חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיול משפחתי ל-9 ימים להולנד בקיץ

סיכום טיול הולנד בחופש הגדול. טיול בהולנד בדיוק בתחילת חופשת הקיץ של התלמידים והילדים שלכם – חוויה מדהימה וכיפית..להלן סיכום הטיול המשפחתי בחופשת הקיץ עם שלל טיפים חשובים:
לפני 7 חודשים נפלה ההחלטה, טסים להולנד! כרטיסים הוזמנו דרך אתר סקיי סקנר, טיסת הלוך עם ארקיע שהתעכבה בשעתיים, במקום ב 4:55 המראנו קרוב ל 07:00 בבוקר, צוות קרקע לא נעים ולא אדיב וזו בהחלט היתה הפעם האחרונה שנטוס עם ארקיע..טיסת חזור ב 21:05 שיצאה בזמן עם KLM המצוינים.
ניווטנו עם גוגל maps והיה מושלם, בנסיעה וברגל.
במשך כמה חודשים בניתי מפה ונעזרנו בה כל הטיול!
טסנו עם 2 מתבגרים, בני 11 ו 15, מציינת את זה כי זה חשוב, יש מקומות ואטרקציות שהיינו בהם שהייתי מוותרת עליהם…לא מתאים למתבגרים, שיעמם להם…אז אם יש לכם מתבגרים חשוב שתקראו.
לינה – בית חווה מצוין בשם Guest House Het Biggetje בעיירה VOLKEL שנמצאת בדרום הולנד (40 דקות מהאפטלינג). בית מהמם, 2 חדרי שינה, מטבח וסלון, נוף מושלם, הבקתה מבודדת מצד אחד ומצד שני קרובה מאוד למרכז העיירה. במרחק 3 דקות נסיעה היה סופר jumbo גדול, בית מרקחת, מסעדות וגלידריה.
הבקתה מאובזרת בכל מה שצריך, כולל מגבות לכל השהייה למעט מכונת כביסה (קיימת אפשרות לכבס במתחם של המארחת, ללא תשלום) ואוכל.
הבקתה מנוקדת בציון 9.6 בבוקינג ומגיע לה בהחלט! 8 לילות עלו לנו 950 יורו. שווה מאוד.
נפלנו על שבוע מושלם מבחינת מזג אויר, לקחתי המון בגדים ארוכים שחזרו מקופלים לארון , הסתובבנו רק בבגדים קצרים, אין גם לחות בהולנד 😉 כך שהיה מושלם! 25-27 מעלות בכל תשעת הימים שהיינו שם.
מתחילים!

