חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך להתחיל טיול כוכב בהולנד, איך להתנייד בהולנד, אילו ערים לעשות ולראות בטיול כוכב, מה לגבי מלונות וכפרי נופש? כל הטיפים למטיילים בנוגע לטיולי כוכב!

בין אם מדובר בטיול של משפחה, של זוג, של חברים – טיול כוכב בהולנד הוא דרך טיול אידיאלית. זוהי מדינה קטנה יחסית ושטוחה מאוד, ללא הרים עצומים שלוקח שעות לטפס עליהם ברכב ומפחיד לרדת מהם בחשיכה. המרחקים הקצרים בין הערים הגדולות והאטרקציות השונות מאפשרות לתכנן בהולנד טיול כוכב עשיר, הכולל את כל החוויות שיש למדינה להציע.

פארק בדן האג
פארק בדן האג

איך להתחיל טיול כוכב בהולנד?

פעמים רבות, השאלה הקודמת לשאלה זו היא: מה זה טיול כוכב? טיול כוכב הוא טיול בו מתמקמים למשך כמה לילות – ואולי לטיול כולו – במקום אחר. ממנו, יוצאים לטיולי יום בסביבה כולה. כך אפשר להתמקם בנוחות, להרגיש יותר "בבית" באתר שנבחר, להימנע מאריזות מיותרות וחיפושים עייפים אחר מקום הלינה הבא.

בהולנד, אזור הלינה האידיאלי לטיולי כוכב יימצא באזור העשיר ביותר באטרקציות, והנגיש ביותר. כלומר, באזור אמסטרדם-האג-אוטרכט. בחירה בכל יעד בין שלוש הערים תהיה טובה, ותאפשר יציאה קלה לטיולי יום. כך, ניתן להגיע למגוון אתרים גדול בשעות נסיעה מעטות מאוד, ותוך הימנעות מהפקקים הגדולים המאפיינים את הערים הללו. הבחירה בנקודת היציאה לטיול כוכב מושפעת כמובן מהשאלה מי מטייל. לחבורת צעירים למשל כדאי מאוד לבחור באמסטרדם, בה יוכלו ליהנות גם מחיי הלילה התוססים והקופי-שופס בערב. משפחות, מנגד, ייהנו יותר מלינה באחד האזורים הכפריים הממוקמים בין הערים המרכזיות הללו.

שאלה מתבקשת נוספת היא איך להתנייד בטיול כוכב. הכי קל, כמובן, לבחור ברכב שכור. כך ניתן לטייל בשעות המתאימות לך, וליהנות מגמישות ומיכולת שינוי מהירה בטיול בהתאם לצורך. עם זאת, מי שמעדיף להימנע משכירת רכב, יוכל בקלות לטייל באופן זה גם באמצעות אוטובוסים ורכבות. התחבורה הציבורית הנוחה והזמינה של הולנד הופכת אפשרות זו לריאלית במיוחד. יש לשים לב כי בדרך טיול זו, הנסיעות צפויות לקחת מעט יותר זמן בהשוואה לרכב.

ערים לטיול כוכב בהולנד

יש בהולנד מגוון רחב מאוד של אפשרויות לטיולי-יום. כמובן שניתן לשנות בקלות את סדר הטיול, כך שיתחיל בעיר אחרת ולא באמסטרדם. מאחר וברוב הערים, האטרקציות כולן סמוכות זו לזו, אפשר בקלות להגיע ברגל מאתר לאתר. הנסיעה הארוכה היחידה בטיול כוכב צריכה להיות הנסיעה אל היעד, והנסיעה חזרה מהיעד למלון.

אמסטרדם, עיר הבירה של הולנד מלאה באטרקציות, ובה לבדה ניתן לתכנן יומיים-שלושה של טיולי יום מהנים. כדאי לבקר במוזיאונים הייחודיים של העיר, כמו מוזאוני האומנות ומוזיאון מאדאם טוסו, וכן בבית אנה פרנק. שיט תעלות וביקור בקתדרלות גם הם בגדר חובה למבקרים בעיר. מומלץ לשלב בימי הטיול גם ביקורים בפארקים הירוקים והיפים של העיר, ולערוך בהם פיקניק למשל. באופן זה, אפשר ליהנות גם מהאורבניות של העיר וגם לנוח בטבע הנעים שלה.

טיול יום מומלץ נוסף הוא טיול לדן האג. הביקור בעיר יכול לכלול ביקור בארמון נורדאיינדה, פנורמה מסדאך הייחודי והסמוך, אחד מהמוזיאונים הרבים של העיר, וכמובן אתר המיניאטורות מדורודאם. גם כאן, כדאי מאוד לשלב ביום הטיול מעט טבע, ולבקר למשל בגן הבוטני קוקנהוף ובשדות הצבעונים הפרושים סביב העיר.

טיול כוכב חייב לכלול גם את העיר העתיקה ביותר בהולנד, אוטרכט. הביקור בה מציע ביקור בעבר, לאתרים היסטוריים רבים מתקופת האימפריה הרומית. כדאי לבחור באחד המוזיאונים בעיר, בגנים הבוטניים העשירים של אוטרכט, בקתדרלות העתיקות ובטירת דה האר.

משלוש הערים אפשר וכדאי לצאת לטיול יום גם בכפרי הדייגים שמצפון לאמסטרדם. וולנדם, מרקן או אפילו העיירה אדאם. כל אחד מכפרי הדייגים מציע חוויה שונה, ולכולם היסטוריה מעניינת. בוולנדם, למשל, אפשר לבקר במפעל הגבינות ובמוזיאון הגבינות, וכן במוזיאון וולנדם המתמחה באומנות מקומית. ניתן לשוט במעבורת אל הכפר מרקן ולהספיק שני כפרים ביום אחד – אולם הדבר עשוי לגרום ללחץ בטיול, ולתחושה שצריך "להספיק".

