חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הולנד בתקופת הסתיו

אז אתחיל בזה שחיפשתי הרבה מידע על מטיילים בתקופת הסתיו אך הופתעתי לגלות שאין חיה כזאת …. הישראלים מפחדים מהקור כנראה 😉🤧
תודה לקבוצה הנפלאה הזאת שעזרה לנו הרבה עם תכנון הטיול והטיפים השימושיים 🙏
אז אני יותר משמחה שבחרנו בתקופה הזאת ( 6-11/11) 😁
לא עמדנו בתורים באף מקום, חניה בכל מקום פנויה ולא היה עומס באף אטרקציה .
מזג האוויר היה נ-פ-ל-א ! הפעם היחידה שהשתמשנו במטריות היה באמסטרדם . המינוס זה שמחשיך מוקדם .. 17:30 בערך וללא כמו בקיץ שזה בערך בשעה 22:30
רוב המטיילים שם בתקופה הזאת הם האירופאים שמזג האוויר הזה לא מפחיד אותם .
הרכב משפחתי : 2 +2 בני 9.5 ו – 7 , את הטיסות הזמנו ישירות מחברת KLM באוגוסט לנובמבר (רצוי להרשם כחברי מועדון שלהם ליפני הזמנת הכרטיסים) .
המראה לשם ביום שני 4:30 ליפנות בוקר חזרה , טיסה חזרה המראה 21:30 .
רכב הזמנה בארץ דרך Avis ואספנו בשדה .
את כל המקומות שתכננו לבקר בהם הזנתי מראש בוויז במועדפים, כולל מסעדות שהומלצו וסופרים . מכבים את הGPS , כותבים ##@other , ואז מזינים את הכתובת . לאחר שמצאתם את הכתובת הוויז יתן לכם מסך מקושקש, ככה תדעו שכל מפות העולם זמינות לכם.

במקביל הזמנו לינה בדה אמהוף (דרך סוכנות גרייבר בארץ, יוצא אותו מחיר כמו להזמין דרך הפארק עצמו) לאחר המלצות של 2 חברים שכבר שהו שם .
לקחנו חדר 163 לאחר שבדקתי עם אנשים ששהו בו שאין בו ליקויים.
ליפני יציאה תצטיידו בניידים מוטענים + מטענים ניידים טעונים + מצלמות לסוגיהן וכ"ו … כל יום חזרנו עם רוב המכשירים על 0 אחוזים . צלמנו ה-כ-ל בערך 🙈🤦‍♀️

יום 1 : ניסיתי לדחוף ליום הראשון איזה פעילות אבל וותרנו כי לקח קצת זמן להתאקלם והינו גמורים מהנסיעה . אז נסענו לאלמר נכנסנו לסופר שבקניון וקצת שופינג והמשכנו לכפר .

יום 2 : אפטלינג – בחרנו את היום הכי חם בשבוע בשביל האטרקציה הזאת . כשעה ורבע נסיעה מהכפר . פארק מ-ד-ה-י-ם ! הספקנו כמובן את כל המתקנים ללא תורים ! תורידו אפליקציה כשתהיו שם . תיקראו ליפני כן על המתקנים ותתכננו את השהייה שם . מאוד מקפידים שם על גובה למתקנים, את הבת שלי מדדו במד מטר. הפארק הזה לוקח יום שלם !

יום 3 : חיטהורן – כשעה נסיעה מהכפר ,חנייה בחינם מאחורי הסופר, לאחר סיור רגלי בחיטהורן חזרנו לרציף ולקחנו סירה מרציף 27 אצל מייק (בחור מאוד נחמד). לקחנו סירה לשייט של שעה ואיכשהו הצלחנו להסתבך בלחזור לרציף כי המסלול שייט הוא חד סיטרי ברובו ולא הצלחנו למצוא את הפנייה בכנסייה (כי על גג הכנסייה יש פסל של תרנגול ואנחנו חיפשנו צלב … בסה"כ הגיוני שיש תרנגול על גג הכנסייה ולא צלב 🤣) . קחו אתכם אוכל לברווזים ותזהרו מהשחפים .
המשכנו למסעדה של עמי ותמי – קסם של מקום ! עיצוב מרהיב ! לא רק לילדים … גם אני הוקסמתי . אל תפספסו את הרצפה הקסומה שזזה ע"י משיכת חבל . לא הינו צריכים להזמין מקום כי היה מלא מקום חחח . לטעמי האוכל קצת יקר ( 40 ש"ח בערך לקרפ עם נוטלה) אבל החוויה שם שווה . בחוץ יש טרמפולינות ועוד אטרקציות שבעונה הם בתלשום .

