חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הפנקייק ההולנדי המושלם

היכן ניתן למצוא את הפנקייק ההולנדי המושלם?

הולנד היא ללא ספק אחד מהיעדים האטרקטיביים ביותר בעולם וידועה בזכות יופיה וקסמה הייחודי. רחובותיה הציוריים מזמינים לטיול עירוני רגלי לאורך התעלות המשרות אווירה רומנטית. 

הפארקים הטבולים בירוק, הכפרים ומראה טחנות הרוח, חופי הים, הארכיטקטורה המרשימה ניבטת מכל פינה, הבתים הצבעוניים ומקומות הבילוי המסעירים, כל אלה הופכים אותה ליעד מועדף לחופשה בכל עונות השנה  .  

הולנד ידועה גם בניגודיות שבה, היא מציעה מחד שייט תעלות פסטורלי מוזיאונים רבים, כמו מוזיאון אנה פרנק המפורסם או מוזיאון האומנות של ואן גוך ומאידך ידועה בשל רובע החלונות האדומים השנוי במחלוקת באמסטרדם. 

היא מסומנת כיעד אטרקטיבי במיוחד לצעירים מכל העולם שמגיעים אליה כדי ליהנות מחיי לילה תוססים פוקדים את המועדונים השונים, המסעדות והברים הרבים .

בניגוד למטבחים שיש להם את המאפיין הייחודי להם, הפיצה והפסטה במטבח האיטלקי, המטבח התאילנדי, הצרפתי או האסייתי, אין למטבח ההולנדי מאפיין עיקרי ייחודי  משלו , אבל כל מי שפקד את הולנד יודע שהיא קנתה לעצמה שם עולמי בהכנת פנקייקים.

ההולנדים פיתחו מומחיות של ממש בהכנת הפנקייק ההולנדי הנקרא Pannenkoek (אפשר לומר Dutch Pancake) . 

הפנקייק הוא אחד ממנות הדגל הפופולאריות ביותר, הולנד מציעה אינספור מסעדות פנקייק ברחבי הולנד וכן דוכני פנקייק בכפרים והשווקים השונים,

כך שהיא אמנם לא המציאה את הפנקייק, אך כיום הוא בהחלט מזוהה עמה ומומלץ לבקר במסעדת פנקייק במהלך ביקורכם.

 במאמר זה נסקור כמה מהמקומות הבולטים שכדאי לכם לדגום ולבקר בהם ונשיב לשאלה, היכן  ניתן למצוא את  הפנקייק המושלם ? 

פנקייק מיני נוטלה בשם "Poffertjes" בשוק הרחוב Albert Cuypmarkt באמסטרדם
פנקייק מיני נוטלה בשם "Poffertjes" בשוק הרחוב Albert Cuypmarkt באמסטרדם

אז למה הפנקייק ההולנדי כל כך מפורסם?

הפנקייק ההולנדי הוא לא רק הפנקייק האמריקאי הטיפוסי. אמסטרדם מעניקה חוויה קולינרית של ממש כאשר היא מגישה פנקייק מקמח רגיל או מסוגי קמחים שונים, כגון:

קמח תירס טחון. פנקייק בסגנון הקרפ הצרפתי, פנקייק הודי ברוטב קארי, פנקייק בסגנון מקסיקני עם שעועית שחורה, גוואקמולי, חלפיניו וסלסת עגבניות פיקנטית.

פנקייק שמנוני עם נקניקים ומלוח עם גבינות מסוגים שונים וכן פנקייק חם עם בשר, כאשר הפופולארי הוא כמובן בשר החזיר או בשילוב של השניים, בייקון וגבינה נמתחת ועסיסית.

לנועזים שביניכם יש אפילו פנקייק בגרסה היפנית או הקוריאנית וכמובן שאוהבי הפנקייק ישמחו לגלות שהולנד לא זונחת את אוהבי המתוק שבינינו המעדיפים את הפנקייק הקלאסי עם המון סירופ מייפל, שוקולד, פירות לפי העונה,לצד גלידת וניל וקצפת.

