חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

היכרות ראשונה עם הולנד

הולנד – Netherland, היכרות ראשונה למטיילים הישראלים!

הולנד נחשבת לאחת המדינות האטרקטיביות ביותר לטיול משפחתי, וזאת בזכות המגוון העצום של אטרקציות משפחתיות המצויות בה החל מפארקי שעשועים גדולים, פארקי מים, גני חיות, מוזיאונים מעניינים, כפרי דייגים, שיט ורכיבה על אופניים. גם מבחר אפשרויות המגורים המשפחתיים במדינה אדיר וכולל כפרי נופש נהדרים (שממש לא מתחשק לצאת מהם…), בתי חוות ודירות נופש. בזכות שטחה הקטן (הולנד גדולה מישראל ב-33 אחוזים), הולנד היא יעד אידיאלי לטיולי כוכב. נכון שאין בה נופים עוצרי נשימה כמו בשוויץ או בנורווגיה, ואין בה אתרי טבע מדהימים של מערות או מפלים וגם מזג האוויר די הפכפך, אבל יש בה המון חן ועניין ועבור ילדים סקרנים וחובבי פעילות היא גן עדן אמיתי.

גיאוגרפיה
הולנד ממוקמת במערב אירופה וגובלת בגרמניה במזרח, בבלגיה בדרום ובים הצפוני בצפון ובמערב. המדינה מחולקת ל-12 מחוזות. הולנד היא מדינה שטוחה אשר מעל רבע משטחה מתחת לפני הים. הולנד הולכת ושוקעת בלי הפסקה בקצב של כשני מ"מ בשנה. הנקודה הנמוכה ביותר נמצאת צפונית לרוטרדם, בגובה של שבעה מטרים מתחת לגובה פני הים, ואילו הנקודה הגבוהה ביותר, דרומית לעיר מאסטריכט, היא בגובה של 322 מטרים מעל פני הים. אורך החופים בהולנד 451 ק"מ. על מנת למנוע את הצפות מי הים בנו ההולנדים מערכת אדירה של סכרים (שאורכה הכולל 2,400 ק"מ), הנסגרים ונפתחים בהתאם למפלס המים בים ולעונות השנה. כמו כן יובשו שטחי ים וביצות רבים על מנת להגן מפני הצפה ולהגדיל את שטחי החקלאות. שטחים אלה, הנקראים "פולדרים", מהווים כיום כרבע משטחה של הולנד. להולנד שלושה נהרות ראשיים, Rhine ,Maas ו-Schelde, שמקורם מחוץ למדינה.

מאכלים אופייניים
ההולנדים ידועים במוצרי החלב שלהם, בפרט בגבינות הצהובות הקשות שהם מייצרים. הגבינות המפורסמות ביותר הן "חאודה" ו"אדם". מאכלים פופולריים בהולנד הם דגים מלוחים, במיוחד הרינג ומטיאס הנמכרים בדוכני רחוב רבים ברחבי המדינה, צ'יפס "פטאט" המלווה בדרך כלל במיונז, קרוקט – כדורונים העשויים מקמח תפוחי אדמה ממולאים בבשר, ופנקייקים. המרק החביב על ההולנדים הוא מרק אפונה. המטבח ההולנדי, המתבסס ברובו על תפוחי אדמה, אינו נחשב למטבח מוביל או אהוב באירופה. למרבה המזל הולנד שופעת מסעדות איטלקיות, סיניות ואינדונזיות. המשקה האלכוהולי הפופולרי ביותר במדינה הוא בירה.

כלכלה
להולנד כלכלה חזקה ויציבה, עם הכנסה גבוהה לנפש ועודף גדול במאזן התשלומים, כל זאת הרבה בזכות חריצותם הרבה ויעילותם של ההולנדים, ולמרות המלחמה בלתי פוסקת עם הים המאיים להציפה. להולנד מערכת תחבורה ימית משוכללת וצי גדול. החקלאות ההולנדית, המתבססת בעיקר על משק חלב מפותח, גידול פרחים, פירות, תפוחי אדמה וחיטה, נחשבת לאחת המצליחות בעולם, למרות שרק 3 אחוזים בלבד מכוח העבודה במדינה עוסק בחקלאות. ענף כלכלי מסורתי נוסף הוא הדייג. 16 אחוזים מתושבי המדינה עוסקים בתעשיה. ענפי התעשייה המשמעותיים ביותר הם: פלדה, כימיקלים, מוצרי מזון, מכשירים אלקטרוניים ומיקרו אלקטרוניקה. המגזר המתפתח והגדול ביותר בהולנד הוא מגזר השירותים, בו עוסקים 81 אחוזים מכוח העבודה.