יום 4 : זנסה סחאנס כ- 45 ד' נסיעה מהכפר . תחילת היום היה קצת עפור אבל אז התבהר ונתגלה היופי של המקום הזה . חנינו מאחורי הבייקרי (חינם) והמשכנו ברגל . תחנת הרוח הראשונה היא בחינם כל השאר בתשלום . אל תפספסו את הטעימות במפעל הגבינות , כי רק ככה ידענו מה לקנות . על רוב הגדול של המוצרים כתוב בהולנדית או צרפתית ואין כלום באנגלית . יותר זול לקנות גבינות בסופר או בדיוטי פרי בחזור . אותם מוצרים . מפעל קבקבי העץ – חוויה !
מוזאון הרכבות – חוויה לילדים ולמבוגרים ! חנינו בחניה של המוזאון .

יום 5 : אמסטרדם – מוזאון הנמו . 5 קומות של אטרקציות לילדים ולמבוגרים . בשקט לקח לנו 5-6 שעות . חנינו באיצטדיון האולימפי ומשם לקחנו טראם 24 עלה כ- 6 יורו לכולנו (אל תשכחו להדפיס את כל הכרטיסים בכל כניסה ובכל ירידה כי רק ככה תקבלו הנחה בחניון ביציאה. לא שילנו בסוף שום תשלום על החנייה כי המכונה היתה מקולקלת. ), הדרך מקסימה וזוכים לראות עוד מקומות תוך כדי הנסיעה .
כל חלונות הראווה כבר מקושטות לקראת חג המולד – קסם !
פחות התלהבנו מאמסטרדם עם ילדים , הרגשנו סוג של תחנה מרכזית .
לאחר המוזאון עצרנו במסעדת "ואפינו" איטלקית בסגנון ה-"גומבה" שיש בארץ . היה טעים ולא יקר . המשכנו ל"סוויטלה" לקינוחים שהמליצו אך קצת התאכזבנו … המחיר היה ממש יקר ומוגזם (80 ש"ח ) לדאבל וואפל בלגי עם 2 כדורי גלידה. המקום נמצא באחת הסמטאות הצרות שבדרך חלפנו על פני חנויות סאדו מאזו וחנות לאביזרי סקס … והקושיות של הילדים שנאלצנו להתמודד איתם … 🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️ 😂 בקיצור טעות …
אכלנו קצת צ'יפס וחזרנו לכפר.

יום 6 : סוף סוף מצאנו זמן לפארק המים !! איזה כ-י-ף !!! לגמרי גם למבוגרים ! ושוב גם פה אין תורים אז על כל מתקן ומגלשה עשינו לפחות 4 סיבובים . לא רצינו לעזוב … אבל נאלנו כי היתה לנו טיסה אחה"צ.

מה שהטריד אותי בעיקר היה הלבוש לילדים בעונה הזאת , אז לקחתי לבת גרביונים ולבן גטקס וכמובן שכולנו הינו מצויידים במעילים בכפפות והילדים בצעיפים וכובעים.
לקחנו איתנו קופסאות אוכל שכל בוקר הינו ממלאים אותם בכריכים , ירקות ופירות . דבר שמאוד עזר לנו ובעיקר לילדים שהיה להם מה לנשנש .כמו כן לקחנו איתנו טרמוס שכל בוקר הינו ממלאים בתה חם עם עוגיות בתיק והינו עושים אחלה הפסקות באמצע .

כל בוקר מהכפר הינו יוצאים עם עגלת קניות של שוק (יש אותה במחסן של הבית) שמים באוטו ואיכשהו היא תמיד היתה חוזרת מלאה בסוף היום . אם זה בגלל שהינו מבקרים בסופר או שפשוט לא היה כבר גוח לסחוב דברים על הגב אז הינו מעבירים לעגלה .

תצטיידו בלחם לברווזים ,אחרי היום הראשון הברווזים התרגלו שהילדים היו מאכילים אותם בבוקר אז הם התחילו להעיר אותנו בבוקר עם נקישות של המקור על החלון כדי שיבואו להאכיל אותם חחח .

בצער רב נאלצנו להיפרד מהפארק ולנסוע לשדה …

אהבת? נא לדרג!

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בהולנד ללא עלות השאירו פרטים👇

רוצים לקבל את המדריך למטייל הישראל בהולנד?

לחצו על הכפתור וקבלו את המדריך בחינם!