חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

דברים חשובים על הולנד לאחר 11 לילות טיול

הולנד מופלאה ויפהפיה, אבל בעיקר בעיקר נעימה בזכות האדיבות ומאור הפנים של תושביה. ההבדל מורגש מאוד כשמגיעים לבריסל ומגלים אנטיפטיות מהי.

רביט היל-
הזמנו אחרי שקראנו המון המון המלצות פה בקבוצה. מה אגיד לכם? קצת התאכזבתי, ואנחנו לא מהמפונקים המתלוננים בכלל.
היתרונות: הבריכה נהדרת, כיף לסיים שם את היום כשמגיעים בשעה נורמלית. גם הגימבורי מקסים. החניה לבקתה צמודה ולקחנו בקתה קרובה מאוד למרכז כך שבערב יצאנו ברגל לבריכה (דקה וחצי הליכה)

החסרונות (ושימו לב שרוב האנשים כאן ממליצים בחום, כך שיכול להיות שנפלנו על בקתה דפוקה): בקתה מטונפת, אבל ממש. מהסוג שכשמתכופפים להרים משהו מגלים בפינות שלה גלגלי אבק פרה-הסטוריים וקורי עכביש.
המזרונים רכים ולא בצורה מפנקת, אלא כאלה שגורמים לך לשקוע באמצע הלילה בתוך המיטה. הבקתה חשוכה ברמה שממש התקשינו לבשל. האמבטיה עם זרם מים שנכון יותר לכנות אותו ״זרזיף״. שוטפים ושוטפים והשמפו לא יורד. אה, והצינור באמבטיה- אם אתם מעל 1.60 תצטרכו להתכופף כדי לשטוף את הראש. אין וילון באמבטיה ובכל פעם שמתקלחים נהיה מין אגם קטן.

זה היה מבאס כי היינו שם 10 לילות אבל לא חשבתי להתלונן כי סהכ לא היינו בבקתה יותר מדי וגם כי אני בדעה שלהתעסק עם החלפות ותלונות סתם יסיט את הכיף שלנו מהטיול המדהים הזה.

טיסות אלעל: אודה ולא אבוש- חששתי מאוד לאור הפוסטים פה בקבוצה אבל השעות והמחיר היו הכי אטרקטיביים. החששות התגלו כלא מוצדקים בעליל. שתי הטיסות יצאו בדיוק בזמן. הכל תקתק, היחס לילדים היה נהדר (כולל ארוחת הילדים) ואין לי מילה אחת רעה. רק תשבוחות. גם כשצצה בעיונת- כולם יצאו מגדרם לעזור, עד שנפתרה.

מלון hotel hof van 's gravenmoer-

נחתנו בבריסל ב 18:00 ולא התחשק לי להישאר שם, אבל מצד שני לא התאים לנו לנסוע בשעות הפקקים את כל הדרך לרביט היל (אגב- הנסיעות לא נוראיות בכלל, ואם ההבדל במחיר משמעותי, בהחלט ממליצה לנחות בבריסל) אז לקחנו לילה במלון משפחתי בדרום הולנד. רלוונטי למי שרוצה ללון לילה או שניים ליד האפטלינג (10 דק נסיעה). מלון משפחתי מקסים. קיבלנו חדר גדול לארבעתנו שהיה מצוחצח עם ריח נעים וכיפי. ארוחת הבוקר היתה מקסימה: לחמים כפריים, ריבות, קרואסונים, ביצים, נקניקים, מיצים טבעיים, גבינות וירקות. הכל טרי וטעים. המארחים מקסימים ולקחו את הילדים להאכיל את התרנגולים בחצר.

כדורגל- אנחנו מאוד אוהבים כדורגל ומשתדלים ללכת למשחק בכל מדינה שאנחנו נמצאים בה. הפעם נפלנו על תקופה בעייתית בגלל פגרת הנבחרות (הולנד שיחקה בחוץ) כך שהסתפקנו במשחק של ויטסה ארנהיים נגד אוטרכט. קהלים נעימים, המון משפחות, איצטדיון יפה וסדר מופתי. הזמנתי כרטיסים בקלות באתר הקבוצה המארחת.

ספינת דיג בטסל- התעקשתי על זה למרות שהיה קשה למצוא יום עם מזג אויר מתאים, אבל זה השתלם. חוויה נדירה, לא פחות. גם הנסיעה במעבורת לאי וגם ההפלגה ללב ים. פשוט כיף.

דולפינריום/עמי ותמי/חיטהורן- כל מה שכתוב בקבוצה – מדויק. כולם מקסימים לילדים ובכולם נהננו. אם יש שאלות- בכיף.

אפטלינג- יפה, מיוחד, ענק. למרות שהגענו מוכנים וביום בלי הרבה תורים- לא הספקנו הכל. מסעדה אחכ- בהמלצת הקבוצה wok of king. מושלמת. אחת הפעמים היחידות שאכלנו טוב.

אוטרכט- במוזיאון הרכבות היה רק נחמד, אבל אולי כי נפלנו על יום של שביתה בבתי הספר בהולנד והמקום היה מפוצץ. לא להחמיץ את הסימולטור שם. יש באוטרכט חנות עודפים של נייקי. נעלים במחירים מעולים. ממליצה. חוץ מזה שזאת עיר מהממת!

מוזיאון התעופה- לטעמי לא נופל ממוזיאון הרכבות ואפילו עדיף למי שאוהב מטוסים.
טיפ- אפשר לשלב אותו עם חיטהורן או דולפינריום. מתאים ליום גשום. בכניסה נתקלים בטייסי חיל האויר ההולנדי בפנסיה שנהנים להסביר ולענות לשאלות. יש שם דגמי מטוסים מדהימים כולל בואינג 747. מרשים. יש גם סימולטור נחמד אם כי פחות מרשים מזה שבמוזיאון הרכבות.

טירת מיודן- מקסימה ומרשימה. כולל הדרך היפהפיה אליה לאורך המדרחוב והתעלה.

קניות: היינו בפרימרק בזוולה (עיירה יפהפיה) ובאלמר. היינו בדקטלון באפלדורן (סניף גדול ושווה).
החזר מס בבריסל. אכתוב אם מישהו ירצה. התעייפתי….

ביקרנו גם בוולנדם היפה והממוסחרת.
כמובן שגם באמסטרדם. הילדים עפו על מוזיאון נמו. בעיני הרבה יותר שווה מהמדעטק בחיפה וממוזיאון המדע בירושלים (מומלץ כשלעצמו). תכננו גיחה של שעתיים ונתקענו שם יותר מ 5 שעות.

ביום האחרון עזבנו את רביט היל ונסענו לטייל קצת בבריסל לפני הטיסה חזרה. הגענו לכיכר המרכזית שהיא אחת הכיכרות הכי מרשימות באירופה. ממש עוצרת נשימה. בכלל, בריסל יפה, אבל לי אישיתי קשה לראות את היופי כשהאנשים שם ככ אנטיפטים (החל מהשומרת בכניסה לשירותים שצעקה עלי שהעזתי לפנות אליה באנגלית, המשיך במוכרת פרלינים שחוץ מלהגיד לי במפורש לצאת מהחנות, עשתה הכל כדי לא למכור לי, וכלה בעוברי אורח שניסינו לשאול אותם שאלה. פשוט הפוך ב 180 מעלות ממה שחווינו מההולנדים.

אהבת? נא לדרג!

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בהולנד ללא עלות השאירו פרטים👇

רוצים לקבל את המדריך למטייל הישראל בהולנד?

לחצו על הכפתור וקבלו את המדריך בחינם!

error: התוכן מוגן !!