חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כל מה שחשוב לדעת על טיול כוכב בהולנד

סיכום טיול הולנד. 10 ימים. זוג עם שני ילדים בני 2.5+3.5.
1. הזמנו רכב בחברת "אופרן". מבדיקה זריזה היה יותר זול מחברות אחרות(1500 שח ל10 ימים). הזמנו פ'גו סטיישן, שודרגנו לסקודה אוקטביה סטיישן. אחלה שירות ואחלה רכב.
2. טסנו בטרנסביה. הטיסה יצאה בזמן, נוחה יחסית, ללא אוכל/שתיה, ניתן לשלם במטוס במחירים סבירים. לגבי החזור-אעדכן מחר  נתנו לנו להעלות גם עגלת תאומים, ושני כיסאות בטיחות בלי בעיה (אולי כי הטיסה לא הייתה מלאה).
3. לנו בדה אמהוף- הזמנו דרך booking ולא דרך הסוכן הישראלי(גרייבר?). 2600 ש"ח ל7 לילות בקתת פרימיום ל4 אנשים.(הזמנו אח"כ עוד שני לילות). היינו באזור 6-הכי מרוחק מהכניסה, נתנו לנו להיכנס כמעט כל לילה – להוריד את הילדים והדברים, ולחזור להחנות בחוץ. וגם הזמנו לא בימי כניסה/יציאה קבועים, כך לא היינו מוגבלים מבחינת תאריכי הטיסה.
התלבטנו לגבי עוד 2 לילות שהיינו צריכים, וכשהגענו ואהבנו, הזמנו עוד שני לילות בvip בדה אמהוף, עם טרסה על המים, גם באזור 6. העדפנו מאשר להחליף מיקום, וידענו שעומד להיות גשום ביומיים האלו, כך שפארק המים המהמם והמקורה – נוצל היטב!
הביקתות היו גדולות, מרווחות, נקיות, ללא ריח, והיינו בהחלט מרוצים.
4. הכנתי מראש טבלה עם המון פרטים על כל המקומות הפוטנציאליים בהולנד(את רוב המידע אספתי בקבוצה המדהימה הזו!), שעות פתיחה, עלויות, כתובות, מה לכתוב בוויז, האם כדאי או לא כדאי בסופ"ש (עומס) ועוד.
רק כשהגענו להולנד, בהתאם למצב הרוח, ובהתאם למזג אוויר-החלטנו מה עושים ביום המחרת. לא הזמנתי אף כרטיס לאף פארק מראש, אלא יום קודם. בד"כ יש גם הנחות להזמנה און ליין באתר הראשי של כל אטרקציה, ועוד הנחה – כשמזמינים ליום ספציפי (ולא כרטיס פתוח).
ברוב המקומות אגב, ילדים מתחת לגיל 3 לא משלמים (באפטלינג מתחת לגיל 4).
5. לקחנו טיסות צהריים, כדי לא להפוך את ימי הטיסה לעוד יותר קשים ממה שהם בין כה (לקום באמצע הלילה ולהיות גמורים מעייפות).
6. קנינו ב"אלברט היין" בשדה תעופה קצת אוכל בסיסי לערב ולבוקר. הגענו לדה אמהוף בסביבות 21:00, מותשים. התקלחנו, אכלנו ונרדמנו 

15.9.18-התעוררנו באיזי, טיילנו בדה אמהוף, האכלנו ברווזים, ישבנו בבית קפה לקפה ועוגה, הכרנו את הכפר, ישנו שנ"צ, פרקנו את המזוודות, והלכנו לפארק מים המדהים! התגלשנו במגלשות, שחינו בבריכת הגלים, אכלנו שם נאגטס עם צ'יפס(סגרנו א.ערב), התקלחנו וחזרנו לביקתה ב21:00.