פארק באמסטרדם

העיכוב בטיסת הלוך קצת שיבש לנו את התכניות ליום הראשון…הגענו לסכיפהול רק ב 11, עד שעברנו את הבידוק ואספנו את הרכב יצא שעזבנו את השדה רק לקראת 12:30, על הנייר תכננתי את זאנסה סכאנס ו- וולנדם, בפועל היינו רק בזאנסה.
מסכיפהול נסענו לזאנסה סכאנס, חנינו ב schoolpad 3 zaandijk, חניה מצוינת וחינמית, 5 דקות הליכה על הגשר שמוביל ישר לזאנסה.
זאנסה עצמה מקסימה, מתויירת מאוד ומלאה בתחנות רוח, רובן בתשלום.
אנחנו נכנסנו לחינמיות, בזו של הגבינות, טעמנו, קנינו..ובזו של קבקבי העץ, ראינו פרזנטציה של הכנת כפכף בלייב, טיילנו בחנות עצמה, קנינו מזכרות והבעל קנה קבקבי עץ 😳, התחשק לו…ובעוד כמה תחנות יפיפיות, הצטלמנו ופשוט ספגנו את האוירה, זו היתה התחלה נהדרת לאחר לילה ללא שינה…משם המשכנו לצימר, עצרנו לפני כן בסופר בעיירה והצטיידנו במצרכים למהלך היומיים הראשונים.
היום השני – חיטהורן ומסעדת עמי ותמי.
בשונה מכל מה שממליצים או שואלים כאן כל הזמן, ממליצה לכם בחום- לא לשלב כלום עם חיטהורן! כל שילוב עם העיירה המדהימה הזו הופך את היום למירוץ! המטרה בטיול היא לא לסמן וי, אלא באמת לחוות וכמה שיותר, זו דעתי. התחלנו את היום בחיטהורן, הגענו לקראת 10:30, חנינו בחניה החינמית ליד סופר spar, שימו לב! יש חניה קטנה וצמודה לסופר והיא לזמן קצוב בלבד! עד 3 שעות, תמשיכו מעט עם הכביש באותו חניון ותגיעו מיד לחניה הגדולה והחינמית, תזהו אותה לפי הגשרון הקטן שמוביל לטיילת ששם יושבות כל נקודות ההשכרה של הסירות. כמו כולם גם אנחנו הלכנו ישירות למייק בביתן מס' 27 ושכרנו סירה לשעתיים שבפועל התארכו ל 3…שילמנו תוספת של 10 יורו על העיכוב. חיטהורן מדהימה, ציורית ופשוט קסומה, לא לפספס!! במהלך השייט חנינו את הסירה וירדנו לאכול גלידה, יש המון בתי קפה וגלידריות בדרך, פשוט תעצרו איפה שנראה לכם, הכל מושלם! הצטיידנו מראש בלחם לברווזים שפשוט רדפו אחרינו כל השייט 😁לאחר השייט טיילנו בעיירה עצמה ואכלנו במסעדת fratteli המצויינת!! במסעדה השכנה ניגנו מוזיקה כך שיצא שנהננו גם מהאוכל המצוין, גם מהשולחן שלנו שישב ממש ליד המיים וגם ממוזיקה טובה! עזבנו את חיטהורן בשעה 17:00 ונסענו לעמי ותמי.
עמי ותמי – הזמנתי מקום עוד מהארץ לשעה 18:15. הגענו מעט לפני הזמן והילדים רצו לטרמפולינה הגדולה, מכאן והלאה הערב התדרדר…לא הבנתי מה ההתלהבות הגדולה מהמקום…האוכל מזעזע, כל קשר בין פנקייק לבין מה שהוגש שם מקרי בהחלט…חיכינו קרוב לשעה ל 2 פנקייקים, השירות נוראי ואיטי ברמות וחוץ מהמתקנים בחוץ שלדעתי מתאימים לילדים עד גיל 8-9 אין לאנשים עם ילדים מתבגרים מה לחפש שם. בדיעבד הייתי מוותרת בקלות על המקום. הוא יפה מבחוץ ומבפנים וזהו, כל השאר ברמה ירודה מאוד.
היום השלישי – אוטרכט ומוזיאון הרכבות.

חופשה פסטורלית בהולנד

בדיעבד, לא הייתי קונה כרטיסים למוזיאון הרכבות, לא מתאים לילדים מעל גיל 10 לדעתי, המקום חביב ולא יותר, אחרי שראית רכבת, שתיים או 10 זה כבר לא מעניין, אלא אם כן אתה חובב רכבות מושבע…נהננו אבל לא נפלנו…חביב ולא יותר. חנינו במקום. משם המשכנו את היום באוטרכט המהממת, טיילנו במרכז העיר והמדרחוב. שוטטנו בין החנויות, יום באיזי. חניה בחניון מסודר במרכז העיר.
יום הרביעי – אפטלינג. כרטיסים הוזמנו מראש בהנחת יום הולדת, בעלי חגג יום הולדת באותו היום , בתקופה הזו הפארק פתוח עד השעה 20:00 בערב, הספקנו כמעט את הכל ואת כל המתקנים השווים בפרט. השתמשנו באפליקציית האפטלינג שעזרה מאוד מאוד! בהתמצאות, בניווט ובתזמון תורים במתקנים, תורידו את האפליקציה!
היום החמישי – התחלנו את היום בהאג, ביקרנו בפנורמת מסדך, לא להחמיץ!! אי אפשר להסביר במילים…חובה לראות! ציור ענק פנורמי שכשעומדים במרכז נדמה כאילו אתם חלק ממנו, מופלא! משם המשכנו רגלית למוזיאון אשר, שהייחוד שלו הוא באשליות האופטיות שהצייר נהג לצייר, מקום נחמד ביותר, בעיקר לילדים מתבגרים, קטנים לא ימצאו את עצמם שם. חנינו בחניון מסודר במלון הילטון הצמוד לפנורמת מסדך והמשכנו משם רגלית למוזיאון אשר ולטיול בהאג, יפיפיה!
את חצי היום השני בילינו וסגרנו בפארק דורינל, פארק מים מקורה מדהים!! בריכות מים, גלים, 15 מגלשות מים ברמות שונות, טירוף לילדים בכל הגילאים, פארק המים פתוח עד 10 בלילה וניתן לבחור כניסה לשלוש או ארבע שעות או עד הסגירה. אנחנו בחרנו עד הסגירה בעלות של 22.5 יורו לכרטיס. חניה גדולה במקום, יציאה מהחניון באמצעות אסימון חניה אותו תרכשו בעת רכישת הכרטיסים במקום.

