חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רוצים לטוס לאמסטרדם אבל אתם לא יודעים מה לעשות בעיר? מחפשים מדריך למטיילים באמסטרדם? מטייל עצמאי באמסטרדם ומעוניין בהסברים על נקודות ההתמצאות בעיר? כל מה שצריך לדעת על אמסטרדם במקום אחד!

בקצרה:

✔️תחבורה רק הובר!
✔️מצפה אדם והנדנדה – חוויה , טיפה מפחיד אבל חובה
✔️מפעל הייניקן – מאד נחמד ויפה שם ומקבלים בירה תוך כדי
✔️מוזיאון מאדאם טוסו – מדהים! לא לפספס
✔️טיול לזאנס סחאנס – להתלבש היטב ולא להפסיד מקום מדהים!
✔️אווטלט באטאביה – דברים שווים מחירים מאד טובים בהשוואה לארץ . שווה מאד לחובבי המותגים!
✖️פסטיבל האורות – שעה וחצי של שעמום בשביל לראות כמה דברים בלדים. מיותר לחלוטין!
✔️אוכל כשר – מסעדת מחנה יהודה בבית חב״ד טעים !!!!!
✔️עוגיית ואן שטפל – יש תור עובר ייחסית מהר 20 דק טעים מאד!!
✔️צורוס רנה יאמיי
✔️מאפייה קטנה ומדהימה עם דברים טעימים ומושלמים ( תותים וארטיקים של יוניקורן- Pollabery
✖️שוק אלברט – שוק כשמו לא דברים מעניינים במיוחד אוכל רחוב פחות אסתטי אני לא מתחברת.
✔️מלון עדן קרוב שירותי ונקי מאד – מומלץ!
✔️✔️אחרון וחובה, בעל/ בן זוג / חברה עם המון סבלנות לעשות לכם תמונות ולתעד את כל היופי הזה 😂😂😂😅😅

אלו הממצאים:
▪️מצפה אדם והנדנדה– חוויה קצת מפחידה אבל מגניבה בטירוף! הזמנתי מראש כרטיסים דרך האתר שלהם גם למצפה וגם לנדנדה (זה בנפרד), רציתי שיהיה בשעות של השקיעה שהתמונות ייצאו מגניבות😜
▪️אנה פרנק- מומלץ מאוד! הסיור מלווה בהסברים בעברית שמאוד מעצימים את החוויה. הזמנתי כרטיסים למוזיאון בערך שלושה שבועות מראש. הכרטיסים לשם נחטפים! ממליצה להזמין מראש.
▪️מוזיאון ואן גוך– המוזיאון מראה את ההתפתחות של היצירות מההתחלה ועד לסוף. נחמד מאוד אבל מאוד קשה להנות מהחוויה בלי הסברים. אפשר להוסיף כסף ולקבל אוזניות עם הסברים (אין בעברית). מומלץ להזמין כרטיסים מראש.
▪️אייס בר- בר מקרח. אפשר לקנות כרטיס כניסה שמקנה גם שלושה משקאות חינם. נחמד למי שמחפש אטרקציה קלילה לזמן קצר.
▪️מוזיאון עולם הגוף- מוזיאון ממש מגניב למי שמתחבר לעניין. קצת הזוי לקלוט שאלו בני אדם אמיתיים, אבל מעניין.
▪️החלקה על הקרח- ברחבת המוזיאונים. זו היתה אמורה חוויה נחמדה של חצי שעה, מצאנו את עצמו שעתיים שלמות מחליקים ונופלים- כיף גדול😁
▪️מוזיאון MOCO- מוזיאון לאומנות מודרנית. מציג יצירות של בנקסי ושל אייסי וסוט ועוד.
אני מאוד התחברתי. מומלץ.
▪️״ריפליס-תאמינו או לא״- מוזיאון שמבוסס על התוכנית המפורסמת. כיפי לאללה!
▪️מוזיאון מאדאם טוסו– מוזיאון השעווה. היינו קצת סקפטיים אבל ממש נהנינו, קליל ונחמד!
▪️שוק אלברט קאופ- אין יותר מדי מה לעשות שם…אני קניתי קצת מזכרות וכמובן שלא פספסתי את הוופל…
▪️החלונות האדומים (רחוב דה ואלן)- אין לי מה להוסיף🤷🏻‍♀️😬 (אותי המקום קצת הטריד…אבל כדאי לסמן ✔️)

