חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

7 ימים בהולנד

טסים ל-7 ימים בהולנד עם ילדים? איך לתכנן את המסלול? מה לעשות בהולנד כל יום? להלן:

יומיים לפני סיום הטיול:
"אבא יהיה לי קשה לעזוב את הולנד, אני מאוד אתגעגע…"
כך אמר בני בן ה 7, רגע לפני שאנחנו אורזים את החפצים וחוזרים לארץ.
אז זהו… שנחתנו וחזרנו בשלום ועכשיו התפננו כדי לספר לכם את הסיפור שלנו.

אנחנו זוג + 2 ילדים ( 5 ו- 7) שהצטרף לקבוצה המקסימה הזאת אי שם באוקטובר, כאשר היו 2,000 חברים (כיום 11,000 אלף חברים והיד עוד נטויה 😊).

רוב המידע להולנד (אם לא כולו) נאסף מהקבוצה, מרגע שסגרנו את כרטיסי הטיסה ועד ליום ההמראה, אספנו מידע רב על "הולנד".

ועכשיו למסלול הטיול:
# חמישי- שוק גבינות גאודה, קנדריידק, בריסל
# שישי – חזרה לארץ

קצת פירוט לגבי המסלול:
**יום שישי**- טיסת אל על לבריסל, מקומות ישיבה במטוס נבחרו מבעוד מועד (8 חודשים לפני הטיסה), ישבנו 3 כיסאות צמודים ואחד בצד השני ( לנו זה היה מאוד נוח), כרטיס הטיסה היה כולל מזוודות של 23 קילו לכל אחד וכן ארוחת בוקר חביבה (אין תלונות 😊).
לאחר הגעה לבריסל (4.5 שעות טיסה), הגעה לדלפקי השכרת הרכב ( חברת יורפקאר) הנמצאת בקומה 2 , מצד ימין ביציאה למקבלי הפנים.
קבלת הרכב היתה בחניון בקומה 0- ביציאה מהטרמינל שמאלה עד שמגיעים לחניון של כל רכבי ההשכרה.
בהזמנה (טלפונית) בסוכנות בארץ ,הזמנו רכב אופל אסטרה סטיישן דיזל ידני, בפועל קיבלנו רנו מגאן דיזל אוטומט כולל גיפיאס מובנה (ללא תשלום!).
נסיעה ברכב כשעתיים ורבע עד להגעה לכפר הנופש ginkelduin, הממקום במרכז הולנד ונוח לטיולי כוכב (כ- 40 דקות עד שעה לרוב האטרקציות בהולנד).
8 דקות מהכפר קיים ג'מבו גדול מפנק עם חניה צמודה, המכיל את כל מה שהצטרכנו להמשך הטיול. שם עשינו קניה וחזרנו להתארגנות בכפר.
יום שישי היה מזג האוויר גשום והיינו עם בגדים ארוכים דקים ומעיל דק.

שייט בתעלות אמסטרדם

**יום שבת**- יום שמשי מהנה בכפר הכולל גימבורי לילידים, בריכה חיצונית, בריכה פנימית מקורה (מים חמימים), מיני גולף, באולינג, פינת איליים(4-5 איילים), מסעדה, מגרשי כדורגל, כדורסל, טניס, אפניים להשכרה, מכבסה , גן שעשועים, טרמפולינה גדולה ועוד…
הכפר נמצא בתוך יער עצים ( גבוהים וירוקים), הנסיעה מהכביש המהיר לכפר, לוקחת 5-6 דקות, בסביבה כפרית הולנדית (סוסים, כבשים, חוות ועוד) טיפוסית אשר היתה חלק בלתי מבוטל מהטיול שלנו.
קצת קשה לתאר את מיקום הכפר מרוב שהכל כל כך ירוק, שקט ופסטורלי בתוך היער המקסים הזה, מבחינתנו הכפר היה פשוט מושלם!!!.
רוב האורחים מגיעים מהולנד ולכן מאט מאוד ישראלים אם בכלל.
הבונגלו הפיני שלקחנו היה מספר 4, בקירבה למרכז ובצמוד חניה לרכב, הבונגלו היה נקי ומאובזר, בין יתר המכשירים היו : מקרר, מדיח, תנור, כיריים,אסקה לחימום, מים חמים ועוד).

