת? נא לדרג!
Facebook
WhatsApp
הדפסה
Telegram

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בהולנד ללא עלות השאירו פרטים👇

רוצים לקבל את המדריך למטייל הישראל בהולנד?

לחצו על הכפתור וקבלו את המדריך בחינם!

error: התוכן מוגן !!