חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מולן ואן סלוטן: טחנת הרוח שהפכה למוזיאון

טחנת הרוח סלוטן נמצאת בתוך הכפר עתיק ימים באותו השם, הכפר נמצא ממש בגבולות של העיר אמסטרדם לא רחוק משדה התעופה סכיפהול. 

ביקור בטחנת הרוח סלוטן הפכה לאטרקציה מאוד פופולרית לתיירים הפוקדים את הולנד ואת אמסטרדם בפרט. אחת הסיבות היא כי פשוט קל מאוד להגיע אליה ובמקרה שאתם מגיעים לטיול באמסטרדם בדרך כלל לא תראו יותר מדי טבע כך שאפילו הנסיעה למקום היא חוויה מעניינת וללא ספק ירוקה מאוד.

התחנה נבנתה כבר בשנת אלף שש מאות שישים ושלוש והיא אחראית להשקות את החלק המערבי של אמסטרדם, הולנד נקראת גם מדינת המישורים (netherlands) זוהי מדינה שאין בה הרים והיא נושקת לאוקיינוס כך שהרוחות מנשבות בה ללא הרף.

זאת גם הסיבה שתוכלו למצוא בה אלפי טחנות רוח עתיקות לצד מודרניות רוב תחנות הרוח מעץ העתיקות כבר לא ממש פעילות, כיום הנושא של תחנות רוח התפתח בצורה מדהימה ובעת נסיעה קצרה מחוץ להולנד כבר תפגשו תחנות רוח מודרניות ענקיות.

טחנות רוח בהולנד
טחנות רוח בהולנד

למה כדאי לבקר במולן ואן סלוטן טחנת הרוח העתיקה

כיום טחנת הרוח ואן סלוטן היא אחת הטחנות הבודדות שעדיין פעילות ופתוחות לציבור הרחב.  התחנה נמצאת במרחק נסיעה קצר מאמסטרדם וכבר בדרך אליה תוכלו ליהנות מהנופים של הולנד.

טחנת הרוח ואן סלוטן נמצאת בכפר ציורי שנראה כאילו הוא לקוח מהאגדות, בתוך התחנה תוכלו לראות את הטכניקה בה היא נבנתה וזהו מבנה עץ עתיק מרשים ומאוד מעניין. 

יש גם קשר לצייר המפורסם רמברנדט שהיה בן של טוחן ובגלל הקשר המיוחד הזה תוכלו למצוא בחלק של עליית הגג תצוגה של כמה מהעבודות שלו בהחלט דבר שכדאי לראות. 

טיול לטחנת הרוח ואן סלוטן מומלץ מאוד עם הילדים, אתם יוצאים למרחבים הירוקים וקצת משנים אווירה מהאטרקציות של אמסטרדם, מסביב לטחנה תוכלו למצוא כמה וכמה יעדים נחמדים מאוד כמו למשל חוות גבינות הידועות של הולנד שם גם תוכלו לקנות גבינות מיוחדות גם כאלה שנשמרות לאורך זמן כך שתוכלו להביא אותן לארץ.

בימי הקיץ ישנה אטרקציה מעולה לילדים סוג של חוות קרחונים שבה תוכלו ליהנות בימי הקיץ החמים, ולמבוגרים שבינינו תוכלו לבקר במבשלת בירה אשר נמצאת באזור ולטעום בירה צוננת מעולה אשר מכינים אותה במקום.

כמובן שמומלץ לשלב גם טיול בכפר סלוטן הציורי זהו כפר עתיק אשר קיים למעלה מאלף שנים, בכפר אפשר לראו כמובן את טחנת הרוח, וגם תוכלו למצוא בה תחנת משטרה עתיקה הנחשבת לסניף הקטן ביותר בכל הולנד. 

אתם בטח מכירים אנשים שחזרו מביקור בהולנד בדרך כלל רוב האנשים מבקרים באמסטרדם ומדי פעם עושים גיחות ליעדים בפאתי העיר,

מה שבטוח זה כמעט כולם חוזרים עם מזכרות של כפכפים הולנדיות המפורסמות, סוג של כפכפי עץ אשר נראות כאילו לקחו אותן מהאגדות

מחוץ לתחנה תפגשו בחנות מזכרות גדולה יחסית שם תוכלו למצוא מזכרות הולנדיות מסורתיות וכמובן תוכלו לקנות גם כפכפים לעצמכם,

ליד הכניסה לחנות מוצבות שתי כפכפים ענקיות שאדם שלם יכול להיכנס אליהם, זה בדיוק המקום שאתם רואים בתמונות של חברים שחזרו מטיול המומלץ לואן סלוטן.

מזכרות מטחנות הרוח בהולנד
מזכרות מטחנות הרוח בהולנד

שאלות ותשובות בנוגע למולן ואן סלוטן: טחנת הרוח שהפכה למוזיאון

ממש לא זוהי נסיעה קצרה יחסית ויש הרבה דרכים להגיע, אפשר לנסוע באוטובוס שמגיע עד המקום, כמובן שאם השכרתם רכב פשוט שמים וויז ונוסעים, בכל מקרה הנסיעה לכפר מאוד יפה ומומלצת.

בוודאי זה אפילו מומלץ זהו טיול קליל מאוד וילדים מאוד נהנים בדרך כלל לראות את טחנת הרוח המרשימה, גם באזור מסביב יש כמה אטרקציות מומלצות עבור ילדים כך ששווה לתכנן את היום מראש.

טחנת הרוח ואן סלוטן פתוחה כל ימות השבוע, הביקור בטחנה כולל סיור מודרך ולא ניתן להיכנס ללא ההדרכה לכן יש לשים לב שעות הסיור הן כל שעה עגולה בין השעות אחת עשרה בבוקר לבין ארבע אחר הצהריים. מחיר הכניסה למבוגר הוא € 7,50 ולילדים € 4,00

בוודאי יש הרבה מה לאכול, תוכלו למצוא מסעדות, פאב, וכמובן שווה ומומלץ לבקר בחוות הגבינות הסמוכה וליהנות שם מגבינות מיוחדות ועוד.

טחנת רוח הולנד
טחנת רוח הולנד
5/5 - (1 vote)

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בהולנד ללא עלות השאירו פרטים👇

רוצים לקבל את המדריך למטייל הישראל בהולנד?

לחצו על הכפתור וקבלו את המדריך בחינם!

error: התוכן מוגן !!