🍝אוכל:
🔹Omelegg- הגענו באחד הימים והיתה בחוץ המתנה מטורפת אז ויתרנו. חזרנו שוב אחרי יומיים לנסות את מזלנו והיה שווה! מסתבר שארוחות בוקר טובות זה מצרך נדיר באמסטרדם. הארוחות היו מעולות (ואפילו יש שקשוקה!)
🔹Mama’s fresh bakery- אכלנו ארוחת בוקר פשוטה מאוד+שני קישים קטנים -היה טעים, לא הכי משביע ומאוד יקר.
🔹The avocado show🥑– הייתי חייבת לבדוק ואהבתי מאוד. קשה לטעות עם אבוקדו…ניתן לשלם באשראי בלבד!💳
🔹The Duchess👸🏻– סגרתי מקום במסעדה ליום ההולדת של בן הזוג שלי. מסעדה יפה מאוד ויוקרתית. שירות מעולה. אוכל טעים מאוד ומחירים הגיוניים ביותר! (השוס- קרם בורלה מושלם!).
🔹Steak house de Markies- מסעדה בשרית בדאם (קרוב לצ׳יפס הכחול). אוכל טעים ושירות מעולה, אוירה שקטה ונחמדה.
🔹pasta factory- נחמד. לדעתי קצת אוברייטד.
🔹קרמבו ב16 טעמים משוקולד בלגי אמיתי. תהנו😍 Singel 500, 1017 AX Amsterdam
🔹מסעדת הדוכסית במלון W אין מילים לתאר פשוט מושלם

🍻יציאות:
🔺אסקייפ- הגענו למועדון במוצ״ש בסביבות חצות. שממה ושיממון במקום🤣 אז הלכנו אחרי ששילמנו 15 יורו כניסה. ממליצה לבדוק איזה ליין מתקיים לפני שמגיעים.
🔺בולדוג- פאב כיפי בליידספליין.
🔺Oreillys irish bar- פאב שמגיש הרבה סוגי בירות. אווירה מגניבה.

🍪דברים טעימים:
בערך הכל. אבל אני אשתדל להתמקד…
🔸הצ׳יפס הכחול בדאם- לא עפתי🤷🏻‍♀️ נחמד. צ׳יפס🍟
🔸ice&bakery- רשת של מאפיות עם כל הוופלים והמאפים המושחתים. יש בערך בכל מקום. המלצה: תבקשו שיחממו את מה שאתם לוקחים.
🔸van wonderen stroopwafels- הוופלים המפורסמים. טעים מאוד מאוד!!!
🔸van stapele- העוגיות המפורסמות הממולאות בקרם. מדהים!
🔸sweetella- לא אכלנו את הקינוח הענקי עם המופע (חבר׳ה לידינו הזמינו אז זכינו בכל זאת למופע). הזמנו שני וופלים שהרכבנו בעצמנו- טעים מאוד ומושחת ביותר😏
🔸LUCY’S- בית קפה של עוגות גבינה מכל מיני סוגים, לחובבי עוגות גבינה כמובן. באזור כיכר דאם.
🔸הוופל בשוק אלברט קאופ- טעים מאוד! אבל אם אכלתם את הוופל של van wonderen אז סגרתם את הפינה של הוופלים-הטעם זהה😉

