חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רוצים לטוס להולנד וליהנות ממנה בענק בחודש מאי או בכל חודש אחר בשנה? להלן סיכום טיול בהולנד שנת 2018..כל האטרקציות, כל הטיפים החשובים, כל מה שחשוב לדעת על הולנד בפוסט אחד! הכל על כפר הנופש בהולנד, אמסטרדם, ארנהיים, בית אנה פרנק, כפר הדייגים וולנדם,אפטלינג, חיטהורן ועוד..

פארק באמסטרדם

פארק באמסטרדם

טסנו ב 25.5 יום שישי טיסת צהריים איזי ג'ט. הטיסה המריאה בזמן (חצי שעה עיכוב לא נורא). הבאתי לילדות חוברות צביעה, טושים, דפים מחברות, טאבלט, חטיפים. עבר בסדר גמור. נחתנו בסכיפהול וניגשנו לאסוף את הרכב- הזמנו אופל אסטרא סטיישן דרך אוויס וזה מה שקיבלנו רכב חדש ומפנק. בגאז גדול- נכנס לנו שם 2 מזוודות גדולות, 3 טרולים ו 2 תיקי גב שהבאנו. גם הילדות ישבו במרווח (3).
נסענו לכפר נופש רביט היל, הזמנו שם בקתה מסוג 6B. אחלה כפר ואחלה בקתה. יש שם 3 חדרי שינה- אחד זוגי גדול עם ארון וכיור, ועוד 2 חדרי ילדים שבכל אחד 2 מיטות וארון קטן. בנוסף ישנו מטבח מאובזר באמת בהכל וסלון. חדר שירותים וחדר רחצה נפרדים.
טיפים למה להביא: שקיות זבל, כלים חד"פ שיהיה, סמרטוטים לשייש. סמרטוט רצפה- מומלץ להביא אני לא הבאתי והייתי צריכה להעביר שטיפה קטנה כי הבאנו לכלוך מבחוץ ולא היה נעים ללכת יחפים ככה. סבון כלים בבקבוקון קטן, סקוצ'. נייר סופג. נייר אפייה הבאתי ולא השתמשתי. שקיות סנדוויץ'- חובה. כוסות חד"פ שיהיה לדרכים. נייר טואלט חובה לפחות ליום הראשון עד שתקנו- נתנו שם רק גליל אחד. מזל שהבאתי 2 ואחרי זה קנינו עוד. מגבונים. מבחינת אוכל הבאתי ממרח שוקולד, כיכר לחם, לילדות קורנפלקס שאוהבות וקצת חטיפים. כל השאר קנינו שם. במכולת ברביט היל כל בוקר יש לחמניות חמות וטריות וממש טעימות ומאפים מכל מיני סוגים.
הגענו לכפר לקראת 22:00 והיה עדיין אור בחוץ! מדהים.
אכלנו התקלחנו והלכנו לישון.
יום שבת 26.5- קמנו בבוקר התארגנו ונסענו לזאנסה סכאנס. בסביבות שעה נסיעה. מקום ממש יפה, אך מלא תיירים וממוסחר. עדיין לא לוותר. ראינו שם טחנות רוח, ועלינו על אחת. אכלנו שם גלידה ממש טעימה (וזולה- 1.50 יורו לכדור!) בחנות של השוקולד. נכנסנו לחנות גבינות, טעמנו וקנינו. בחוץ היו ברווזים שהסתובבו וחיכו לשאריות אוכל.

