חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כל מה שצריך לדעת על טירת מיודן - טירת מוידרסלוט

מוידן היא עיירה מקסימה לטייל בה כאשר אתם מגיעים לטיול בהולנד,זוהי עיירה  עם חוף מקסים ומלא חיים שלאורכו בתי קפה ומסעדות, עם נוף מקסים של הסירות הנכנסות ויוצאות.

העיירה המבוצרת מיודן נמצאת ליד האיימיר, ממש מזרחית לאמסטרדם, זוהי עיירה ציורית ועתיקה אשר נבנתה במאה העשירית, 

היא ידועה כיום ברחובות שלווים, בתי הקפה הקטנים וחמודים, והיסטוריה ענפה, הנמל הציורי שלה הוא פשוט מקסים, מיודן היא אחת העיירות העתיקות ביותר בהולנד.

מיודן הייתה חלק  בקו ההגנה של אמסטרדם, עם ביצור באורך של מאה שלושים וחמש ק"מ שנועד להגן על העיר בעבר מפני פולשים, אחת האטרקציות המרכזיות של העיירה המקסימה זוהי טירת מיודן, טירת מוידרסלוט אשר נבנתה בימי הביניים עבור המלך ארתור.

כאשר אתם מתכננים את הטיול שלכם לאמסטרדם שלבו בתוכניות שלכם ביקור בעיירה מיודן המקסימה ומלאת האטרקציות וכמובן בקרו באטרקציה המדהימה טירת מיודן אשר ידוע גם בשמה, טירת מוידרסלוט

אחת האטרקציות שלא כדאי לפספס טירת מיודן
אחת האטרקציות שלא כדאי לפספס טירת מיודן

למה לצפות בביקור בטירת מיודן - טירת מוידרסלוט

טירת מיודן (Muiderslot), מוקפת מים וגנים, היא נבנתה לא רחוק מאמסטרדם לפני יותר משבע מאות שנה, זוהי אחת הטירות העתיקות והשמורות ביותר בהולנד, לאורך ההיסטוריה הטירה חוותה אינספור אירועים משמעותיים בהיסטוריה של הולנד.

אחת האטרקציות שלא כדאי לפספס כאשר מבקרים בטירה זהו המוזיאון הלאומי אשר קיים מסוף המאה התשע עשרה, לפני הקמת המוזיאון המצב של הטירה היה רעוע לחלוטין ורק במזל הוא שרד כל השנים האלה, לאחר ההחלטה על פתיחת המוזיאון הטירה שופצה ושוחזרה למצבה המקורי בצורה יוצאת מן הכלל.

האוסף במוזיאון עוסק בעיקר סביב שתי תקופות היסטוריות, ימי הביניים והמאה השבע עשרה, בטירה תגלו איך נראו החיים בימי הביניים ובמאה השבע עשרה כאשר היו תקופות בהן גר בטירה המשורר והסופר פי.סי. הופט וכתב שם כמה מהשירים והספרים הכי מפורסמים שלו.

חלק נכבד מהטירה השאר מסודר כפי שהיו כשהוא גר כאן, הופט  היה זה שהקים את גני הטירה, שכיום שוחזרו לחלוטין שנראים בדיוק כפי שנראו במאה השבע עשרה אז הוא התגורר במקום.

הגנים של טירת מיודן - טירת מוידרסלוט

הגנים של טירת מיודן תוכננו ועוצבו במאה השבע עשרה, במטרה דקורטיבית וגם כדי לספק ירקות, פירות ועשבי תיבול לשולחן, סמטת עצי האשור המדהימים מחלקת את הגן לשני חלקים. 

גן פירות וירקות –  (Warmoeshof) הוא הגן בו תמצאו את הפירות והירקות שמגדלים עבור מזון לתושבי הטירה, באותם ימים לא היה סופרים כדי לקנות אוכל ורק לעשירים הייתה את היכולת לגדל לעצמם את הפירות והירקות שלהם, הגן מחולק לארבעה חלקים שווים אחד לכרוב, אחד לגזר, רבע לירקות עלים ורבע מעורב לשעועית, קטניות ושאר ירקות.

הגן השני נקרא המנהרה הירוקה זהו גן אשר אפשר לאדון הטירה ואורחיו לטייל בצל בעודם נהנים מהגנים המעוצבים להפליא, זהו גן מקסים עם צמחיה יפיפיה ופרחים מרשימים, בעת טיול בגן מגיעים קרוב אל חלונות הטירה וניתן ממש להציץ ולראות מעט מפנים הטירה המרהיבה.

טירת מיודן נבנתה במקום ספציפי ליד המים מסיבה חשובה כל ספינה שעוברת דרכה, נאלצה לשלם אגרה עבור טירת מוידרסלוט במשך השנים נצבר לא מעט כסף בדרך זו,  

לא סתם הפכה טירת מיודן טירת מוידרסלוט להיות אחד האתרים הכי מתויירים בהולנד זהו מקום מקסים וגם יש המון אטרקציות מעולות בעיירה עצמה כך שזה יכול להיות בהחלט מקום אידיאלי לטייל בהולנד גם אם אתם מגיעים לטיול עם הילדים מומלץ לבקר בטירת מיודן ובעיירה המקסימה שיש בה גם אינספור אטרקציות עבור ילדים.

שאלות ותשובות בנוגע לטירת מיודן - טירת מוידרסלוט

טירת מיודן זהו אחד המקומות האהובים ביותר על תיירים שמגיעים להולנד, זוהי טירה מקסימה עם חמישה צריחים גבוהים מוקפת בגנים מקסימים ואגם, כדאי מאוד לבקר בטירה הנמצאת בעיירה מיודן שיש בה המון אטרקציות מעולות המתאימות גם לילדים כך שאם אתם שוקלים לטייל במיודן עם הילדים זה מאוד מומלץ ושווה.

ניתן להגיע באמצעות אוטובוס למוידן מתחנת אמסטרדם אמסטל. קו 320 , 322, 327, יש לרדת בתחנה לתחנה P+R Muiden, משם לעבור לאוטובוס 110 לתחנת Muiden Centrum, משם זוהי הליכה קצרה של דקות ספורות.

טירת מיודן – טירת מוידרסלוט פתוחה כל ימות השבוע החל מעשר בבוקר עד חמש אחר הצהריים, תכננו את היום שלכם כך שתספיקו לראות אטרקציות נוספות באזור של הטירה.

כרטיס טיסה לטירת מיודן – טירת מוידרסלוט לאם מבוגר יעלה לכם חמישה עשר יורו, כרטיס כניסה עבור ילדים עד גיל אחת עשרה עולה תשע יורו, כדאי להזמין כרטיסים מראש ניתן לעשות זאת און ליין אתם פשוט מקבלים את הכרטיסים לטלפון ומראים אותם בכניסה לטירה, זה גם יחסוך לכם המתנה בתורים.

אהבת? נא לדרג!

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בהולנד ללא עלות השאירו פרטים👇

רוצים לקבל את המדריך למטייל הישראל בהולנד?

לחצו על הכפתור וקבלו את המדריך בחינם!

error: התוכן מוגן !!