מתי לבקר?
הזמן האופטימלי לטיולי משפחות הוא בין אפריל לאוקטובר. בחודשים אפריל – מאי פריחת הצבעונים בשיאה, מה שמוסיף לה יופי בל יתואר ומושך למדינה המוני מטיילים. חודשי הקיץ הם החמימים ביותר, אם כי גם בהם סיכוי גדול לגשם, אז עומס המבקרים הגדול ביותר ומחירי הדיור היקרים ביותר. היתרון בעונה זו הוא ששעות פתיחת האתרים ארוכות בהרבה, והשמש זורחת עד שעה מאוחרת. מסוף אוגוסט ועד אוקטובר מזג האוויר עדיין נוח יחסית, המחירים יורדים ועמם גם העומס. שעות וימי פתיחת האתרים מצטמצמות אך בתכנון נכון תוכלו לראות כמעט הכל בנחת.
החורף אינו עונה מוצלחת לביקור במדינה (למעט בערים גדולות כגון אמסטרדם) מכיוון שמזג האוויר קר, סופות שלגים עלולות לפקוד את המדינה וגם רוחות חזקות מהים הצפוני מקפיאות את העצמות, המים בתעלות יכולים לקפוא והבעייה העיקרית היא שאטרקציות משפחתיות רבות סגורות.
למרות גודלה הקומפקטי הולנד שופעת אטרקציות משפחתיות כה רבות ומגוונות שעל מנת לראות את העיקריות שבהן רצוי לבקר בה לפחות שבוע. אם מעוניינים לטייל בה בנחת ולשלב גם נופש פעיל בין הביקור בפארקי השעשועים, גני החיות, טחנות הרוח, המוזיאונים הפתוחים, כפרי הדייגים והערים הגדולות בהחלט אפשר לבקר בה גם שבועיים מלאים.

אופניים
אופניים הם אמצעי תחבורה פופולרי ביותר בהולנד, בזכות היותה מישורית, ובזכות שבילי האופניים המצויינים שבה. סביר להניח שאתם כמשפחה לא תשתמשו באופניים למטרת תעבורה, אלא יותר כאטרקציה ונופש. אם אינכם רוכבים מקצועיים, רצוי לשכור אופניים בעיירה קטנה או כפר. הטוב ביותר לשכור אופניים לכל תקופת השהות בכפר הנופש בו תתגוררו או באחת מתחנות הרכבת. ניתן לשכור אופניים לשעתיים, ליום או למספר ימים. ככל שהתקופה מתארכת המחיר יורד. בקיץ רצוי להזמין מראש. בכל אופן הצטיידו במנעולים ואל תעזבו את האופניים מבלי לנעול אותן. שיעור גניבת האופניים, בפרט בערים הגדולות גבוה ביותר. זו הסיבה לדמי הפיקדון הגבוהים יחסית שיש לתת בנוסף לתשלום. במקומות רבים ניתן לשכור אופניים לכל הגילאים, כולל אופניים עם גלגלי עזר, עם מושב לתינוק ואפילו אופניים לזוג. בפארק הלאומי "דה הואה פלואה" השכרת האופניים היא ללא תשלום.

  • שפה – הולנדית
  • מטבע – יורו
  • עיר בירה – אמסטרדם
  • נציגויות:
    שגרירות הולנד בישראל
    שגרירות ישראל בדן האג
  • ויזה – אין צורך בויזה
  • שטח – 41,526 קמ"ר
  • אוכלוסיה – 16,491,461 תושבים
  • חשמל – 230V

 

שגרירות ישראל בהולנד

שעות פתיחה
ימים ב' – ו' 10:00 – 12:00.
כתובת
Buitenhof 47 2513
טלפון
+(31)-70-3760500
פקס
+(31)-70-3760555
דוא"ל
info@hague.mfa.gov.il

שגרירות הולנד בתל אביב

שעות פתיחה
ימים ב' – ה' 08:00 – 15:00, יום ו' 08:00 – 13:00.
כתובת
אבא הלל סילבר 14, רמת גן
טלפון
+(972)-3-7523150
פקס
+(972)-3-7523135

אהבת? נא לדרג!

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בהולנד ללא עלות השאירו פרטים👇

רוצים לקבל את המדריך למטייל הישראל בהולנד?

לחצו על הכפתור וקבלו את המדריך בחינם!

error: התוכן מוגן !!