חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בארים & פאבים באמסטרדם שאסור לפספס

אז לאן יוצאים באמסטרדם כדי לשתות אלכוהול? אילו בארים או פאבים טובים קיימים באמסטרדם?

אמסטרדם ידועה ברחבי העולם בעיקר בזכות הקופי-שופס שלה, וכמדינה שהיא גן עדן לחובבי העישון. למרות זאת, גם לחובבי האלכוהול יש הרבה מאוד מה לחפש בעיר. בתור עיר תרבותית וצעירה קיים מגוון עצום של פאבים באמסטרדם, וכל מה שנותר לעשות הוא פשוט לבחור. קיימים בעיר המון פאבים במגוון סגנונות וקונספטים שונים. כל אחד יוכל למצוא את המקום שהוא אוהב ושהוא מרגיש בו בבית (כל עוד הוא שותה אלכוהול).

תרבות השתייה וחיי הלילה באמסטרדם מפותחת מאוד. בתור העיר הצעירה והתוססת שהיא, תמיד אפשר למצוא כאן מה לעשות בשעות החשיכה. רוב המקומיים מתחילים את היציאה שלהם מוקדם, באזור שמונה בערב. הם יושבים לבירה רגועה עם חברים, מדברים ונרגעים אחרי יום העבודה העמוס. בשעות מאוחרות יותר הם ממשיכים מהפאב לאחת המסיבות הסוערות והאופייניות של אמסטרדם, עד השעות הקטנות של הלילה. הנמרצים והחוגגים ממשיכים מהמסיבה לישיבה נוספת בפאב, לסגור את הערב לפני שהולכים לישון. הצעירים והנמרצים ביותר ממשיכים אחרי המסיבה לאפטר-פארטי עד שעות הבוקר, אבל זה באמת חגיגה בסגנון הארד קור שמתאימה בעיקר למיטיבי לכת.

קשה להצביע על בר מומלץ באמסטרדם, מאחר ולכל פאב יש קונספט שונה והוא מתאים לאנשים אחרים. מפאבים יוקרתיים ומפונפנים, פאבים המתמחים בסגנון אלכוהול מסוים ועד פאבים אומנותיים עם ערבי מוזיקה והקראות שירה. ההמלצה הטובה ביותר היא פשוט לבחון את הפאבים המומלצים הקיימים (בכל זאת, קיימים פאבים גרועים שאיש לא ימליץ עליהם), ולבחור מתוכם את מה שמתאים לך.

ברים באמסטרדם

בארים באמסטרדם

 Wijnand Fockink

 זהו הפאב הפותח את הרשימה, בהיותו הפאב ההולנדי המסורתי והטיפוסי ביותר. עיצובו של הפאב נאמן למסורת ההולנדית, ומי שרוצה לחוות באמת את אמסטרדם – שיגיע לכאן. הפאב הזה נפתח מוקדם יחסית ליתר הפאבים, מה שהופך אותו מוקד משיכה מיוחד עבור המקדימים לצאת. המקום אהוב ביותר על המקומיים שמרבים לשבת כאן, ויוצרים בליל שפות בין ההולנדית שלהם לבין השפות השונות של התיירים. ממוקם סמוך לרובע החלונות האדומים.

כתובת: Pijlsteeg 31, 1012 HH

 Pollux

 זהו פאב פופולרי ביותר, שפתוח לאורך כל הלילה. מנהל אותו זוג נשוי שגם נמצא במקום בכל יום ומשרת את הלקוחות באדיבות ובחיוך. מלבד האווירה הנעימה והאירוח המוצלח, גולת הכותרת של המקום המייחדת אותו מיתר הפאבים הוא מכונת התקליטים שעוד פועלת בו. כמו לפני עשרות שנים, הפאב שמר על מכונת התקליטים הקלאסית והישנה, וכל אחד יכול לבחור בה שיר מתוך מגוון עצום של אפשרויות. בעבר הרחוק המקום שימש כמועדון חשפנות, והמוטות עדיין ניצבים במקום – למי שמתחשק לרקוד.

כתובת: Prins Hendrikkade 121

 Whisky Cafe L&B

 זהו פאב ייעודי המתמחה בוויסקי, והוא פאב מומלץ באמסטרדם עבור מי שוויסקי הוא אהבתו הגדולה. בפאב מוגשים מעל 1,400 סוגים שונים של וויסקי ובורבון, ברמות התיישנות שונות ומכל רחבי העולם. אם קשה לבחור מה להזמין, הברמנים החביבים והמקצועיים ישמחו להכווין אותך ולתת לך מגוון טעימות. התפריט עצמו מחולק על פי אזורים גיאוגרפיים, מה שמקל על ההתמצאות בו. האווירה כאן היא כמובן מנומסת וברמה גבוהה. לכאן לא מגיעים על מנת להשתכר, אלא כדי ליהנות משתייה איכותית ומשובחת.

כתובת: Korte Leidsedwarsstraat 82-84

Brouwerij 't IJ

 ניגוד לפאב הקודם – זה בדיוק המקום להגיע אליו כדי להשתכר. מי שמחפש אווירת חגיגה, לצאת ולתפוס ראש, ואולי להמשיך משם למסיבה טובה – צריך להגיע לכאן. הפאב הזה ידוע במחיריו הנמוכים, ובכך שהבירות שלו מכילות אחוזי אלכוהול גבוהים במיוחד. הבירות עצמן מוגשות בכוסות קטנות יחסית, אבל אל דאגה – הן בהחלט עושות את העבודה. מהפאב הזה, יוצאים אך ורק מתנדנדים. הוא ממוקם סמוך לטחנת רוח יפה, שמוסיפה לאווירה ההולנדית האותנטית עוד נופך נחמד.

