חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רוצים לטוס להולנד? מה דעתכם לשלב גם את בלגיה?

חוויה מושלמת וטיול נהדר בין מדינות שכנות!

לטיול יצאנו 2 משפחות בהרכב 2 מבוגרים ו 3 ילדים (10, 7, 3) כל אחת.

טיסות
דרך בריסל, הלוך טיסת בוקר (04:50) וחזור טיסת הערב (21:20), הוזמנו בנובמבר דרך אתר brussels airlines, וכללו 3 מזוודות גדולות לכל משפחה (עד 23 קילו), טרולי עליה למטוס לכל נוסע (עד 12 קילו) והושבה בעלות של כ 3900.

רכב
הוזמן בדצמבר דרך אופרן , קטגוריה FVMD (רנו אספאס), 7 מקומות (5+2) דיזל ידני, דרך יורופקאר. בפועל שודרגנו לאוטומאט (פורד גלקסי), עלות 2500. (יש הנחה לכרטיס חבר). לקיחה והחזרה בשדה של בריסל.
נסענו כ 1900 ק"מ (שני מיכלים, כ 110 ליטר סה"כ) עלות הדיזל כ 800 ש"ח.
לקחנו איתנו מהארץ מעמד לטלפון, מפצל וכבלים להטענה.

לינה
לילה ראשון בארדנים הבלגים הוזמן דרך airbnb בית גדול (ליד העיר דורבוי) שיתאים לשתי המשפחות (2 קומות, קומה ראשונה סלון + מטבח ויציאה לגינה גדולה, קו' שניה 4 חדרי שינה, 3 מקלחות, 4 שירותים)
לילה שני במלון של אפטלינג חדר קומפורט ל 5 בעלות של 1600 ₪ כולל חניה, כניסה מוקדמת לפארק וארוחת בוקר. (הוזמן בדצמבר)
שבעת הלילות הנותרים הוזמנו בדה-אמהוף דרך גרייבר (בנובמבר) לבקתות 567+568, (כ 5 דקות הליכה מהחניון) בעלות של 3000 ₪ (יש הנחה לכרטיס חבר)

מהלך הטיול
יצאנו ביום רביעי לפנות בוקר, הטיסה הלוך יצאה באיחור קל של כ 20 דק' ונחתה בזמן בבריסל, כשעה ורבע לאחר הנחיתה קיבלנו רכב, ככל הנראה חדש (עם 18 ק"מ), ואחרי העמסת מזוודות והתלהבות ראשונית יצאנו לכוון העיר דינאן בארדנים הבלגים, נסיעה של כשעה ורבע. הנופים בדרום בלגיה שונים מאד מהנופים בהולנד, ולטעמי יפים יותר בעיקר כשיורדים מהכבישים הראשיים ונוסעים בדרכים הצדדיות והקטנות יותר. מספר קילומטרים לפני דינאן עברנו מהכביש הראשי ונסענו במקביל לנהר המז עד שהגענו לעיר (דרך מקסימה). עלינו עם הרכבים למצודת דינאן (חניה חינם) משם עלינו על רכבל שהוריד אותנו אל העיר והסתובבנו כשעה בעיר המקסימה, ישבנו בבית קפה ועלינו ברכבל חזרה למצודה. במצודה ניתן גם להסתובב ולהתרשם ממוזיאון למוצגים צבאיים. (ניתן לקנות גם כרטיס משולב של רכבל + שייט בנהר אם רוצים)
מאחר שהחל לרדת גשם המשכנו לעיר דורבוי, נסיעה של כשעה. כשהגענו לדורבוי פסק הגשם והסתובבנו בעיר המקסימה (והקטנה בעולם) כשעה, קנינו קצת מזכרות ומאחר שכולם כבר היו עייפים המשכנו לכוון הצימר עם עצירה בסופר להצטיידות.

ביום השני (חמישי) יצאנו מוקדם לכוון אפטלינג, נסיעה של כשעתיים וחצי (הארוכה ביותר בטיול) ולאחר צ'ק אין מהיר במלון וקבלת כרטיסים, נכנסנו לפארק ב 11 בבוקר. המזג אויר היה סגרירי אבל לא ירד גשם והפארק לא היה עמוס. לרוב המתקנים ההמתנה היתה של דקות בודדות. אין הרבה לחדש על כל מה שנאמר כאן בדיונים על המקום ואכן זה היה המקום שהילדים אהבו הכי הרבה בטיול. נשארנו בפארק עד הסגירה וחזרנו למקלחות במלון. בערב נסענו לאכול בעיירה הסמוכה טילבורג במסעדה Vapiano, לא מומלצת כשיש עומס כי מכינים שם את המנות מול הלקוח בעת ההזמנה. מאחר והיה עמוס לקחתי את הילדים למקדונלדס מעבר לכביש…

