חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הולנד לשומרי כשרות

הולנד לשומרי כשרות – מדריך מקיף

הולנד היא מדינה יפהפייה עם הרבה מה להציע למטיילים, כולל היסטוריה עשירה, תרבות תוססת ואוכל טעים. עבור שומרי כשרות, הולנד עשויה להיראות כמו יעד מאתגר, אך למעשה ישנן לא מעט אפשרויות למצוא אוכל כשר במדינה.

אוכל כשר

בהולנד ישנן מספר מסעדות כשרות, בעיקר בערים הגדולות כמו אמסטרדם, רוטרדם והאג. המסעדות הללו מציעות מגוון רחב של מנות, החל מארוחות בוקר ועד ארוחות ערב.

הנה כמה מהמסעדות הכשרות המומלצות בהולנד:

  • "הסנדוויץ' של יעקב" (Jacob's Sandwich) באמסטרדם היא מסעדה קטנה המגישה סנדוויצ'ים, כריכים ומנות צמחוניות.
  • "ארוחת ערב יהודית" (Jewish Dinner) באמסטרדם היא מסעדה המגישה מנות יהודיות מסורתיות, כמו מרק עוף, קציצות ורביולי.
  • "קפה יהודי" (Jewish Coffee) באמסטרדם היא מסעדה/בית קפה המגישה מאפים, עוגות ומנות קלות.

בנוסף למסעדות, ישנם גם מספר חנויות כשרות בהולנד. בחנויות הללו ניתן למצוא מוצרי מזון, מוצרי נקיון ועוד.

לינה

ישנם מספר מלונות כשרים בהולנד, בעיקר בערים הגדולות. המלונות הללו מציעים ארוחות בוקר כשרות, וחלקם גם מציעים ארוחות ערב כשרות בתשלום.

הנה כמה מהמלונות הכשרים המומלצים בהולנד:

  • "מלון פוליטצר" (Hotel Pulitzer) באמסטרדם הוא מלון יוקרה המציע ארוחות בוקר כשרות.
  • "מלון דוד" (Hotel Doria) באמסטרדם הוא מלון 3.5 כוכבים המציע ארוחות בוקר כשרות.
  • "מלון הולידי אין אקספרס" (Holiday Inn Express) באמסטרדם הוא מלון 2 כוכבים המציע ארוחות בוקר כשרות.

שאר השירותים

בנוסף לאוכל וללינה, ישנם גם מספר שירותים נוספים המוצעים לשומרי כשרות בהולנד.

  • בית חב"ד – בית חב"ד הוא מרכז יהודי המציע מגוון שירותים, כולל שירותי כשרות, בית כנסת ומקווה. ישנם בתי חב"ד בערים הגדולות בהולנד, כמו אמסטרדם, רוטרדם והאג.
  • בית כנסת – בהולנד ישנם מספר בתי כנסת, בעיקר בערים הגדולות.
  • מקווה – בהולנד ישנם מספר מקוואות, בעיקר בערים הגדולות.

טיפים למטיילים שומרים כשרות בהולנד

  • מומלץ להזמין מקום מראש במסעדות הכשרות, במיוחד אם אתם מטיילים בעונה התיירותית.
  • אם אתם מתכננים לבשל לעצמכם, מומלץ לרכוש מוצרי מזון כשרים בחנויות הכשרות.
  • אם אתם מתכננים לשהות בהולנד בסוף השבוע, מומלץ לברר מראש אם המלון או המסעדה שבחרתם מגישים אוכל כשר בשבת.

סיכום

הולנד היא יעד תיירותי נהדר גם עבור שומרי כשרות. עם קצת תכנון מראש, תוכלו למצוא אוכל כשר, לינה ושירותים נוספים שתזדקקו להם במהלך הטיול שלכם.