אז הנה כמה מההמלצות החמות ביותר למסעדות פנקייק באמסטרדם ומחוצה לה, בהם תוכלו להתענג על הפנקייק ההולנדי בגרסה המלוחה או המתוקה.

The Pancake Bakery

הנמצא בכתובת Prinsengracht 191 1015 DS, Amsterdam, שוכנת סמוך למוזיאון אנה פרנק. המקום פופולרי מאוד ויכול להיות קצת עמוס, אך שווה את ההמתנה והתורים הארוכים. המקום ידוע במנות נדיבות וגדולות במיוחד.

הפנקייק עשוי בדיוק במידה הנכונה, הטריות מורגשת בכל ביס והסועדים נהנים הן מהגרסה המלוחה של הפנקייק הכוללת גבינות, שרימפס, עוף ובשר והן מהגרסה המתוקה לצד גלידה בשלל טעמים, פירות מתוקים וקצפת, המקום ידידותי גם לצמחוניים ולטבעונים או למי שרגיש ללקטוז ואינו אוכל מוצרי חלב .


The Pancake Club

נמצא ב(כתובת: Leidsebosje 5 1054 LJ, Amsterdam) סמוך למוזיאון ואן גוך המפורסם, מדובר בבית קפה משפחתי פסטורלי עם נוף קסום לתעלות, בו ניתן למצוא מגוון מנות טיפוסיות של בית קפה, גולת הכותרת היא הפנקייק, שיש המכנים אותו הטעים ביותר באמסטרדם.

מומלץ מאוד לנסות את הפנקייק הקלאסי עם תותים וקצפת, פנקייק עם עוגיות אוראו ופנקייק עם גבינת גאודה ותוספות לפי בחירתכם. ניתן למצוא מגוון של פנקייקים בגרסה המלוחה עם רטבים שונים ותוספות מגונות, בשרים, שרימפס ועוף. המקום קיבל שבחים רבים מהמבקרים.


ואם חשקה נפשכם לצאת קצת מאמסטרדם, מומלץ לבקר במסעדת עמי ותמי

(Hans & Gretel Pancake House)

הנמצאת בכתובת: Sternweg 2A, 3898 LJ Zeewolde מקום בלב יער מהאגדות,

ידידותי במיוחד למשפחות ולילדים, עם מתקני שעשועים, מתנפחים, מגלשות, קיר טיפוס וכמובן פנקייקים טעימים שילדים אוהבים. בזמן שהילדים נהנים מהמתקנים ומהפנקייק הקלאסי עם סירופ שוקולד, תוכלו אתם ליהנות מפנקייק עם מגוון סוגי גבינות ובשר.

Will's Pancake House

הממוקם בעיר האג, (בכתובת: Gedempte Gracht 80 2512 KB Den Haag The Netherlands) הוא אחד המקומות הפופולריים ביותר בהאג, הפנקייק הוא פלאפי, אוורירי מבפנים ומבחוץ ובעלי המקום טוען שהפנקייק הזה הוא רק 156 קלוריות, בלי התוספות כמובן .

המומלץ ביותר הוא זה עם הגבינה המקורמלת או הפנקייק היפני שהוא רך לתפארת, מזכיר בטעמו סופלה, ניתן להוסיף לו חמאה וסירופ מתקתק ולהתענג.

Oma Toos

עוד פנקייק בעיר האג, (בכתובת: Doctor Lelykade 3r 2583 CL Den Haag) המקום מציע פנקייקים מכל הסוגים ובכל יום יש את מנת הספיישל , אחת מהמנות האהובות היא הפנקייק עם העוף ההודי, אך גם הצמחוניים בינכם יוכלו ליהנות משפע של אופציות.