כדאי להקדיש יום לביקור באלקמאר המפורסמת. הכי כדאי לתכנן את הטיול כך שהביקור באלקמאר ייערך ביום שישי, בו נערך שוק הגבינות המפורסם. לאחר הביקור בשוק אפשר להציץ באחד המוזיאונים הרבים שיש בעיירה, לנוח בפארק העתיק Alkmaarderhout או להגיע לכנסיית חרוטקרק המרשימה.

יעד אפשרי נוסף לטיול יום הוא דלפט, העיר הטכנולוגית והמעוצבת ביותר בהולנד. הביקור בה יתמקד, מן הסתם, בענקית האלקטרוניקה פיליפס, או ביצרנית המכוניות דאף. אם מטיילים בתקופה בה נערך פסטיבל בדלפט, כדאי מאוד לשלבו בטיול כדי לקבל חוויה ייחודית ואותנטית במיוחד.

כדאי להגיע גם לזאנסה סכאנס, הסמוך לאמסטרדם. "כפר" זה הוא בעצם מוזיאון פתוח המציג שחזור מרשים של כפר הולנדי מסורתי, כפי שאלה היו נראים במאה ה-17. במוזיאון זה ניתן להתרשם מהתרבות ההולנדית הוותיקה, מבתי המלאכה המסורתיים שהיו בה, מטחנות הרוח ועוד. באתר ממוקמים מספר מוזיאונים מומלצים, וכן מוזיאון שוקולד שאת ניחוחותיו לא ניתן לפספס.

טיול יום נוסף יכול להגיע לעיר רוטרדם, בעיקר לחובבי האדריכלות. העיר, שנבנתה לגמרי מחדש אחרי מלחמת העולם השנייה, מציעה חוויה אורבנית מודרנית ייחודית. כדאי לבקר בתצפית של מגדל אירומאסט, בגשר ארסמוס ובאחד מהמוזיאונים הרבים שבעיר.

Kinderdijk
Kinderdijk

איך לעשות טיול כוכב?

ראשית, יש לבחור את הערים לטיול כוכב בהולנד. איזה ערים מעניינות במיוחד בעינייך? באיזה מקומות מתאים לך להתמקד יותר ולהאריך את השהות?

לאחר הבחירה והתאמת הטיול וטיולי-היום לצרכיך, כדאי לבחור את מקום הלינה המתאים לך. הולנד לא ידועה במיוחד בשל מלונות הפאר המתאימים לבטן-גב שלה. רוב המלונות במדינה הם צנועים יחסית, ויותר פונקציונליים. כשבוחרים מלונות, טיול כוכב או טיול אחר, כדאי לקחת זאת בחשבון. המלונות הקרובים למרכזי הערים נוטים להיות יקרים יותר, וקשה יותר לצאת מהם לטיולי-יום באזור. עם זאת, אם בחרת לטייל בתחבורה ציבורית, מיקומם המרכזי יהיה אידיאלי עבורך. מלונות בפרברי הערים נוטים להיות במחירים טובים יותר, ולאפשר גישה קלה לכבישים הבינעירוניים, עבור הנוסעים ברכב.

בחירה בכפרי נופש לטיול כוכב מתאימה במיוחד למשפחות. כפרי נופש אלה נמצאים לרוב מחוץ לערים הגדולות אך בקרבתן. תנאי ההארחה בהם אמנם ממוצעים בלבד, אבל הם מציעים מגוון רחב של אפשרויות נופש לשעות הערב. הם מציעים לאורחיהם בריכות שחייה, מתחמי ספא, סאונה, הופעות חיות, חדרי משחקים לילדים ועוד. אפשר למשל לבחור בכפר הנופש מרינה פולנדם. כפר זה ממוקם עשרים קילומטרים צפונית לאמסטרדם, והוא מציע נופש באווירה כפרית ונעימה. הכפר מורכב כולו מווילות המעוצבות בסגנון מסורתי ומרווח. הווילות כולן מרוהטות ומאובזרות, ומגיעות עם מטבח מצויד. יש במתחם הכפר מסעדה, למעדיפים להתפנק, וסופרמרקט, לבשלנים החובבים.

אפשרות לינה נוספת היא לינה בצימר או בקתת הארחה באזורי הכפר של הולנד. מקומות אלה הם לרוב מינימליסטיים, אך נוחים, ומציעים ארוחת בוקר כפרית ומסורתית של ירקות וגבינות מקומיות.

 בחירה באפשרות של טיול כוכב בהולנד היא מצוינת, ומבטיחה שילוב נפלא בין עיר, כפר, אורבניות ונופש. זוהי דרך נפלאה לתור את המדינה המיוחדת הזו, שיש לה כל כך הרבה מה להציע. כל מה שצריך הוא לבחור את נקודת היציאה הנוחה והמפנקת ביותר עבורך, ומשם – פשוט להתחיל ליהנות. ביקור ברוטרדם, באלקמאר, בכפרי הדייגים, בערים השוקקים והעמוסות. ניתן להספיק את כל זה בנחת, בשלווה, ולקנח בארוחת ערב נעימה במקום הנוח ביותר עבורך.

אהבת? נא לדרג!

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בהולנד ללא עלות השאירו פרטים👇

רוצים לקבל את המדריך למטייל הישראל בהולנד?

לחצו על הכפתור וקבלו את המדריך בחינם!

error: התוכן מוגן !!