===

אז חזרנו ביום שישי האחרון מהולנד היה אדיר!! מצרפת סיכום של הטיול, מקווה שיעזור. טסנו זוג עם שני ילדים אחד כמעט בן 3 ואחת בת שנה וחצי. ( חשוב לציין שהילד בן ה-3 הוא ילד שאוהב מאד לרוץ והוא מלא אנרגיות). כמו רוב האנשים, גם אנחנו טסנו לבריסל. את כסאות הילדים שלחנו בבטן המטוס, חיברנו אותם יחד ועטפנו אותם בניילון נצמד, את העגלת התאומים לקחנו ממש עד המטוס, בשרוול המטוס היא נלקחה וכך גם בנחיתה קיבלנו את העגלה עם הירידה מהמטוס. נחתנו בשישי בבוקר, אספנו את הרכב, נסענו לעשות קניות והגענו לכפר הנופש רהיט היל( מושלם לילדים קטנים). יש בריכה, פינת ליטוף, ג'ימבורי ענק, מתקנים מגניבים, גולף, באולינג וניתן לשכור כל מיני סוגי אופנים, כמובן שיש שם חנות של אוכל שתיה וכד'. מכיוון שאנחנו שומרי שבת נשארנו בכפר הנופש בשבת והיה ממש כיף. ביום ראשון נסענו לגן החיות באמסטרדם (ארטיס)יש להם גן חיות מעולה, עם מתקנים לילדים, כך שהקטנים גם ראו חיות וגם הוציאו מרץ. ביום שני נסענו לחיטהורן, מקום מקסים, לי קצת היה קשה להיות בשייט עם הילדים ( שאחד הוא היפראקטיבי) במשך שעה. אח"כ נסענו למסעדה של הנס וגרטל והיה פשוט מעולה, טרמפולינה ענקית, מלא מתקנים, מגלשות גדולות בקיצור ממש ממש כיף. יום שלישי נפגשנו עם המשפחה, אבל בבוקר הספקנו לשכור אופניים ולעשות טיול ביער, הילדים ממש נהנו. יום רביעי נסענו ל-sprookjes wondrrland מומלץ מאד מאד לילדים עד גיל 5-6. חמישי היינו קצת בבריכה ארזנו ויצאנו. כמעט איחרנו את הטיסה בגלל הפקקים, נסיעה של שעתיים וחצי לבריסל לקחה לנו קרוב ל-4שעות, שימו לב לזה וצאו מספיק זמן בזמן. דגשים נוספים: בהולנד צריך לשים לב טוב טוב למהירות, למרות שנראה לנו הזוי שמבקשים לנסוע בכביש מהיר רק 80 קמ"ש הם מתכוונים לזה ומספיק לחרוג קצת מהמהירות המותרת ואתם מסתכנים בדו"ח יקר. דבר נוסף לילדים שלנו הורדנו מראש סרטונים כך שהטיסה עברה חלק בלי שום בעיות, ממליצה למי שיכול להוריד קצת סרטונים, זה חוסך שעה של הפעלות. דבר נוסף, בארץ לפי התחזית כל הימים היו אמורים להיות גשומים, בפועל רוב הימים היו ימים חמימים, חלקם אפילו חמים, כדאי להצטייד גם בביגוד ארוך וגם בקצר. ( אנחנו עשינו בכפר נופש כביסה וחסכנו את העניין של לסחוב ערימות בגדים) זה עולה 5 יורו ומקבלים עם זה טבליה לכביסה. כדאי להכין תוכנית מראש גם לימים גשומים וגם לימי שמש. כמו כן כדאי מאד להתאים את האטרקציות לגילאי הילדים.( אפטלינג לא מתאים לילדים מאד צעירים). זהו מקווה שעזרתי, שתהיה חופשה מהנה וכיפית למי שטס.
4.1/5 - (20 votes)

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בהולנד ללא עלות השאירו פרטים👇

רוצים לקבל את המדריך למטייל הישראל בהולנד?

לחצו על הכפתור וקבלו את המדריך בחינם!

error: התוכן מוגן !!