כתובת: Funenkade 7

 Vesper Bar

 ואם בברי קונספט עסקינן, אי אפשר שלא להזכיר את הפאב הזה. זהו מקום המתמחה במיוחד בקוקטיילים מסוגים שונים, רובם מתוחכמים ביותר. זהו למעשה אחד הפאבים היחידים בעיר שמציע תפריט קוקטיילים ראוי לשמו, בעוד מרבית ההולנדים מתמקדים בהייניקן. כמו כמעט כל בר קוקטיילים, גם הפאב הזה נוטה לאווירה מתוחכמת – שלא לומר פלצנית מעט. המבקרים כאן הם בעיקר תיירים וכן אנשי פרסום ועסקים, שנהנים מהעיצוב המתוחכם-קיטשי של המקום, ומהאזכורים השונים לסרטי ג'יימס בונד שמקשטים את הקירות.

כתובת: Vinkenstraat 57

 Cafe Brecht

 קפה ברכט הוא פאב (ולא בית קפה), שייחודו הוא בכך שהוא לא הולנדי. זהו פאב גרמני בסגנון ברלינאי מובהק, שנפתח על ידי גרמנייה שהיגרה להולנד ולא רצתה להתנתק מהמסורת שלה. הפאב מעוצב בריהוט גרמני וינטג', ומוגשות בו מגוון בירות גרמניות מהחבית. תחום האוכל כאן גרמני אף הוא, ואפשר להזמין כאן בעיקר מתוך מבחר הנקניקים הגרמניים מהבשר הלבן. עבור מי שאינו דובר גרמנית, מומלץ שלא להגיע בימי ראשון האחרונים של החודש: מדי חודש מתקיימים בהם ערבי תרבות וקריאה עם מיקרופון פתוח, כשהכל בשפה הגרמנית.

כתובת: Weteringschans 157

 Bimhuis

 זהו פאב שעיקרו הוא המוזיקה. מוגש כאן אלכוהול איכותי כמובן, אבל מגיעים לכאן בעיקר בשביל הופעות הג'אז החיות והמוזיקה האקספרמנטלית. כמו כל פאב מוזיקה שמכבד את עצמו, מתקיימים כאן המון הופעות חיות וערבי ריקודים סוערים, שיקפיצו את כל חובבי המוזיקה וילהיבו את כולם.

כתובת: Piet Heinkade 3

 't Smalle

 זהו מקום שייחודו בעיצובו. הפאב הזה נפתח לראשונה (ועוצב) בשנת 1780. מאז, מעט מאוד נגעו בעיצובו המקורי. עד היום ניתן ליהנות כאן משתייה איכותית לאור נרות שמטפטפים מהתקרה (לא על היושבים, אל דאגה, הכל בטיחותי), ותחת נברשות עצומות שרואים רק בסרטים. הפאב ממוקם לצד אחת התעלות היפות ביותר שיש לעיר להציע, ובימי הקיץ הנעימים קיימת תחרות קשה על הכיסאות החיצוניים שלו. המקום מתאפיין באווירה אלגנטית, אל תגיעו הנה בכפכפים ועם מוזיקה רועשת.

כתובת: Egelantiersgracht 12

 Cafe Belgique

 זהו פאב זעיר, שאין בו מקום להרבה אנשים. לכן, האווירה שבו אינטימית וחמימה (הבעלים פעלו בחוכמה והחליטו שלא להעמיס כאן בשולחנות דחוסים, אלא פשוט להמעיט מעט בלקוחות). האווירה השקטה והנעימה מתווספת אל העיצוב ההולנדי הקלאסי של המקום, שמקנה לו הרגשה שונה לגמרי מכל פאב אחר ברחבי העולם. כאן ניתן למצוא מגוון רחב מאוד של בירות. הפאב נמצא קרוב מאוד לכיכר דאם (שבה בטוח תהיו במהלך הביקור באמסטרדם), מה שהופך אותו לאטרקטיבי אפילו יותר. בעיקרון, בהולנד קיים חוק האוסר לחלוטין על עישון בתוך הפאב. עם זאת, מאחר שהמקום קטן ואינטימי כל כך, הבעלים בהחלט יכול להעלים כאן עין מסיגריה שמוצתת.

כתובת: Gravenstraat 2

Mulligans

 הפאב אשר יחתום את הרשימה הזו הוא פאב המוליגאנס. זהו פאב ששומר בקנאות על האווירה המיוחדת שבו, ועל היותו של המקום בעל יחס אישי ללקוחותיו. נערכות כאן הופעות חיות רבות, מה שמוסיף עוד יותר לאווירה הנעימה והפתוחה. זהו אחת הפאבים הפופולריים ביותר והאהובים על המקומיים, והוא מתאפיין ברמות גבוהות של שיק. האווירה כאן רחוקה מלהיות יוקרתית ומעונבת, אבל כדאי להתלבש יפה – פשוט כדי להשתלב היטב ולהרגיש בשיק של כל היתר.

אהבת? נא לדרג!

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בהולנד ללא עלות השאירו פרטים👇

רוצים לקבל את המדריך למטייל הישראל בהולנד?

לחצו על הכפתור וקבלו את המדריך בחינם!

error: התוכן מוגן !!