חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיולי כוכב בהולנד? מחפשים סיכום טיול בהולנד? רוצים לקבל המלצות שוות במיוחד לקראת החופשה שלכם בהולנד המושלמת? לפניכם מגוון טיפים והמלצות שיעזרו לכם להבין איך לחלק את ימי הטיול שלכם בהולנד לפי הערים והאטרקציות!

דבר ראשון על יער אמסטרדם המדהים ביופיו אי אפשר לוותר. אפשר לעשות שם שיט. רכיבה על אופניים, יש שם אומגה ופארק חבלים. אפשר לשחות באגם בין היתר. מקום מושלם לכל המשפחה.

לא לוותר על קאסה דה האר ליד אוטרכט. נופים מטריפים. לכו לראות טירות וארמונות ותעשו טיול בין הגנים המטופחים ותישארו עם הלסת למטה. זה עוצמתי מאוד.

לא לוותר על זאנסה סכאנס המדהימה בזאנדם. זה אומנם תיירותי אבל חווייה משגעת. יש שם גם מפעל לשוקולד וביסקוויטים. חובה לבקר.

אלקמר משגעת ביופייה ובימי שישי יש שם פסטיבל בוקר עם מגוון סוגי גבינות וההולנדים מוכרים שם עם לבוש מסורתי. שווה ביותר. יש גם אגם מהמם ועצי תפוח שאפשר לקטוף שם חופשי.

מומלץ לשכור רכב. הנסיעה מאוד כייפית בהולנד. חזרנו לפני כמה ימים מטיול של שבועיים…..ועכשיו היינו מוכנים לחזור להולנד שוב.

בין היתר היינו גם בכפר הדייגים המהמם וולנדם, חיטהורן וולנהוב ועוד….. מקומות מושלמים.

השוק באלקמאר היה פתוח בשישי לפני שבוע והוא מתקיים רק בימי שישי, בין השעות 10 בבוקר ל12:30. יש מוזיאון תחנות רוח בkinderdijk (קינדרדייק) כחצי שעה נסיעה מגאודה. העיר דלפט ממש מדהימה. ממליצה עליה בחום. תהנו

1. כפר הנופש דה אמהוף: מקום מקסים, מטופח וענה לחלוטין על הציפיות שלנו. צריך לדעת למה מגיעים: לא מדובר פה בנופש בסגנון פאר, אלא נופש שמספק את כל התנאים הבסיסיים להנאה: בקתות מאובזרות, פארק מים נפלא ועוד דברים. חשוב להצטייד מראש בדברים שהומלצו בקבוצה. התובנה שלי לגבי המשפחה שלי: כדי לנצל את כפר הנופש היינו זקוקים לחופשה של יותר משבוע: שבוע בדה אמהוף שבו לפחות יום או יומיים נשהה בכפר, ועוד מספר ימים במקום אחר. מי שמגיע רק לשבוע ומתכוון גם לטייל- צריך לקחת בחשבון שאולי לא שווה לו ההשקעה בכפר הזה שנחשב יקר למדי.
2. אמסטרדם: חשוב מאוד לשים לב לעניין החניה בחניוני החנה וסע, ולוודא היטב שאין שום אירוע שגורם לסגירת חניונים כגון חניון הארנה. אנחנו לא התייחסנו להמלצה הזאת בכובד ראש ו… נפלנו על יום שבו החניון היה סגור, מה שגרם לבזבוז זמן מיותר. במבט לאחור- הייתי מוותרת על יום באמסטרדם עם ילדים שאינם מתורגלים בטיולי ערים, למרות שאני מאד אוהבת את העיר וביקרתי בה כבר מספר פעמים.
3. אפטלינג– הקשבנו להמלצות, הגענו מוקדם וזכינו ליום מקסים. תורים של לא יותר מ-20 דקות בכל האטרקציות. את תחילת היום ניצלנו לרכבות ההרים לשמחתנו, כי באיזשהו שלב התחיל לרדת גשם זלעפות, וכל המתקנים החיצוניים נסגרו. עברנו למתקנים המקורים והפנימיים עד עבור זעם, והמשכנו שוב לחיצוניים.
4. השכרת רכב: להתרחק מחברת sixt. קיבלנו אוטו צפוף מאוד למזוודות, ניסו לשדל אותנו לעוד ביטוחים נוספים ויקרים, ובעת קבלת הרכב אף אחד לא נתן לנו הסבר כמו שצריך. התעקשנו לקבל הסבר על האוטו והם בעצמם לא ממש ידעו. בהמשך התברר שקיבלנו אוטו זולל דלק, שמצוייד גם במנוע חשמלי, אבל אף אחד לא טרח לספק לנו כרטיס שבעזרתו היינו יכולים להטעין את הרכב. ניסיון לדבר עם החברה טלפונית- לא ממש צלח. בקיצור: לא להתקרב לsixt בסכיפול.