טיול בהולנד בשלג

טיול בהולנד בשלג

לאחר מכן נסענו לכפר הדייגים וולנדם. טיילת על המים עם מלא חנויות, דוכנים ומסעדות. ניתן להצטלם עם בגדים מסורתיים אך היו שם הרבה אנשים בתור אז ויתרנו. בעיניי היה קצת מיותר לנסוע לשם, די התאכזבתי. לא ראיתי שם משהו שונה למשל מטיילת יפו על הים.
לאחר מכן חזרנו לכפר נופש, אכלנו ארוחת ערב והלכנו לבריכה.
יום ראשון 27.5 – נסענו לחיטהורן הגענו לשם ב 10:30 שזה נחשב קצת מאוחר. חנינו ליד הסופר spar בחינם. טיילנו בטיילת המהממת שם בין הבתים והנהרות. האכלנו ברווזים. היה שם מקום להצטלם בבגדים הולנדים מסורתיים אז שם הצטלמנו. אחר כך הלכנו לחפש סירה ובהרבה מקומות לא היה- מומלץ לעשות את זה בהתחלה שמגיעים ולא כמונו. אבל בסוף מצאנו סירה שטנו כמעט שעתיים ראינו נופים, בתים והאכלנו ברווזים בלחם תוך כדי השייט היה מדהים פשוט מקום מהמם שקשה להסביר במילים ואפילו בתמונות חובה לראות.
אחרי זה קנינו כמה דברים בסופר ונסענו לבית עמי ותמי- לא יודעת למה אמרו שזה קרוב כי זה היה כמעט שעה נסיעה אבל לא נורא. גם מקום ממש נחמד, יש שם גן משחקים שהילדים שיחקו, ואכלנו שם לחם עם גבינות, ואת הפנקייק שלהם. זה ממש גדול, בגודל של קרפ בארץ הזמנו 2 לכולנו והתפוצצנו. מגיע עם שוקולד ויש מייפל ואבקת סוכר על השולחן. חזרנו לכפר נופש והלכנו לבריכה.
יום שני 28.5 – יום אפטלינג. קנינו כרטיסים מראש בגרופון. יצאנו מוקדם אך היו פקקים והגענו בסביבות 10 וקצת. לא היה בעיה למצוא חנייה ולהיכנס הלך מהר. השתמשתי באפליקציה לבדוק זמינות תורים, היה די מדוייק. חייבת לציין שנפלנו על יום שלא עמוס שם, לא חיכינו יותר מ 15 דקות בתורים. ממליצה גם על יום שני שם. היינו שם עד 17:30 וחזרנו מאוד עייפים.
יום שלישי 29.5 – יום אמסטרדם!

תעלות מים אמסטרדם בקיץ

תעלות מים אמסטרדם בקיץ

נסענו בבוקר לאמסטרדם חנינו בחניון האיצטדיון האולימפי- ארנה. מה שהומלץ. בשיטת חנה וסע- הסבר מדוייק: כאשר חונים מוציאים מהמכונה כרטיס חנייה. שומרים אותו. במכונה ליד יש לרכוש כרטיסים לתחבורה ציבורית. זה לא משנה אם אוטובוס/מטרו/טראם. אנחנו עלינו על טראם. שעולים ויורדים צריך לתקף את הכרטיסים- חובה! שחוזרים לחניון מכניסים למכונה קודם את כרטיס החנייה, הוא רושם לכם את המחיר הרגיל, לנו היה רשום 29 יורו, ואז יש ריבוע שחור כזה קטן ושם סורקים את הכרטיס של התחבורה ציבורית, מספיק אחד, ואז המחיר חנייה יורד ל 1 יורו לכל היום. שווה. חייב לעבוד לפי ההסבר אחרת זה לא יעבוד ותשלמו יקר.
נסענו בטראם מספר 16 לתחנה מרכזית. משם הלכנו ברגל למוזיאון נמו, בערך 10 דקות הליכה. מאוד נחמד שם בילינו שם שעתיים. אחר כך הלכנו ברגל לכיכר דאם, האכלנו יונים. משם המשכנו לבית אנק פראנק- לא תכננו להיכנס אז רק הלכנו לראותו מבחוץ. אכלנו בברגר קינג בכיכר דאם- היה שם ממש חם סאונה! אחר כך עשינו שופינג- מי שבקטע- h&m, זארה ,c&a וכמובן פרימארק! הפרימארק 5 או 6 קומות כבר לא זוכרת והוא בסגנון שוק. היה פחות נעים לקנות בו אבל יש מלא דברים שווים ובזול. ממליצה להביא טרולי קטן ריק שיהיה נוח לסחוב את הקניות. יש שם דאנקן דונטס מאוד טעים שווה להיכנס ולאכול. חזרנו לכפר נופש ב 20:00.
יום רביעי 30.5 – יום די רגוע. נסענו לארנהיים כחצי שעה נסיעה. מה שאפשר לנו לצאת די מאוחר בלי לחץ של בוקר. היינו במוזיאון הפתוח- מוזיאון ממש ממש יפה והרבה יותר אותנטי מזאנסה סכאנס מי שחיפש להשוות. יש שם טחנות רוח, בתים צבעוניים, חיות בחווה. פעילויות לילדים.
אחרי זה נסענו למרכז העיירה שם אכלנו ועשינו עוד קניות. הפרימרק פה הוא "רק" 2 קומות אבל גדולות. פחות שוק מבאמסטרדם ויותר נעים לקנות בו. חזרנו לכפר נופש יחסית מוקדם ואיך לא, בריכה.
יום חמישי 31.5, יום אחרון בהולנד. נסענו לגאודה לשוק הגבינות. ממש יפה ונחמד. היה שם פסטיבל כזה של להקה שניגנו ורקדו. ויש הרבה דוכנים מסביב. קראתי שיש שם כנסייה מאוד יפה מעבר לרחוב אז נכנסנו אליה לסיור קצר.
אחרי זה נסענו לאטורכט מרחק חצי שעה נסיעה למוזיאון הרכבות. מהמם שם! רכבות מכל מיני תקופות. יש שם סימולטור מהמם שיושבים בקטר ומדמה נסיעה ברכבת הרים כזאת בכל מיני לוקיישינים- מהמם! עלינו על זה כמה פעמים- מצורף וידאו.
חזרנו לכפר נופש לארוז לקראת הטיסה חזרה הביתה. יצאנו ב 3:00 מכפר הנופש (טיסה בשישי ב 7:20) נסענו בדרך חשוכה ובערפל. הטיסה המריאה בחצי שעה עיכוב בגלל מזג האוויר.