**יום ראשון**- היה קשה לעזוב את הכפר… אך היינו חייבים 😊 וזאת אחרי שאספנו כוחות. יציאה בבוקר והגעה לחיטהורן (שעה וחצי נסיעה), הגעה לקראת השעה 10:00 בבוקר (חניה בצמוד לחיטהורן ללא תשלום -כתובת ופרטים בסוף הפוסט מטה), אז גם אנחנו הלכנו לביתן 27 למייק, השכרנו סירה למסלול הקצר של שעה וגם הספקנו להאכיל את הברווזים, החזרנו את הסירה והמשכנו בשיטוט רגלי בין התעלות והבתים שבאיזור ( כולל גלידה וקפה מעולה שמצאנו).
יצאנו לקראת השעה 13:00 בדרכנו לדולפינריום, כשכולנו עדיין לא מעכלים את היופי המדהים של ונציה הקטנה בחיטהורן ( אתר חובה).
הגעה לדולפינריום לקראת השעה 14:00 (כ שעה נסיעה מחיטהורן), חניה בקירבת המקום (פרטים בסוף הפוסט), היינו כ 3 שעות עד לסגירת הפארק בשעה 17:00, בפארק ישנם 3 מופעים מרכזיים ( 1, 2, 3 ) ועוד מספר נוסף של מופעים שלא ממש הרשימו אותנו, המופעים המרכזים כוללים: מופע דולפינים (חביב) במבנה סגור , מופע 2 – כלבי ים , מופע 3- אריות.
זמן המופעים בין 10 ל 20-30 דקות.
בתוך הפארק ישנו גן שעשועים שאפשר להעביר בו כחצי שעה.
אציין שקראתי לא מעט פוסטים בנוגע לדולפינריום, ויש שיגידו שנהנו וכאלה פחות, אנחנו פחות אהבנו מכל האטרקציות שהינו בהולנד.
10-15 דקות משם חיכה לנו שולחן (שהזמנו יום לפני באתר) בבית הפנקייק עמי ותמי, חוויה חוויה חוויה! הילדים לא הפסיקו להשתולל במתקנים: טרמפולינות, מגלשות, ארגזי חול, מכוניות, רהיטים זזים ותפאורה מעניינת, ולא נחו לרגע… היינו שם כ- 3 שעות עד לסגירה בשעה 21:00, אכלנו פאי תפוחים ופנקייק שוקולד בלגי (נחמד מאוד), לאוכל המתנו קרוב לשעה.
חזרה לכפר עייפים אך מאוד מאוד מרוצים מהיום הנפלא הזה.
מזג האוויר היה שמשי לאורך כל היום, היינו עם מכנס ארוך דק וחולצה ארוכה בבוקר / צהריים ערב קצר.

**יום שני**- לאחר נסיעה של שעה הגענו לזאנסה סכאנס (בערך לקראת השעה 10:00 בבוקר). המקום מקסים, אך מאוד מתוייר (לנו זה לא הפריע) , זאנס סכאנס הוא למעשה כפר טחנות רוח שבמרכזו אגם גדול והכניסה אליו היא ללא תשלום, חלק מהביתנים שביקרנו בהם: חנות הכפכפים ההולנדיים, ביתן הכנת הגבינות, חנות הגבניות, חנות השוקלד, טחנות הרוח. שוב האכלנו ברווזים ונהנו מהאווירה שהאיזור מספק. היינו שם כ- 3 שעות מהנות אך מספקות.

יצאנו לקראת השעה 13:30 ולאחר נסיעה של 30 דקות- הגענו למגרש המשחקים הגדול ביותר באירופה, פארק ליינסהוף!! בפארק מעל ל 300 מתקני שעשועים , מלא בכל הדברים שהילדים אוהבים ולמען האמת גם אנחנו ההורים.
חלק מהמתקנים הנהדרים שקיימים שם: הקרטינג, הטרמפולינות, רכבת מסביב לפארק , בריכות עם מתקנים לילדים, ומסעדה במקום עם מנות נחמדות לילדים.
פארק חובה וממולץ בחום! הפארק נסגר בתקופה הזאת בשעה 18:00 בערב, ולכן היה לנו קרוב ל4 שעות להנות מהמתקנים שרובם בהפעלה ידנית, כמובן לא לשכוח להביא בגדי ים לבריכות.
חזרה לכפר שגם היום היה לנו יום שמש של 27 מעלות, חם!