באותו יום שחניון הארנה היה סגור (זה היה יום שבת לדעתי כי היה משחק) – אז חניון חנה וסע Zeeburg היה חינם.
ממליצה לשים לב לארועים מיוחדים שסוגרים חניונים ואם זה סופשבוע תדעו גם שיש חניוני חנה וסע חינמיים על הרינג והרבה מקום בהם (בלי פקקים ותורים בכניסה)

דולפינריום– לדעתי אפשרי לוותר, בימים עמוסים הם קובעים את שעות מופע הדולפינים לכל אחד בכניסה. אנחנו הגענו ב 11 וקיבלנו אסימון למופע של 16, הילדים כבר התעייפו ונסענו לפני המופע. אופציה נוספת היא לבלות בפארק המים במקום ואז ניתן להשאר יותר זמן.
פארק הקופים- מקום מקסים ומוצל ברובו, הרבה הליכה. בכניסה ניתן לשכור מעין כסא/ באגי לילדים קטנים שהגיעו ללא עגלה ויהיה להם קשה ללכת. לנו עזר מאד עם בן ה 4.
כרטיסים לאטרקציות– לא הזמנו כלום מהארץ, בבוקר הנסיעה לאטרקציה הזמנו מהטלפון והצגנו את הכרטיס בכניסה, נוח מאד ומהיר. יש קופונים לאטרקציות רבות כמו דולפינריום, יוליאנה תורן ועוד. ללא קופון, ברוב האתרים יותר זול ביורו או שניים לרכוש כרטיס באתר האינטרנט מאשר בקופה.

*חיטהורן- שייט של שעתיים בכיף.
*גני קוקנהוף- יפים מאד, ממליצה לא להגיע ממש בסוף כי אז בחלק מהפארק הפריחה כבר לא בשיאה.
*עמי ותמי- נהננו מאד מהמקום, האוכל היה סביר. המתקנים בחוץ כיפיים מאד לילדים (למעט בת ה13 כולם נהנו מאד).
*פארק ואליבי– לשים לב למגבלת הגובה כדי להימנע מאכזבה לילדים… הפארק ישן במראהו אך המתקנים כיפיים.
*שוק הגבינות באלקמאר- נחמד מאד למשך כשעה, הסתובבנו במרכז וקנינו גם קצת גבינות (בהמשך אכלנו כבר טעימות יותר…).
*זאנדאם– רחוב מרכזי ויפה, נעים לטייל בו.
*זאנסה סכאנס- תיירותי וחביב. למדנו איך מכינים קבקבי עץ וטיילנו בין טחנות הרוח.
*הוחה ולואה– מקסים וכיפי. לא לצפות לנוף מרשים במיוחד… פשוט מסלול אופניים נוח, רכבנו כ15 ק"מ על האופניים הלבנים. נכנסנו למרכז המבקרים ולתצוגה של "מתחת לאדמה" והיה מעניין מאד.
* פארק החבלים קלימבוס באפלדורן– כיף גדול! מסלולים מעניינים וגבוהים. לא מתאים לקטנטנים…
* פארק הקופים- צמוד לפארק החבלים, מבחינתי זו האטרקציה המיותרת של הטיול. היה נחמד אבל ראינו במדינות אחרות פארקים בסגנון מושקעים ומעניינים יותר.
(בין שני הפארקים אגם קטן ויפה ששווה לעבור דרכו.)
* אמסטרדם– התחלנו בבית אנה פרנק (כרטיסים הוזמנו חודשיים מראש), המשכנו לכיכר דאם (בשביל הילדים היונים היו אחת האטרקציות המובילות בטיול) טיילנו בעיר ובילינו גם במוזאון ריפלי שהיה נחמד מאד (לא שווה אם רוכשים במחיר מלא- קנינו קופון). הילדים ביקשו לחזור שוב ליונים…