⭐️טיפים:
1. 📍גוגל מאפס- הקל עלינו את החיים ושידרג לנו את החופשה. המלצה שלי- לפני הטיול ״לנעוץ״ את כל המקומות שתרצו ללכת אליהם (אטרקציות, אוכל, דברים טעימים) וכאשר אתם מגיעים לאזור כלשהו ובא לכם משהו אז פותחים את האפליקציה ובודקים מה יש באזור- ממש נוח!
2. 💳שימו לב שיש מקומות שמקבלים תשלום באשראי בלבד! למשל קניית כרטיס בטראם עצמו, אז ממליצה להביא אשראי בינלאומי כדי לא להיתקע.
3. 🧤לבוש- שכבות. חם מאוד בכל המקומות הסגורים שם. שלא תימסו…
4. 🎟כרטיסים לאטרקציות- למקומות שלא דורשים הזמנה מראש אני ממליצה לקנות מחנויות Tours&Tourists שפזורות ברחבי העיר, נוח ומחירים טובים.
5. 💰החזר מס- מגיע על קניה מעל 50 יורו. ממליצה מראש למלא את הפרטים שלכם על כל קבלה (יש מקום לזה), כדי לא להתחיל להסתרבל בשדה. כאשר מגיעים לשדה יש ללכת תחילה לעמדה של הפקידים שיחתמו לכם על הקבלות ורק לאחר מכן לעמדה של גלובל בלו שנותנים פיזית את הכסף. החזר במזומן כולל עמלה מסויימת כך שתקבלו קצת פחות החזר במזומן מאשר באשראי.
חשוב מאוד- ברגע שאתם מבצעים את הקניה לומר למוכר שאתם מעוניינים בטקס פרי, ואז תקבלו את הדף המצורף בו אתם ממלאים את הפרטים שלכם, בלי זה לא תוכלו לקבל החזר מס.