אמסטרדם, הולנד

**יום שלישי**- יוצאים לקראת 9:00 למוזיאון הפתוח בארנהיים במרחק של 35 דקות נסיעה,
הגענו לכפר שכולו מוזיאון, שם המצלמה עבדה ללא הפסקה , הסביבה והנוף משתנים מרגע לרגע בזמן הליכתנו במוזיאון. הפארק ענק ומיוער, מלא אגמים, מפלים, טבע, בתי עץ, שדות ירוקים, כבשים, פרות טחנות רוח, אופניי חד אופן לרכיבה, רכבות, בעלי מלאכה בכל הביתנים.
בקיצור לבקר בבתים המשוחזרים- ממש כמו הולנד של פעם.
ניתן לנסוע ברכבת שעוצרת בתחנות בכפר (ביום שהיינו היא לא נסעה), בכניסה לפארק יש לקחת את המפה שמראה את כל האזורים במוזיאון, דבר מאוד נוח ועוזר בסיבוב בכפר, מומלץ לשתף את הילדים בניווט ובמיקומכם במפה לאורך כל המסלול. בנוסף הייתי ממליץ לעצור בדרך להנות מהנוף ולעשות פיקנייק בציד הדרך בשולחנות המאפשרים זאת.
ההליכה במוזיאון הפתוח די מעייפת ולכן צריך להשתדל לא להעמיס על הילדים בהליכה ולפעמים לדלג ולוותר על ביתנים בדרך (אי אפשר לעשות הכל). בנסיעה של 15 דקות למרכז ארנהיים גילנו את יופייה של העיר! ממש במרכז ארנהיים ישנו מדרחוב גדול (שימו לב, חניה לרכב די יקרה בערים כדוגמת ארנהיים), נהנו להסתובב ולשוטט במרכז המכיל חנויות, מסעדות, פרימארק גדול, ולספוג מחווית העיר.
מומלץ לאכול ציפס טעים ממש במרכז המדרחוב (קישור נמצא למטה).
עוד יום הגיע לסיומו, חזרה לכפר כביסות, קצת מסעדה ומנוחה לקראת מחר.

**יום רביעי**- אפטלינג!! , הגעה מוקדם בשעה 10:00 בבוקר כאשר הפארק נפתח, כרטיסים קנינו דרך חברת ממסי, חניה גדולה נמצאת בצמוד לפארק, ממליץ להגיע לפני פתיחת הפארק ולהחנות ממש קרוב לכניסה לפארק, כי לאחר מכן החניה מתמלאת ומחנים רחוק מהכניסה.
הפארק מקסים והתאים לילדים בגילאים שלנו, יש להיערך בהתאם לגבי המתקנים שאתם מעוניינים לעשות בפארק ולהוריד את האפליקציה של אפטלינג.
אנחנו היינו ביום רביעי שעבר, בתקופה שעדיין כולם בבתי ספר ועדיים לא התחילה העונה, ולכן לא היו לנו תורים והצלחנו לעשות את מרבית המתקנים בפארק, בחודש יוני הפארק פתוח עד לשעה 18:00 כאשר ב 18:15 יש את המופע המזרקות המוזיקאלי בקריבה לכנסה לפארק (באגם שממול), ישבנו וראינו את המופע כ 15 דקות, בו בזמן שאכלנו דונאטס טעים במזנון שליד (אי אפשר לפספס).

**יום חמישי**- שוק גבינות גאודה או בשם ההולנדי "חאודה" , גאודה היא עיירה קדומה עם תעלות מים. מידי יום חמישי מתקיים שוק גבינות החל מהשעה 10:00 בבוקר ועד לשעה 12:30 בצהריים, אפשר לראות 10-15 דקות מההופעה הקצרה של מכירת הגבינות ועד להעמסת הגבינות על הכירכרה, הגבינה הצהובה חאודה קרויה על שם עיירה זו כי שם היא יוצרה לראשונה. ישנם מספר אטרקציות בעיירה: כיכר השוק ושם אפשר לראות את בית השקילה העתיק (כמובן ניתן להישקל בעלות 2 יורו ולקבל תעודה , נחמד מאוד)ממש בגב השוק כשמולו מתקיים טקס מכירת הגבינות, בנוסף באיזור נמצא בית העיריה הישן, שעון פעמונים, בית הגרדום, בית המושל המשמש כיום כבית חולים ועדו.
שם קנינו גבינות ממש טעימות וזאת לאחר שעשינו טעימות בדוכנים שבמרכז השוק.
חניה ניתן למצוא ברחובות הסמוכים לשוק (שימו לב שחניתם בצד שניתן לשלם במטבעות, כי רוב המדחנים הם בכרטיס אשראי מקומי).
טיפ:חברות הסלולר וודפון וטי מובייל נמצאות ממש צמו ד לשוק וניתן לקנות שם סים לגלישה, אנחנו היינו בסוף טיול ובכל זאת קנינו גיגה 1 בעלות 10 יורו וקיבלנו גיגה נוסף בחינם.