ביום השלישי (שישי) נכנסנו לפארק קצת לפני עשר והלכנו למתקנים שהיו עמוסים ביום שלפני (רכבות ההרים ולאבובים), המהלך השתלם מאד כי כמה דקות אחרי כן כבר היה תור ארוך מאחורינו.
ביום הזה הפארק היה עמוס יותר (הרבה משפחות וילדים) וזה ניכר גם בתורים ארוכים יותר בחלק מהמתקנים (בעיקר סימבוליקה ורכבות ההרים). נשארנו בפארק עד אחר הצהריים והמשכנו לכפר הנופש, נסיעה של כשעה ורבע. הצ'ק אין בכפר הנופש היה מהיר, והמשכנו לפרוק מזוודות בבקתה.

ביום הרביעי (שבת) נסענו לדולפינריום שם בילינו כשעתיים-שעתיים וחצי, מקום נחמד ולא יותר מזה, לא נרשמה התלהבות יתר אצל הילדים. מופע הדולפינים היה מרשים. שימו לב שההופעות שם הם בשפה ההולנדית בלבד. משם המשכנו לפנקייקיה עמי ותמי, מקום מדליק שאפשר להעביר בו כמה שעות בכיף, אכלנו פאי תפוחים (טוב) גלידה ופנקייק לילדים. לאחר כשעה וחצי חזרנו לכפר להתארגנות, האמהות עשו עצירה בסופר, האבות והילדים חזרו חזרה לכפר. התארגנו ויצאנו להופעה של שאקירה בזיגו דום שליד הארנה באמסטרדם (היתה הופעה מעולה).

ביום החמישי (ראשון) נשארנו בכפר ליום מנוחה ולאחר השכמה טבעית ומאוחרת לקחנו אופניים ל 5 ועשינו סיבוב בכפר, אח"כ בריכה כל אחר הצהריים (פארק המים מצויין עם מגלשות פנימיות וחיצוניות ומסלול אבובים).

ביום השישי (שני) נסענו לארנהיים למוזיאון הפתוח, קנינו כרטיסים מוזלים בדרך לשם באתר המוזיאון (אין צורך להדפיס) והסתובבנו שם כשעתיים (אפשר בקלות גם יותר). המוזיאון הפתוח היה אחד המקומות המרשימים שהיינו, מומלץ בחום.
מהמוזיאון המשכנו לפארק הוחה ולואה, שם לקחנו 4 זוגות אופניים (הקטנה על מושב ילד) ויצאנו לטיול מקסים בטבע עם פיקניק ליד האגם. סיבוב של כ 10 ק"מ לא קשים כלל (מומלץ בחום למי שיכול).

היום השביעי (שלישי) הוקדש לאמסטרדם, נסענו לרציף מעבורת ה NDSM, חנינו בחניון הסמוך (8 יורו לכל היום באשראי), פספסנו את המעבורת אז המתנו כ 20 דקות לבאה בתור, ולאחר שייט של כרבע שעה ירדנו ליד התחנה המרכזית, והמשכנו לכוון ככר דאם. החברה רצו לעצור לאכול אז התיישבנו במסעדה. המשכנו עם עצירה חטופה בפרימארק החדש לכוון העוגייה של van stepele (דווקא ביום ההוא היתה סגורה), ולעבר השוק הצף לסיבוב קצר. משם המשכנו לשייט תעלות (חברת Lovers, יש גרופון לשייט במחיר 8 יורו למבוגר ו 6 יורו לילד מעל גיל 4) וקינחנו בצ'יפס המפורסם (טעים מאד). עיפים ומרוצים המשכנו לכוון המעבורת וחזרה אל הרכב.

ביום השמיני (רביעי) נסענו לחיטהורן ועשינו שייט של כשעתיים עם פיקניק על האי במרכז האגם, מקום מטופח, מקסים ויפהפה. חובה להגיע.
משם המשכנו לעיירה Zwolle לשיטוט קל במרכז וקניות בפרימרק, חזרנו לכפר נופש להתארגנות ויציאה להופעה של פרל ג'אם באמסטרדם.