טיסות טסנו עם easyjet במחירים מצחיקים – 70$ לכרטיס (ללא מזוודות). חשוב לציין שהמחיר זול כל כך כי הזמנתי את הכרטיסי בשנייה שבה נפתחה מכירת החורף של easyjet. תתפלאו איזה מציאות אפשר למצוא אם יודעים מתי לחפש.
הטיסה עצמה עברה באופן חלק, ללא בעיות מיוחדות. דיי הפתיעה אותי העובדה שגם בהלוך וגם בחזור הטיסה יצאה בדיוק בזמן (בוז לעל אל!). נקודה נוספת, הטרולי ב-easyjet ללא הגבלת משקל.מלון INK Hotel Amsterdam – MGallery. במילה אחת – חוויה. מלון מרכזי מאוד (3 דקות הליכה מכיכר דאם), שקט, אינטימי, מעוצב לאללה, בוטיק, שירות מקצועי, אווירה מעולה ועוד ועוד ועוד…. המלון מתאים בעיקר לזוגות שמחפשים אווירה אינטימית, פחות לקבוצה שבאה לאמסטרדם לעשות שמח 😉 את החדר ניקו וסידרו לנו פעמיים ביום (!). אני לא יודע אם זה הסטנדרט המקובל באירופה, אבל בכל מקרה אותנו זה ממש הפתיע. אל תפספסו את הביקור בבר המלון. צוות הברמנים חביב ומקצועי מכינים שם קוקטיילים מהסרטים.תחבורה והתניידות בהלוך ובחזור משדה התעופה לקחנו UBER ב-20 יורו פחות או יותר, שזה זול יותר מכל נהג ישראלי שיצא לי לפנות אליו. יש יתרונות אחרים לנהג ישראלי, אבל מבחינתי UBER זו מנייה בטוחה בכל טיול שלי לחו"ל. בתחבורה בציבורית השתמשנו בעיקר בנסיעות פנימיות. הטארם (הרכבת החשמלית) של אמסטרדם ידידותית מאוד למשתמש. תוך נסיעה אחת תלמדו איך להתנייד בעיר במהירות בקלות, ובתדירות מאוד גבוהה. הלוואי עלינו מערכת תחבורה כזאת. כמובן שהשתמשנו בגוגל maps. קצת הופתעתי לדעת שיש עדיין אנשים ששואלים זרים ברחוב איך להגיע ממקום למקום במקול להשתמש בגוגל maps. בחיית, למי שעדיין לא יודע על מה אני מדבר, תעשו טובה לעצמכם ותתחילו לסמן את המקומות שבהם תרצו לבקר. תוכלו לראות תגובות, תמונות, אתר אינטרנט, שעות פתיחה וכו', והכי חשוב – איך להגיע ממקום למקום. אני באמת לא יכול לדמיין חופשה בחו"ל ללא שימוש בגוגל maps! תופתעו לגלות כמה הטיול שלכם נעשה פשוט יותר. 🤓
דרך אגב, כשאתם ברחובות שימו לב שאתם לא הולכים בנתיבי אופניים. הם נמצאים בכל העיר, בכל מקום, ונתקלנו בכמה "תאונות" בין אופניים להולכי רגל שהלכו באמצע נתיב לאופניים.אטרקציות בחרנו לא להעמיס על עצמנו יותר מדיי, אבל בכל זאת היו כמה נקודות חובה מבחינתנו:
  • המוזיאון של אנה פרנק – ביקור חובה! המוזיאון מספר את סיפורה של אנה פרנק ומשפחתה שהתחבאו במשך שנתיים בדירת מסתור מפני הנאצים. המוזיאון לא מספר את סיפור השואה בכללותו מנקודת המבט של העם היהודי, אלא מתמקד בסיפור השואה מנקודת המבט של משפחת פרנק/היהודים ההולנדים/העם ההולנדי. אני חושב שכל ישראלי שמגיע לאמסטרדם חייב לבקר שם. לא משנה מה מטרת הטיול. ניתן לקבל הדרכה בעברית שמשדרגת את הביקור. את הכרטיסים לאנה פרק חייבים להזמין מראש, דרך האתר, אחרת לא יהיו לכם כרטיסים כשתגיעו לשם.. וחבל.
    (נ.ב – צמוד לאנה פרנק יש מסעדת פנקייקים מעולה.)
  • מאדאם טוסו – מקום חביב + שבהחלט יכול להעביר שעה נחמדה בכיף. לצערי קצת התאכזבתי מרמת הגימור של הבובות (חלקן ממש לא דומות לדמויות האמיתיות). שימו לב שהמקום ממש מלא, וחוץ מתמונות מצחיקות אין באמת מה לעשות שם.. ילדים וצעירים ברוחם יהנו שם יותר. (נ.ב – הקיר המפורסם של ספיידרמן נמצא בקומה האחרונה מול היציאה לרחוב)
  • שייט בתעלות – סגרנו שייט של שעה ומשהו. היה נחמד מאוד לעצור את המירוץ של הטיול, לשבת בסירה המקורה, לשתות בירה, להקשיב להסברים של המדריכה ופשוט לנוח ולהנות מהנוף. השייט עצמו היה במסגרת פסטיבל האורות שלדעתי היה דיי מיותר. מעט מדי מיצגים שאולי נחמדים בתור תמונה, אבל לא באמת נותנים ערך מוסף לשייט. (נ.ב – יש מגוון חברות וסירות שעושות שייט, אנחנו בחרנו ב-WE ARE AMSTERDAM שאחד מהבעלים שלה ישראלי. השייט עצמו היה לחבר'ה ישראליים וההדרכה נעשתה בעברית)
  • פסטיבל החורף של אמסטרדם Het Amsterdamse Winterparadijs – אחד ההברקות של הטיול שלנו. מתחם עצום עם המון מתקנים (לקטנים ולגדולים), פעילויות, משחקים, דוכני אוכל, מתחם החלקה על הקרח, גלגל ענק, מופעי קסמים ומתחמם הופעות מדליק. העברנו של כמעט 4 שעות בכיף, ועדיין לא הספקנו להגיע לכל המקומות במתחם הענק הזה! לדעתי האטרקצייה המרכזית שם הייתה דווקא בימת ההופעות. מגוון הרכבים ניגנו שירים הולנדים לא מוכרים לצד קאברים מוכרים באנגלית. תארו לכם מאות הולנדים רוקדים על השולחנות, ומניפים את כוסות הבירה שלהם לשמיים. שימו לב שהפסטיבל מתקיים עד ה-5 או ה-6 לינואר. אם אתם באמסטרדם – תלכו לשם. זה יתן לכם חוויה הולנדית אמיתית. (נ.ב – הכניסה למתחם עולה כסף, וכנ"ל גם דוכני המזון וחלק מהפעילויות)
  • כפרי דייגים – הלכנו רק לזאנסה סכאנס. בהתחלה התלבטנו אם ללכת, אבל בסופו של דבר, בעקבות ההמלצות כאן, זרמנו עם זה. חצי שעה ברכבת מהתחנה המרכזית + 10 דקות הליכה ברגל (או 45 דקות באוטובוס שמוריד אתכם ישירות במקום) ואתם שם. מדובר על כפר עם טחנות רוח שבנו במיוחד כאטרקציה תיירותית. אפשר להעביר שם שעתיים בכיף, כשכל צריך מכיל אטרקציה/חנות אחרת. אנחנו ביקרנו בחנות הגבינות (שבענו רק מהטעימות 😁), חנות הכנת כפכי העץ, חנות הוופלים, ועוד כל מיני מקומות קטנים וחמודים. (נ.ב – תזמינו שוקו חם ולשבת באחד מהחניות שמכילות פריטי וינטאג'.. חוויה)