במרחק נסיעה של 40 דקות לערך הגענו לקינדרדייק לקראת השעה 13:00 בצהריים, ושם התגלה לעיננו טחנות הרוח העתיקות. קינדרדייק הוא מוזיאון פתוח לטחנות רוח, שמורת טבע ומקום נפלא לרכיבה על אופניים, כמובן שלא היססנו לרגע וישר שכרנו זוג אופניים (השכרת האופניים כולל מושב לילד, שכרנו בחנות הצמודה לפני הכניסה לכפר לקנדריידק),
יש כאלה אומרים שמומלץ לראות את הטחנות בערב מוארות, אנחנו ויתרנו. הכניסה לאיזור ללא תשלום אלא אם החלטתם לעלות לאחד מטחנות הרוח הפתוחות. בנוסף ניתן לעשות באיזור שיט עם סירה, הילדים ללא ספק ישמחו לשלב גם את השייט בתוך הטיול הקסום. בכפר ישנם ספינות וסירות בהן ניתן לשוט בין תעלות המים, להגיע מטחנת רוח אחת לאחרת, לעבור בתוך המים בין אזורי הביצה מלאי הצמחיה.
האיזור מקסים וניתן להיות בו בין 3-4 שעות ויותר.
חניה ניתן למצוא במפרצים בקירבת הכניסה לכפר ללא תשלום. שימו לב לשילוט P.
לקראת השעה 17:00 לערך יצאנו ברכב חזרה למלון נובטול בבריסל.
אכלנו במסעדה איטלקית מומלצת באיזור (קיבלנו המלצה מהקבלה במלון), לאחר מכן החזרנו את הרכב בטרמיל בבריסל ומשם חזרנו בשאטל למלון (השאטל נמצא בקומה 0 בחוץ מצד ימין , ניתן לראות מינבוסים קטנים שיוצאים למלונות באיזור, השאטל לנובוטול יוצא כל 15 דקות למלון).

**יום שישי**- ארוחת בוקר במלון ויציאה בשאטל עם כל התיקים לשדה (5 דקות נסיעה).

נסכם…
– טיסות אל על מישראל לבריסל- הזמנו באוקטובר, עלה לנו 210 דולר לאדם (כולל מזוודות+ בחירת מקומות הושבה+ ארוחות).
– כפר נופש- molecaten park landgoed ginkelduin- הזמנו בנובמבר עם הנחה של 15 אחוז מהמחיר, עלה לנו 470 יורו ל 6 ימים, התשלום מתבצע באתר האינטרנט של הכפר.
– רכב- דרך חברת אוטויורופ בסוכנות בישראל – אופל אסטרא סטיישן ידני ל 7 ימים במחיר 320 יורו, מילאנו דלק פעמיים כל הטויל בעלות של 100 יורו ונסענו הרבה.

אטרקציות- אפטלינק קנינו דרך חברת גרייבר בארץ,
מוזיאון הפתוח קנינו כרטיסים מוזלים דרך אתר האינטרנט של החברה 2- 3 חודשים מראש.
עמי ותמי- הזמנו מקום יום לפני שהגענו למסעדה, ההזמנה דרך האתר.
לינסהוף- כרטסים ניקנו בקופה עם ההגעה לפארק.
דולפינריום- כרטסים מוזלים ניקנו 3 חודשים לפני, דרך אתר גרופון ההולנדי.

לקראת הטיול. אל תנסו להספיק הרבה ביום אחד כי לפעמים זה הופך את הטיול ללא נעים וקשה, אי אפשר להספיק הכל, מקסימום במקרה ופיספסתם מקום או שניים, תמיד אפשר להשאיר את האישה לקניות ובזמן הזה תספיקו להשלים את מה שלא הספקתם 😊 , ושתחזרו לאסוף את האישה תחליפו את האוטו עבור השקיות של הקניות (-:, וכנראה שתצטרכו גם לחזור ברגל עם הילדים לכפר נופש (טוב קצת הגזמתי 😊 ).

תהנו ותבלו וכמובן תשמרו על הילדים שלכם לאורך כל הטיול.
הולנד מקסימה והיא בהחלט יעד מומלץ לילדים ו… לנו.

אהבת? נא לדרג!

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בהולנד ללא עלות השאירו פרטים👇

רוצים לקבל את המדריך למטייל הישראל בהולנד?

לחצו על הכפתור וקבלו את המדריך בחינם!