חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סיכום טיול כוכב בהולנד

סיכום טיול כוכב בהולנד:
נחתנו בלילה ובלילה הראשון ישנו במלון citizen m בשדה התעופה סכיפול. זה מלון עם קטע מודרני מגניב, מעוצב ומיוחד. בכל החדרים רק מיטה זוגית גדולה כך שיכול להתאים מקסימום לזוג עם ילד קטן שישן איתם. או לקחת שתי חדרים.
בבוקר קמנו לחזרנו לשדה התעופה (הליגה של כמה דקות) לקחנו את רכב השכור ונסענו לזאנס סכרנס לראות את תחנות הרוח.
המקום חלומי אך היה מאד קר ואפלולי (אולי כי עוד לא התרגלנו לקור). קהיתי לילדה שוקו חם מאחד הדוכנים ותוך כמה דקות נהיה לה כאב בטן נוראי. להיכנס לכל שירותים יש להכניס מטבע של 50 סנט( תכינו מטבעות). המקום היחיד שמצאנו לשבת בפנים היה בביתן של נעלי העץ. שם גם אפשר לראות הדגמה בחינם.
במרכז מברים מחוץ לפאר ניתן לקנות כרטיסיה להיכנס לאתרים לביתנים ותחנות רוח שיש צורך לשלם על כניסה. אנחנו לא נכנסנו לאף אחד מהם אלא לחנויות חמודות שמפוזרות שם ולביתן הנעלי עץ.
* כסיימנו נסענו למלון שלנו לימים הקרובים בעיר הויזן. יש שם אזור של מרינה עם בנתנים בסגנון הולנדי שבהם מסעדות והמלון מרשת fletcher. הזמנתי חדש זוגי עם נוף לאגם וקיבלנו חדר לשלושה מרווח ויפה עם נוף מקסים למים.
במלון הזה היו בעיקר זוגות והמסעדות במקום היו בעיקר יוקרתיות אך מצאנו גם מסעדות עממיות יותר באזורים אחרעם של העיר.
* למחרת בבוקר (יום שבת) נסענו לדולפינריום. יש לציין שבחניה המוסדרת של הדולפינריום עמדות התשלום האוטומטי מקבלות מטבעות בסכום מדוייק ולא קיבלו אף אחד מכרטיסי האשראי שלי. וגם החניה הזאת רחוקה מהכניסה לפארק. עדיף קודם לחפש חניה בקוב יותר לכניסה לפארק.
בדולפינריום יש בריכות עם הסבר בהולנדית ושני אולמות למופעים סגורים אחד של כלבי ים ואחד של דולפינים. מעניין גם לבקר בבריכות אימון של הדולפינים בצד.
* משם נסענו לחיטהורן שם תכננו לקחת סירה כפי שמקובל אך התחלנו לטייל לאורך השביל, נכנסנו לחנויות החמודות ובסוף החלטנו שיותר נחמד לנו ככה בלי סירה. ישבנו לנו במסעדה האיטלקית שיש לה דק על התעלה וצפינו בשטי הסירות שנתקלים ביניהם ובדפנות התעלות. האמת שזה היה הרבה פחות פסטואלי ממה שניתן היה לדמיין. במיוחד הסירות הגדולות שבהם כל אחד השמיע את המוזיקה האהובה עליו.

פארק באמסטרדם

פארק באמסטרדם

* ביום ראשון בבוקר נסענו לתערוכת הפרחים בקוקנהוף. הצבעונים בחוף עוד רחוקים מלפרוח אך יש אזורים שנראה ששתלו שם פרחים בלילה לטובת המבקרים ובתוך הסיתנים יש שלל סוגי צבעונים שמוצגים בנוסף לעוד סוגים של פרחים.
החלק השני של היום הוקדש לשופינג וחשבתי שיהיה נחמד להיכנס לאחת הערים באזור כמו האג או ליידן אך בסוף נסענו למרכז הקניות בעיר אלמרה שהיה לא רחוק מהמלון שלנו. כבר דיי הספיק לנו לראות בתים הולנדים חמודים.
* יום שני הוקדש לאפטלינג. הגענו ממש כפי שתיכננתי כמה דקות לפני עשר. אך לתדהמתי, כפי ששיתפתי פה בלייב, רק שער הראשי נפתח העשר ועל שאר הפארק נשאר סגור בפנינו עד השעה 11 (כולל השירותים). כך התאספו המוני אנשים למרגלות מתקן הסימבוליקה בערפל והקור.
יכול להיות שמי ששוהה במלון של הפארק יכול להיכנס לפני ולתפוס מקום בתור למתקנים.
נהינינו מאד מיער האגדות ומהמתקן של החלומות המכושפים. על מתקני האקסטרים לא עלינו.
לצהריים אכלנו בדוכן של הפיש אנד ציפס. ואחרי הצהריים ישבנו לקפה ועוגה ופנקייק בבית הפנקייק.
* למחרת החזרנו את הרכב ונסענו לאמסטרדם. שהינו במלון the bird על האמסטל שהיה מאד מרכזי ונוח.
מרכז אמסטרדם הרבה יותר ממוסחרת ממה שזכרתי מהפעם הקודמת שהייתי ויש הרבה יותר קופישופס מהסוג שמעשנים בהם. גם פה הזמנתי חדר עם נוף למים שהיה מקסים. מיקומו המרכזי של המלון גם גרם לזה ששמענו את חבורות הצעירים מתחתיו בלילה אבל זה לא הפריע והיה כחלק מהחוויה.
את הימים באמסטרדם בילינו במוזיאון רייקס ובלהסתובב ברחובות ועוד שופינג. בשלב הזה הקור כבר ממש לא הפריע לנו ולבת שלי לא העיתה שום בעיה להסתובב עם נעליים וגרביים ספוגות מים. מה שכן היה מאד נחמד זה שיכולנו להיכנס באמצע היום לחדר להתרעננות והחלפת גרביים ונעליים. גם כשטיילנו עם הרכב מחוץ לאמסטרדם לקחתי איתנו בגדים יבשים להחלפה וסט מעילים עבים יותר לבוקר והערב, וסט של קליליים יותר לצהריים.

אהבת? נא לדרג!

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בהולנד ללא עלות השאירו פרטים👇

רוצים לקבל את המדריך למטייל הישראל בהולנד?

לחצו על הכפתור וקבלו את המדריך בחינם!

error: התוכן מוגן !!