אוכל
אוקיי, לשם כך התכנסנו 😍. היינו בהמון מקומות, והתגובות בקבוצה דיי חוזרות על עצמן, אבל אתמקד רק בכמה שחשוב לי לכתוב עליהן:

VAN STAPELE
מספרים שזו העוגיה הכי טעימה בעולם!!!!
ושמידי יום מתחננים לפתוח סניפים ומקבלים סירוב חד משמעי
אז כחובבת מתוקים הייתי חייבת לבדוק במה מדובר?? שאני מבטיחה לעצמי ועומדת בזה בגבורה לאכול רק אחת🤪
אז החנות קטנטנה ומוכרים בה סוג אחד של עוגיה שהיא רכה ושוקולדית ( טעם מריר משובח ) בתוכה מומס פרלין מושלם לבן
ישנה הגבלה לרכישה ( 7 יח)😆😆😆
והתור…. הזוי ומטורף לגמרי 2 נציגים מטעם החנות עם אזניות שלא מביישות את שומרי הראש של נשיא המדינה -אחד בכניסה לחנות והשני בקצה השני של התור
האחד מעדכן את השני מתי לשלוח עוד 2-3 אנשים וכולם ממתינים בסבלנות ובקיפאון משוגע ( לשמחתי נכנסתי חאיר חצי שעה)
הזייה 6 יח
ב 10 יורו
אחת ב 2 יורו
אבל…. היה שווה😜ממש שווה
ותודה לאל על ההגבלה ברכישה
דואגים שישאר לכולם

Vegan Junk Food Bar – מסעדה טבעונית 100% עם מנות מהסרטים! חפשו אותם באינסטגרם. חזרנו לשם כל יום ואפשר לומר שבסופו של דבר סימנו על כל התפריט.

LUCY'S cheesecakes – מקום קטן ומעולה שמוכר מגוון עצום של עוגות גבינה. למי שאופר את הקטגוריה, זה ה-מקום בשבילכם.

Pasta Factory – מסעדה איטלקית שהיא כל כך אוברייטד שזה מחרפן אותי. עזבו את השירות האיטי והלא מקצועי (פעמיים טעו לנו במנה), המקום המיושן או המחירים הלא אטרקטיבים. האוכל היה פשוט לא טעים. למעט הפיצה שהייתה סבירה, שאר המנות היה לא אכילות. ושוב, אני מבין שעל טעם וריח אין להתווכח, אבל וואו הייתה לנו שם חוויה גרועה. אם אתם (קצת, ממש קצת) "אנני טעם" – אתם דיי תסבלו שם.

Rene's croissanterie – הצו'רוס הכי טובים שאכלתי בחיים שלי. בפער.

Albert Heijn – סופרמרקט אירופאי קלאסי שיש בו הכל. ביקרנו כמה פעמים בסניף הגדול והמושקע ברחוב ReNieuwezijds Voorburgwal וקנינו שם גבינות, לחמים, פירות יער, ממתקים ועוד כל מיני שטויות.

