חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הולנד – קצת היסטוריה

אחד הדברים היפים ביותר בהולנד הוא הפן ההיסטורי. ישנם מקומות מיוחדים שנשמרו במשך מאות שנים ומציגים את יופיה של העיר ואת ההיסטוריה הענפה שלה. חובה לבקר בהם!

The Kinderdijk World Heritage Site

The Kinderdijk World Heritage Site

כיום, חברי הנלווים ההולנדים, הנס ומרג'ט, מסיעים אותי לאומה נועזת יותר – השדות האדירים שהשתחררו מן האוקיינוס, שם חיות בעלי חיים רוטטות, תעלות קטנות פועלות כחומה, ורק מגדלי כנסיות וטחנות רוח מפריעים לקו הרקיע.

הנס יושב במושב הנהג. הוא מחדיר זהות בנוסף לכל מה שהוא עושה, ללא קשר אם מפעיל B & B או נהיגה ביקורים עבור האמריקנים. יתר על כן, קופצנית מארג'ט, עם ראש של שיער בלונדיני מתולתל, בלונדינית אדומה, וכישרון לצבור ריהוט של צבא הצלה-שייק מתחת ל -20 דולר, הוא החלק העגום של קבוצה זו.

בכל אחד מביקורי הם מדגימים לי עוד חתך מהולנד. עם כל ביקור עם הנס ומרג'ט, אני מעלה את ההכרה שלי שככל שאתה חושב על אירופה, כך תגלה יותר מה ראוי לחקור.

הנס מוצא אותי מרמז לאומה שלו כ"הולנד ", וגורס שאמריקנים רבים מכנים את העם כולו" הולנד ", כאשר הולנד באמת כוללת רק שניים מתוך 12 השטחים המרכיבים את הולנד. עם זאת, לגבי האמריקאים המבולבלים האלה, אני עוזרת לו שרובם זוכרים את התמונות הידועים לשמצה של הולנד שמקורם באזור שהזכיר באופן לגיטימי להולנד.

רוטרדם הולנד

רוטרדם הולנד

"הולנד" מסמל "ביצות". האומה כרוכה בדלתא הנמוכה, קרוב לפה של שלושה מהנחלים המשמעותיים של אירופה, כולל הריין. בנסיבות ימי הביניים, הדיירים ייצרו הסדר של סכרים עפר כדי להגן על הטריטוריה שלהם מפני שיטפונות שנוצרו על ידי הגאות והשפל הסוער. הסיפור האנקדוטלי של הילד ההולנדי הקטן החוסך את האומה – על ידי הצבת אצבעו בסכר שנשפך – סיכם את הנסיבות הלא יציבות של המדינה. (אמריקנים רבים מכירים את הסיפור הזה מתוך רומן ידוע של המאה התשע-עשרה, אולם הנס מספר שכמה אינדיבידואלים הולנדים ידעו על כך). ב- 1953 פרצו גלים קיצוניים את הסוללות הישנות, הוציאו 1,800 ודרשו עיצוב חדש של המסגרת.

אנחנו דנים בזה בזמן שאנחנו נוהגים לתוך האומה. זה מדהים כי סביב 10 דקות אמסטרדם או Haarlem, אתה יכול להיות polder פתוח לחלוטין להגיע. זה הקיץ הראשוני, והסצינה מפוספסת בשדות צבעונים צהובים וכתומים.

טווח זה, שהיה פעם אוקיינוס ​​אכזרי, ניצב כיום בעיירות שקטות. חלק נכבד מן התושבים כאן הם מבוססים יותר מהאדמה שבה הם חיים, אשר התאוששה בשנות השישים. הנס מפנה תשומת לב לתחנת רוח מעניינת לאורך ערוץ פנטסטי. טחנות רוח מיושנות כמו זו שימשו כדי לשאוב את ביצות המום יבש. (טחנות הרוח מילאו אחר-כך צורך מיידי בחקלאים על ידי סיבוב גלגלי אבן כדי לרסק את גרגריהם). ברגע שמנצחי האוקיאנוס, טחנות הרוח האלה הן שרידים, מה שמגדיל את האדמה כמו סמלים על גזע של רופא וטרינר.

אנחנו ממשיכים הלאה, נוהגים על פני מנופים של משקיעים פורחים. תקופת הרנסאנס ההולנדית פיתחה חליפין עשיר, כולל המגזר העסקי פעם פיצוץ של צבעונים ופריחות שונות המתפתחות היטב על אדמה חולית קרוב עולה. הרחוב הצנוע מוביל דרך רכסים להרוס, ואז דועך אל trailhead. הנס עוצר את האוטו, ואנחנו מטפסים אל שלוחה שלווה של חוף הים הצפוני. בהציבו מקל של עצי סחף במיכלית אדירה, אומר הנס, "הספינה הזאת יוצאת לנמל הענק ברוטרדם, אנחנו חכמים בהחלפה, אנחנו חייבים להיות, אנחנו עם קטן".

הולנד מכבדת את עולם העסקים, אך הולנד אינה מיועדת לגבינות גדולות. הנס מבהיר, "להיות נורמלי הוא להיות נבון, אנחנו אומרים, הצמח הופך על פני גרגרים מקבל לחתוך אותה.לכן, אפילו השליט הקודם שלנו רוצה לעשות קניות משלה.

בזמן שהנס ואני מדברים, מרגיט פוסעת לפנינו, אוספת פגזים עם המבט הרחב על ילד בן עשר. "מתנות צנועות, "אומר הנס. הכללה אחת שבהולנד לא מתלבטים היא חסכנותם. הנס בוחן אותי: "מי העלה על דעתו חוט נחושת י שני צעירים הולנדים נאבקים על פרוטה". אבל בהתחשב המומחיות שלהם ב birthing כוח פיננסי וחברתי מחלקי ביצות, ללא ספק ההולנדית זול, ברמה בסיסית, מפוכחת להפליא אכפת.

אהבת? נא לדרג!

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בהולנד ללא עלות השאירו פרטים👇

רוצים לקבל את המדריך למטייל הישראל בהולנד?

לחצו על הכפתור וקבלו את המדריך בחינם!

error: התוכן מוגן !!