Albert Cuyp Market

(בכתובת:Albert Cuypstraat, Amsterdam) שוק האוכל אלברט קאופ הוא הלב הפועם של העיר המציע בין היתר גם אוכל רחוב מגוון, בשוק האוכל ההומה מסתתר לו דוכן פנקייקים משגע, עם ריח מטריף של אבקת סוכר.

הדוכן אהוב במיוחד על אוהבי האלכוהול שמוסיפים לו רוטב אלכוהולי משכר. רק אל תגיעו אליו בימי ראשון, מכיוון שהדוכן סגור. בדוכן תוכלו למצוא גם מיני פנקייקס המכונים Pannenkoeken.

Mama Pancake

(כתובת: Rokin 100‬, 1012 KZ) סמוך למוזיאון מאדאם טוסו, המקום מושך אליו מבקרים הן בשל עיצוב הפנים המיוחד של המסעדה והאווירה, תוכלו ליהנות מפנקייקים בגרסה המלוחה או המתוקה.

מנת הדגל של המסעדה היא הפנקייק ההולנדי עם פירות טריים וארוחת בוקר אנגלית. הפנקייק ההולנדי קצת יותר עבה מאשר הקרפ הצרפתי, מגיע עם תפוחים אפויים בתנור,תותים ובננות וכמובן קצפת, בשילוב עם ארוחת הבוקר האנגלית הכוללת ביצים, נקניקים, שעועית ובייקון.

Pannenkoekenhuis Upstairs

(כתובת:Grimburgwal 2, 1012 GA, Amsterdam), בית הפנקייקים, כעשר דקות מכיכר דאם, תוכלו לזהותו לפי דגל הגאווה המתנוסס. אם לא אכפת לכם להגיע אל המקום דרך גרם מדרגות צר, הטיפוס אליהן שווה בהחלט.
המקום הזה מציג פנקייק שהוא בגדר שלמות, עם עשרות תוספות! כל הגרסאות יעשו לכם נעים בבטן, פנקייק עם פירות מקורמלים או עם גבינה ורטטוי פלפלים קלויים וחליפניו כבוש, פנקייק עם שרימפס או עם סושי בגרסה היפנית.

כל הטעמים מדוייקים ועוצמתיים ויעניקו לכם חוויה בלתי נשכחת שיגרמו לכם לרצות לשדרג את הפנקייק שלכם.

Billboard Mama Pancake At Amsterdam The Netherlands
Billboard Mama Pancake At Amsterdam The Netherlands

שאלות ותשובות בנוגע לפנקייק ההולנדי המושלם

כי הוא הרבה מעבר לפנקייק הקלאסי והבסיסי שאתם מכירים, ההולנדים בהחלט שידרגו אותו לחוויה קולינרית, כך שהוא לא רק מהווה קינוח בסוף הארוחה, אלא מהווה כארוחה עיקרית וניתן לאכול אותו באנספור גרסאות ובשלל תוספות. בין אם חשקה נפשכם בחוויה יפנית ועד לגרסה המקסיקנית.

ההולנדים אוכלים את הפנקייק ההולנדי לארוחת בוקר או כשיש להם מאנצ' באמצע הלילה לארוחת שחיתות, אבל ניתן לאכול אותו לאורך כל היום בשלל המסעדות ברחבי הולנד.

במסעדות פנקייק, בבתי קפה ובדוכני פנקייק.

Pannenkoekenhuis Upstairs הוא ממוקם במרכז אמסטרדם ונחשב גם בעיני ההולנדים כמי שמציע את החוויה הקרובה ביותר לשלמות.

הפנקייק ההולנדי המושלם
הפנקייק ההולנדי המושלם
אהבת? נא לדרג!

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בהולנד ללא עלות השאירו פרטים👇

רוצים לקבל את המדריך למטייל הישראל בהולנד?

לחצו על הכפתור וקבלו את המדריך בחינם!

error: התוכן מוגן !!