חוף בהולנד

חוף בהולנד

סיכום: טיסות איזיג'ט- הזמנו באוקטובר. עלה לנו 680 יורו ל 5 אנשים. לא כולל 2 מזוודות שרכשנו בנוסף ומקומות בטיסה.
כפר נופש- רביט היל- גם עלה בסביבות 680 יורו ל 7 לילות. היה נהדר. יש להביא מגבות או לקחת שם בתשלום נוסף. המכולת בכפר נופש פתוחה כל יום מ 8 בבוקר עד 18:00 בערב השתמשנו בה רק בבקרים לקנות לחמניות טריות ודברים בסיסיים.
רכב- דרך אוויס- אופל אסטרא סטיישן ידני. מילאנו דלק כל התקופה בסביבות 100 יורו.ונסענו הרבה בערך 1600 ק"מ.
אטרקציות- רק לאפטלינג קנינו כרטיסים מראש בגרופון שהיה. מוזיאונים- בסוף לא קנינו את כרטיס המוזיאונים כי לא ידענו לכמה נלך. בסוף הלכנו לנמו, הפתוח והרכבות.
הבת הגדולה שלי היא ילדה על הספקטרום ובכל המקומות נתנו לה כניסה חינם עם כרטיס הנכה.
מזג האוויר- נפלנו על שבוע נדיר! היה חם כל השבוע לא השתמשתי בכלל בביגוד הארוך שהבאתי. רק ביום חמישי היה טיפונת טפטוף ואפור אז לבשנו ארוך דק ואחרי זה שוב התחמם והחלפנו לקצר. ממליצה לקחת תמיד ברכב שיהיה בגדי החלפה לילדים, ג'קטים, ביגוד ארוך/קצר (מה שלא לובשים באותו יום) ומטריות. מזג האוויר כל הזמן יכול להשתנות לכן התוכנית שהכנו הייתה מה יהיה בכל יום, אך לא לפי ימים ספציפיים כי קשה לדעת מראש. כל יום בבוקר קמנו ובדקנו מזג אוויר באפליקציית the weather channel ולפי זה החלטנו. קלענו בול כל השבוע. היה מאוד מדוייק.
מודה לכל הטיפים שקיבלתי פה ובקבוצת הוואטספ, יש דברים שבחיים לא הייתי יודעת לולא זה. תקראו תחקרו ותבנו לכם את המקומות והמסלולים שמתאימים לכם ולילדים שלכם לפי הגילאים והאופי. אי אפשר להספיק הכל, לכן תנסו להספיק מקסימום במינימום  וכמובן בלי להעמיס ולעשות מרתון במיוחד אם הילדים קטנים.
אני רשמתי לי בתוכנית מספר אופציות נוספות שאהבתי שאם יהיה זמן נלך- הוחה פלואה, גן החיות, טירת מוידן, הארלם. לא יצא ללכת למקומות האלה נשאיר לפעם הבאה.
אנחנו רכשנו את הספר המשפחה המטיילת שנעזרתי בו רבות ממליצה מאוד.
אם יש שאלות אשמח 😊 תהנו בטיולים שלכם! בהחלט יש למה לצפות הולנד מהממת! עכשיו הזמן להתחיל לתכנן את הטיול הבא

מאת בת שבע לביא

5/5 - (3 votes)

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בהולנד ללא עלות השאירו פרטים👇

רוצים לקבל את המדריך למטייל הישראל בהולנד?

לחצו על הכפתור וקבלו את המדריך בחינם!

error: התוכן מוגן !!