אוכל רחוב בהולנד

היום השישי – פארק החבלים קלימבוס ופארק האופניים הלבנים הוחא פלואה, סיימנו את היום במסעדת איטליאנו שבארנהיים שנמצאת במרחק 15 דקות נסיעה מהוחא פלואה. יום ושילוב מושלם!
היום השביעי – אמסטרדם. חנינו בחניון www.parkingcentrumoosterdok.nl
בעלות של 20 יורו ליום. אנחנו פחות חובבי חניוני החנה וסע ושימוש בטראם ומעדיפים חניון אחד מסודר ובעלות יומית (גם אם זה מעט יותר יקר). החניון נמצא במרחק של רבע שעה הליכה עד לככר דאם.
ביקרנו בבית אנה פרנק, מרגש מאוד מאוד! הזמנו כרטיסים מראש דרך האתר. שימו לב – לא מתאים לילדים מתחת לגיל 8, זה כבד מידי ולא יעניין אותם, בסיור עוברים מחדר לחדר, שומעים הקלטה בעברית ומטפסים לאט לאט עד עליית הגג ומקום המסתור. לא מתאים לסיור עם עגלות. החלק בו נחשפים ליומנים מרגש עד דמעות.
משם המשכנו למוזיאון ריפלי'ס תאמינו או לא, מומלץ בחום!!! חווייה מטורפת! סופר כיפית, מעניינת ומצחיקה! מתאים מאוד לילדים החל מגיל 7. הזמנו כרטיסים דרך האתר מראש. משם המשכנו פשוט לטייל ברחובות, עשינו שופינג, אכלנו ונהננו, היה יום מדהים!! יצאנו מאמסטרדם ב 20:00 חזרה לבית החווה.
היום השמיני – במקור תוכנן לטסל, בפועל נסענו לפלקנבורג valkenburg שבדרום הולנד, מדהימה!! שם גלשנו במגלשות הרים בין היתר.
היום התשיעי והאחרון – אמסטרדם, הרגשנו שלא מיצינו אותה ולכן החלטנו לחזור אליה פעם נוספת ומשם לנסוע לסכיפהול, הטיסה יצאה ב 21:05 כך שכל היום היה לפנינו. הגענו ב 9 וחצי בבוקר והפעם חנינו בחניון APCOA PARKING, חניון מעולה, צמוד למבשלת הייניקן בעלות של 20 יורו ליום. וצמוד לשוק אלברט קוייפ. התחלנו את היום בשוק, שוק מהמם! הכל יש שם! מאוכל רחוב, בגדים, תיקים, נעליים, פירות וירקות, גבינות, פנקייק'ס ועוד! קנינו קצת שטויות והמשכנו לשלט I AMSTERDAM, הצטלמנו ומשם לקחנו מונית לכיכר דאם, גם שם שוטטנו להנאתנו, הגענו למקומות שלא הגענו בביקור הראשון יומיים קודם, עשינו שופינג, אכלנו ב sweetela קצת מתנות לחברים ומשפחה ובשעה 17:00 יצאנו לכיוון סכיפהול.

היה טיול מהמם ומגבש כמשפחה! הטיפ הכי חשוב שלי אליכם הוא – תקשיבו לעצמכם ולרצונות של הילדים, אתם מכירים הכי טוב את התא המשפחתי שלכם, מה יעניין אתכם ומה לא. לא ללכת אחרי כולם, תסטו לפעמים מהדרך, מגיעים לעיירות יפיפיות! ציוריות ועוצרות נשימה! אל תנסו לדחוף מס' אטרקציות ביום רק כדי לסמן וי, תהנו מהמקום שבו אתם נמצאים ותמצו אותו עד הסוף!
ותודה לליאת יוגב

5/5 - (2 votes)

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בהולנד ללא עלות השאירו פרטים👇

רוצים לקבל את המדריך למטייל הישראל בהולנד?

לחצו על הכפתור וקבלו את המדריך בחינם!