חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המוזיאון להיסטוריה יהודית אמסטרדם

Jewish Historical Museum

ידוע שבאמסטרדם יש מסורת ענפה לקהילה היהודית, רוב הקהילה החלה כאשר הגיעו יהודים שברחו מכל מיני מדינות באירופה אשר סבלו מהתנכלות של האזרחים ושל הממשל. 

המוזיאון להיסטוריה יהודית (Jewish Historical Museum) מרכז בצורה מרשימה ביותר את ההיסטוריה של הקהילה היהודית באמסטרדם עוד מתחילת דרכה במשך ההיסטוריה שהייתה רוויה מאוד עבור העם היהודי.

כיום הקהילה היהודית באמסטרדם הרבה יותר קטנה אך עדיין קיימת רוב האזרחים היהודים שבחרו לגור באמסטרדם מעדיפים דווקא לגור בשכונה הסמוכה אמסטלווין.  

מקומות חשובים ליהודים באמסטרדם המוזיאון להיסטוריה יהודית והבית הכנסת הגדול של אמסטרדם, לרכישת כרטיסים לחצו כאן

מוזיאון להיסטוריה יהודית באמסטרדם

מוזיאון להיסטוריה יהודית באמסטרדם

למה כדאי לבקר במוזיאון להיסטוריה יהודית באמסטרדם (Jewish Historical Museum)

המוזיאון להיסטוריה יהודית נמצא באזור שקט במרכז אמסטרדם. בעבר האזור הזה היה המרכז התרבותי וגם הדתי של מהגרים יהודים שהגיעו לאמסטרדם, אולם כיום הדמוגרפיה השתנתה לגמרי כתוצאה מהכיבוש הנאצי שדאגו להעלים את הקהילה היהודית מהמקום.

מוזיאון להיסטוריה יהודית באמסטרדם,  כולל גישה גם לבית הכנסת הפורטוגזי, בית הכנסת הגדול והמרשים ביותר בכל הולנד. המוזיאון מציג מגוון של תערוכות זמניות וקבועות, ויש במקום גם מוזיאון ילדים המציג את חיי היום יום של המשפחה היהודית לפני מאות שנים באמסטרדם.

המוזיאון להיסטוריה יהודית באמסטרדם (Jewish Historical Museum) נמצא ליד כיכר ווטרלופליין, שם יש מלבד בית הכנסת היהודי הפורטוגזי עוד מספר בתי כנסת קטנים יותר אך גם מאוד מעניינים, המוזיאון גם מציג פרטי אומנות וחפצים אותנטים ששימשו את היהודים בימי קדם.

מומלץ גם לבקר באזור הסמוך למוזיאון יש שם שוק פשפשים קטן אך מלא בהפתעות, יש באזור גם מסעדה כשרה והרחובות מסביב ציוריים ומקסימים.

מידע על ביקור במוזיאון להיסטוריה יהודית באמסטרדם (Jewish Historical Museum)

כאמור המוזיאון להיסטוריה יהודית נמצא באזור מרכזי באמסטרדם כך שיהיה לכם מאוד קל להגיע ולמצוא את האזור, המוזיאון פתוח לאורך כל ימות השבוע בין השעות אחת עשרה בבוקר עד חמש אחר הצהריים, 

מחיר הכניסה למוזיאון הוא 17 יורו והוא כולל עוד אתרים הקשורים לקהילה היהודית באמסטרדם, כמו לדוגמא בית הכנסת הפורטוגזי הגדול שנחשב לאחד מבתי הכנסת היפים בכל הולנד ומומלץ לבקר בו בכל מקרה כאשר אתם נמצאים בביקור באמסטרדם.

כרטיס הכניסה למוזיאון להיסטוריה יהודית באמסטרדם גם כולל מדריך אודיו, יש גם בשפה העברית מה שיעזור לכם להבין את מה שאתם רואים ומה המשמעויות שלהם. 

בנוסף אתם מקבלים מפה עם מסלול של השכונה היהודית של פעם זהו סיור מאוד מהנה ומומלץ כדאי מאוד לבקר במוזיאון וללמוד על ההיסטוריה המעניינת של היהודים שחיו באמסטרדם.

מקומות חשובים ליהודים באמסטרדם המוזיאון להיסטוריה יהודית והבית הכנסת הגדול של אמסטרדם, לרכישת כרטיסים לחצו כאן

בית הכנסת הגדול של אמסטרדם

בית הכנסת הגדול של אמסטרדם

אהבת? נא לדרג!

לחזור משהו ספציפי?

אולי יעניין אותך גם

רוצים לדעת מה יש לעשות ולראות בהולנד?

לחצו על הכפתור וקבלו את רשימת האטרקציות המומלצות!

error: התוכן מוגן !!