Melly's StroopWafels – רשת חנויות שמוכרות את הוופל ההולנדי. הן נמצאות שכל רחבי העיר אז כך שלא קשה לפספס אותן. נ.ב – אל תפספו אותן!


שופינג
מצד אחד, לא מדובר בעיר שופינג מובהקת (סטייל ורשה או ברלין) אבל עדיין תמצאו כאן את כל הרשתות המוכרות במחירים יותר טובים מישראל. בגדול – רוב הרשתות הגדולות והמוכרות מרוכזות ב-3 רחובות מקבילים במרכז העיר, כך שזה נוח להקדיש יום (או יותר למכורים מבנינו) לשופינג.

מזג אוויר כמובן שמדובר על נושא סובייקטיבי, אבל בואו, זו אירופה, החורף שם זה חורף אמיתי. כלומר, קר. אבל למרות זאת, צריך לקחת הכל בפרופורציות. תתלבשו טוב. וזהו. מומלץ מאוד להתלבש בשכבות שאותם תוכלו הוריד (במקומות סגורים יש חימום מעולה). ובנימה מאוד אישית – אחרי שביקרתי בתקופת הכריסמס בברלין, פראג ובניו יורק בשנים האחרונות, אמסטרדם היה היעד שבו היה לי הכי פחות קר. שוב, סובייקטיבי מאוד. אבל קחו בחשבון שזו חופשה, ולדעתי צריך לזרום.

ההולנדים – אדיבים מאוד ומדברים אנגלית מצויינת. עושה רושם שהם מבינים שהעיר הזאת בנוייה על תיירים.

כסף חוץ מטיסות ומלון, הוצאנו בטיול כ-850 יורו סה"כ (במזומן ובאשראי). מצד אחד לא הגבלנו את עצמנו, מצד שני תמיד אפשר לבזבז יותר 😜 הכסף יצא על שופינג, אוכל, תחבורה, אטרקציות וכו'.
כבר דובר כאן בקבוצה על נושא המזומן אך חשוב לי לחדד את הנקודה: חוץ משימוש בטראם, יש גם מקומות במרכז העיר שמכבדים רק אשראי, אז תתארגנו בהתאם. ובכלל, זה ממש נוח להשתמש גם במזומן וגם באשראי.

שעות פעילותשימו לב שלשעות הפתיחה של החנויות/מסעדות שבהן אתם רוצים לבקר. למרות שאמסטרדם זו עיר תיירותית, המון מקומות פותחים בשעות מאוחרות ו/או סוגרים בשעות מוקדמות. אותנו זה קצת הפתיע ביום הראשון. ביום השני והלאה כבר למדנו לבדוק מראש את שעות הפתיחה.
נקודה נוספת שקשוקה בעקיפין לנושא – בתקופה הזאת של השנה הזריחה מאוחרת (בסביבות 8:30) והשקיעה מוקדמת (בסביבות 17:00).
סים – תכננו לקנות בעיר (יש חנויות של VODPHONE ,T-MOBILE) אבל בסוף קנינו בשדה התעופה. שנייה לפני היציאה מהטרמינל ראינו דוכן קטן שמוכר סים לגלישה במחירים סבירים.
לקחנו 2 ג'יגה ב-25 יורו. אני לא יודע לומר אם זה נחשב מחיר יקר או זול, אבל מבחינתנו זה סגר לנו את הפינה.
דרך אגב, 2 ג'יגה זה המון! לאחר שימוש מסיבי גילינו שנשאר לנו עוד 0.5 ג'יגה. (מה גם שיש המון WIFI ברחבי העיר)טיפ אחרון: תכננו את הטיול שלכם, אבל בזמן אמת תרשו לעצמכם להיות ספונטניים ולזרום למקומות לא מוכרים. חלק מהרגעים היפים שלנו מצאנו דווקא במקומות לא מוכרים שאליהם הגענו בספונטניות.

אהבת? נא לדרג!

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בהולנד ללא עלות השאירו פרטים👇

רוצים לקבל את המדריך למטייל הישראל בהולנד?

לחצו על הכפתור וקבלו את המדריך בחינם!

error: התוכן מוגן !!