ביום התשיעי (חמישי) נסענו לאי טסל, יצאנו בשבע וחצי (ברכבים) במטרה לתפוס את המעבורת של תשע וחצי מדן-הלדר. קנינו את הכרטיס (אלקטרוני) למעבורת בדרך, מומלץ מאחר וכשהגענו למחסום לפני המעבורת בנתיב של מי שרכש כרטיס אלקטרוני, הרכב זוהה אוטומטית ונכנסנו ללא המתנה בקופה.
הגענו כ 10 דקות לפני יציאת המעבורת ולכן מומלץ למי שיוצא מדה-אמהוף ורוצה את המעבורת של תשע וחצי לצאת אפילו סביב שבע-שבע ורבע, בטח ובטח בחודשים יולי אוגוסט. אז תקדימו לצאת..
שימו לב בייחוד לרוח שצפויה כשתהיו באי, זה יכול להרוס לכם את השייט. אנחנו לקחנו את השייט של השרימפס בבוקר (מדליק, מומלץ מאד) עם ספינת דייג שאוספת שלל ברשתות הדייג, מעלה אותו לספינה, שם מקבלים הסבר על מה שנתפס, גם באנגלית. אח"כ מפרידים את השרימפס שהולך לבישול במקום ויתר השלל (סרטנים ודגים גדולים) חוזר כלאחר כבוד חזרה לים.
בשייט הזה היתה רוח שעשתה גלים של יותר מחצי מטר, וזה מספיק לטלטל יפה את הספינה אז היו חברה על הספינה שהרגישו לא טוב וגם הקיאו..
מאחר והתלהבנו כל כך מחווית הדייג החלטנו לעשות גם את השייט של השפל שיצא בשתיים בצהריים, קצת לאחר היציאה הרוח התחזקה עוד יותר ומצאנו את עצמנו באזור של השפל (יש כלבי ים) ועם רוח מטורפת שמטיחה טיפות מים מהים ובלי יכולת לעשות שום דבר…
ביינתיים, הספינה, לאחר שהיא מורידה את כולם, לוקחת רוורס ועוגנת על מצוף סמוך כדי לא להיתקע על קרקעית הים ולכן אי אפשר לחזור.
אחרי כעשרים דקות – חצי שעה הספינה חזרה, הבינו שאין מצב לפעילות בכזה מזג אויר.
הבעיה היא שהחברה שמפעילה את השייט לא הזהירה מראש ולא ביטלה את השייט, למרות מזג האויר הצפוי, ייתכן שלא מקצועיים או שסתם פישלו באותו היום.
המשמעות היא שכל מי שרוצה לעשות את הפעילויות האלו חייב לתת את הדעת למזג האויר הצפוי שם בייחוד לרוח כי בלב ים אין אפשרות להיכנס לרכב ולחתוך…

ביום העשירי (שישי), יום החזרה, לאחר הצ'ק אאוט, נסענו לעיר המקסימה חאודה? גאודה? (כל אחד איך שירצה..) הצטיידנו בגבינות טעימות, הסתובבנו במרכז העיר והמשכנו לקינדרדייק.
טיפ למי שעושה את הדרך מגאודה לקינדרדייק, סעו דרך הכפר Krimpen ותעברו את הנהר שחוצה בין הכפר לקינדרדייק בשאטל-מעבורת שלוקח כעשרים רכבים בכל נגלה בין גדות הנהר (לוקח 5 דקות). יעלה לכם יורו לאדם, הרווחתם עוד חוויה קטנה וחסכתם זמן נסיעה (אנחנו לא תכננו את זה, הווייז לקח אותנו משם).
לפני הכניסה לאתר שכרנו אופניים (7.5 יורו ללא הגבלת זמן) מבית קפה Café De Klok וטיילנו באתר היפהפה הזה. מומלץ בחום (גם רגלית כמובן)
הייתי ממליץ לעשות את היום הזה בימי חמישי כשמתקיים שוק גבינות בעיר (קטן יותר מזה שבאלקמאר ופחות צפוף)

הארות והערות
הקדימו להזמין את הטיסות, המלונות והרכב ותחסכו הרבה מאד כסף (העליתי קובץ פירוט המסלול וההוצאות למעוניינים באזור הקבצים שבקבוצה)

באופן כללי, כל המקומות שהגענו אליהם לא היו עמוסים כלל פרט לאפטלינג ביום שישי. ולכן למי שיכול ומתאים לו לעשות את הטיול ביוני יכול לחסוך הרבה בעלויות טיסה, מלון וכו' וגם להנות ממקומות לא עמוסים.

תקשורת
לקחנו גלובל סים של פלאפון (אינטרנט בלבד) בעלות של 99 ש"ח ל 2 ג'יגה. (כרטיס רב פעמיעם אפשרות להטענה עם תוקף ל 3 שנים).

נווט

השתמשנו בוויז כל הנסיעה, כל הכתובות הוזנו מראש למועדפים (בארץ) מה שחסך זמן התעסקות.
ממליץ גם להכין מפה בגוגל מפות עם המקומות בהם אתם צפויים להיות, ולהוריד אותה לסלולרי כך שתהיה זמינה לכם off line במידה ויש בעיה עם הוויז או האינטרנט.

אוכל
כמעט בכל יום הכנו סנדוויצ'ים לדרך (יש להם לחמניות רכות מעולות) ויצאנו לדרך בדרך כלל אחרי קורנפלקס, קנינו בסופרים כל יומיים בערך ובישלנו בצימר/ כפר נופש. מיעטנו יחסית במסעדות.