* אפטלינג– כיף וגדול. לא היו כמעט תורים מה שאיפשר לנו להגיע לכל המתקנים שרצינו. מומלץ להוריד את האפליקציה. קנינו כרטיסים עם הטבת יום הולדת- לא לשכוח להביא את הדרכון הרלוונטי… בודקים.
(אפטלינג פארק יפה וכיפי אך לא מתקרב לסטנדרטים של פארק אירופה למי שמנסה להבין למה לצפות).
* אוטרכט ומוזאון הרכבות- במוזאון הגדולה פחות נהנתה. מרכז העיר יפה ונעים לטייל בו. הגענו גם לחנות העודפים של נייק- יש מציאות (לא ממש לילדים).
* טירת מאודן- מומלצת ויפה. היינו בטירות אחרות באירופה וזו אחת המוצלחות לדעתי. יש הסברים באודיו באנגלית ואיזור לתחפושות לילדים ועוד משחקים ברוח התקופה. שווה לעשות הפסקת אוכל קצרה בגנים הצמודים (איזור קטן וחביב).
* פארק החבלים forest fun ביער אמסטרדם– מוצלח, אך לטעמנו פחות מעניין מאשר קלימבוס.
* מוזאון corpus בליידן- מיוחד ומעניין מתאים לדעתי לילדים מגיל 9 המוזאון מגביל מגיל 6 , ההסברים באנגלית- הוספנו הסברים משלנו למי שלא הבין. מדובר בסיור מודרך באנגלית (אודיו) שנמשך כשעה, קובעים מראש שעה מדוייקת ונכנסים בקבוצות.
* פארק דונראל– תכננו ללכת בעיקר לפארק המים אך הספקנו קצת גם לפארק השעשועים… קופון משולב. פארק המים כיפי לאוהבי המגלשות. יש גם בריכת גלים ובריכת ילדים (למי שיש רק ילדים קטנים אפשר לוותר בקלות על המקום לדעתי). בילינו במקום עד מאוחר, נסגר ב22.
* מוזאון החלל בליידן– ביקרנו בו ביום שבו וידאנו שיש סיור לסוכנות החלל האירופאית. מרתק! לא לשכוח להביא דרכונים או רשיון למבוגרים… לשמחתנו היינו דוברי האנגלית היחידים בסיור לסוכנות החלל וכך יכולנו לתרגם לילדים בחופשיות(סיכמנו עם המדריך).
* מדורדאם- יפה ומושקע וכולל תחנות משחק לילדים ואטרקציות עם הסברים שונים.

איך לחלק את החופשה בערי הולנד בצורה הטובה ביותר?

יום 1 פארק אפטלינג
יום 2 חיטהורן
יום 3 אלקמר כולל שוק גבינות ויש שם גם מפעל לנעליים משם לhoorn ולגשר התלוי
יום 4 זאנסה סחאנס והארלם
יום 5 האי texel כולל רכיבה על אופניים באי
יום 6 תחנות הרוח – לא יודעת היכן נמצאות…
וgouda כפר קטן
יום 7 ברוג' בלגיה כולל ביקור במפעל שוקולד – האם יש המלצה על מפעל שוקולד ספציפי?
יום 8 אמסטרדם
יום 9 אמסטרדם
יום 10 אמסטרדם
יום 11 אמסטרדם חצי יום

עוד המלצות:

שייט בחיטהורן ואז טיול ומסעדה איטלרית מעולה שם,
הבית של עמי ותמי.המסעדה שם מגניבה ברמות.
פריימרק אם אתם בעניין של שופינג..
אפטלינג מושלםםם,תור מטורף ורק אם המתבגר זורם לעלות לבד למתקנים או שאצם זורמים איתו כי לעמוד את כל התור לבד ולעלות על המתקנים לבד זה קצת מבאס…אבגל בגדול זה ממש לונה פארק שמתאים לנשפחות.לא רק אקסטרים.
גם הכפר דייגים מקסים וכיפי בטירוף,מלא אוכל רחוב וחנויות מזכרות ממש נחמדות.

5/5 - (2 votes)

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בהולנד ללא עלות השאירו פרטים👇

רוצים לקבל את המדריך למטייל הישראל בהולנד?

לחצו על הכפתור וקבלו את המדריך בחינם!

error: התוכן מוגן !!