מזג האויר
פרט ליום הראשון שהיה עם גשם לפרקים שלא הפריע וביום של טסל שהיתה רוח חזקה מזג האויר נע בין סגרירי למעונן חלקית ואף שמשי לפעמים באותו היום. זה מאפיין את מזג האויר בהולנד שהוא לא יציב וכדאי להגיע מוכנים עם קצר, ארוך ומעילי רוח/גשם.
אנחנו לקחנו מעילי פוך שמתקפלים לפאוץ' (סגנון יוניקלו), תופס מעט מקום, ומחמם היטב כשצריך.

אפטלינג
מאחר והמקום גדול מאד, תכננו לאילו מתקנים אתם רוצים להגיע וצרו לכם מסלול. יחסוך לכם זמן והליכה רבה.
תשתמשו באפליקציה המצויינת של אפטלינג. האפליקציה מאפשרת לראות את מיקומכם בפארק וזמן ההגעה ממיקומכם לכל מתקן, זמני המתנה למתקנים, ומיקומי מסעדות ושירותים. כמו כן יש בה מידע על כל מתקן אילו מגבלות חלות עליו (גובה, ליווי מבוגר וכו'). ניתן גם לשריין דרכה חלון זמן (time slot) של 15 דק' לכניסה לתור של רכבת ההרים הלבנה (חוסך זמן המתנה בעומס).
למי ששוקל אם לקחת לילה באפטלינג, לטעמי זה שווה, כשמקזזים את עלויות הכניסה ליומיים לפארק, החניה, הכניסה המוקדמת וארוחת הבוקר (הטבות שמסתכמות בכמה עשרות יורו), העלות של הלינה מאד משתלמת. כמו כן ניתן לעשות את כל המתקנים בנחת ואף יותר מפעם אחת.
למי שמחליט לקחת לילה במלון, השאירו את המתקנים המבוקשים ליום השני. עשו את הצ'ק אאוט מוקדם, תהנו מהארוחת בוקר וב 09:30 התייצבו במתקנים המבוקשים (רכבות ההרים, וסימבוליקה).

ללנים בכפר הנופש דה-אמהוף:
השתדלו להזמין כמה שיותר מראש ע"מ שתהיה אפשרות לבחור בבקתה שאתם מעדיפים.
קיבלנו 2 בקתות באחת היה ריח טחב במבואה ובשניה לא, ככל הנראה אין כאן משהו גורף לכל הבקתות. בעיית היתושים לעומת זאת היתה נחלת הכלל…
המקום עצמו יפה מאד, פסטורלי ונותן תחושה של לינה בטבע.
חייב לציין שלמקום שרות טוב, ישנו וואטסאפ שרות לקוחות שענה על שאלות ששאלתי עד חצי שעה
כשנזקקנו לתיקון של המדיח כלים בבקתה הודעתי בבוקר דרך הוואטסאפ ועד אחה"צ המדיח כבר עבד.
לממנגלים – ניתן להשכיר ערכת מנגל ממרכז האופניים.
תרופות – בסופר מוכרים גם תרופות ללא מרשם.
לנוסעים בזמן הקרוב:
כביש 301 דרכו נוסעים מהכפר לכוון מזרח (אפטלינג, ארנהיים) נסגר לאחרונה לרגל שיפוצים מה שמחייב לעשות מעקף דרך כביש A1 מה שמאריך את הנסיעה. קחו בחשבון בתכנון הזמנים.

האי טסל:
רכשו כרטיס אלקטרוני מראש למעבורת וכנסו ישירות בנתיב המיועד למי שרכש כרטיס אלקטרוני, הרכב יזוהה מיידית עם ההגעה למחסום ותחסכו זמן.
למעבורת קיים תעריף סופשבוע (שישי-שני) היקר יותר מתעריף אמצע שבוע (שלישי-חמישי)
שימו לב היטב למזג האויר הצפוי במהלך השייט שאתם רוצים, רוח חזקה עשוייה להרוס את חווית השייט (ראו פירוט לעיל)

תרבות:
למי שיכול (משפחות עם ילדים גדולים או למי שיש בייביסיטר בשליף) נצלו את העובדה שיש המון הופעות באמסטרדם והסביבה ולכו לראות. רק ביוני הופיעו שאקירה, פרל ג'אם, ביונסה, סנטנה ועוד. המחירים סבירים לחלוטין (כרטיס לשאקירה עלה 42 יורו, פרל ג'אם כ 80 יורו)
אני הזמנתי את הכרטיסים מ ticketmaster ההולנדי (לתרגם עם גוגל)

אהבת? נא לדרג!

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בהולנד ללא עלות השאירו פרטים👇

רוצים לקבל את המדריך למטייל הישראל בהולנד?

לחצו על הכפתור וקבלו את המדריך בחינם!