16.8.18- נסענו לגן חיות- "בורגרס זו". גן חיות ענק, מרשים בגודלו, אבל לא עפנו. יש גם בארץ כמה מהממים, מגוונים ומרשימים.
כן מאוד אהבנו את החממה עם הפרפרים. מאות פרפרים מתעופפים בינינו, סרטנים על חוף ים מדומה ועוד.
17.9.18 היינו בחיטהורן. חנינו בחנייה חינם (מול הסופר שם- זה לשעתיים. קצת בהמשך יש חינם לכל היום-אל תתבלבלו). שכרנו סירה אצל מייק (300 מטר מהכניסה ימינה, כתוב על השלט שלו "הכי טוב") -15 יורו לשעה, 25 לשעתיים. הבאנו כיכר לחם, שנגמר בהתלהבות האכלת הברווזים. ביציאה לאגם, לקחנו שמאלה, מלא שחפים וברבורים!! האכלנו גם אותם, פסטורלי ומקסים. עצרנו שם קצת ונהננו מהשקט. נתנו לגדול בן 3.5, להשיט באגם את הסירה, ולקטן לטבול את ידיו במים. הבאנו בגדים להחלפה-וטוב שכך.
אח"כ אכלנו במסעדה שנקראת canal grande קצת אחרי מייק.
אכלנו מרק מינסטרונה, עוף בגריל עם צ'יפס לילדים, והמבורגר עם בייקון וגבינה. היה מוצלח. גם הקפוצ'ינו היה טוב.
+המשכנו לעמי ותמי. פינת חמד מקסימה, יותר מתאימה לילדים מ4-7 ככה. אבל גם שלנו מצאו טרמפולינות לקפוץ עליהן, וריצפה זזה להתפעל ממנה. הזמנו פנקייק נוטלה ומיץ תפוזים סחוט. סה"כ נהננו.
18.9.18- נסענו לדולפינריום. יום פחות מוצלח מבחינתנו. הילדים היו עם עודף אנרגיה(שזה בד"כ אומר שהם מותשים). ההופעות היו מאוד קצרות (15 דק'), ולא מרשימות במיוחד בעינינו. גם הילדים לא התרשמו במיוחד. בסוף מצאנו את עצמנו משחקים בגן שעשועים בסוף הפארק, על חוף הים. שם הם הכי נהנו, ואנחנו שתינו בירה בנחת.
19.9.18- קמנו באיזי, נסענו לאוטרכט. אכלנו שם ברחוב הראשי בבית קפה די מוצלח (פרטים בתמונות). הזמנו מרק בטטה ודלעת, וסלט אסייתי עם מיני דגים-ממש מיוחד. לילדים פסטה בולונז. היה טעים. המשכנו למוזיאון הרכבות- חביב ונחמד. אל תפספסו את המתקן המדמה נסיעה ברכבת, עשינו אותו פעמיים. העברנו שם שעתיים, וחזרנו לדה אמהוף לפארק מים.
20.9.18- אפטלינג.(לא ללכת בשישי-ראשון). למי שתוהה-מתאים מאוד לקטנטנים. הסתובבנו ביער הפיות והטרולים, ביער סיפורי האחים גרים, המון מתקנים לזעטוטים, רכבת, קרוסלות סוסים, שיט. לכו עד סוף הפארק-שם גילינו שעה לפני הסגירה -עוד מלא מתקנים מקסימים עבורם- וכבר היה שם ריק לגמרי מאנשים, אז עשינו כל מתקן פעמיים 
יום כיף מאוד ומומלץ.
*כשהם נרדמו לשנ"צ בעגלה -עשינו רכבות הרים 
*יש תורים לsingles- שימו לב. בכל מתקן יש את זה, וזה תור קצר יותר למי שמוכן לעלות לבד ולשבת ליד זרים. כמובן שעשינו זאת.
21-22.9.18- נשארנו בכפר. ירד גשם. היינו בפארק מים מלא. בישלנו בביקתה. קראנו ספרים. טיילנו למרינה. וגם נסענו חצי שעה מדה אמהוף לעיירה חמודה(ממש מול הדה אמהוף, פשוט עם האוטו צריך להקיף את האגם), למסעדה עם המבורגרים מעולים ועסיסיים!!(פרטים בתמונות). בשבתות יש שם ברחוב המרכזי שוק חביב, עם אנשים בלבוש מסורתי, גבינות ומטעמים, בתים יפים מסביב- קפיצה ספונטנית מעולה.
23.9.18- והביתה….

*קחו איתכם לחם לכל מקום בהולנד!! תמיד יש ברווזים ושחפים להאכיל.
* מומלץ להביא עגלה למי שמתלבט. הרבה שנצי"ם שלהם סיפקו לנו זמן איכות 
* שימו לב לשלטים המתחלפים כל רגע לגבי מהירויות מותרות בכבישים. לפעמים זה דורש ברקס מיידי במקטע לא ברור מ80 ל50 מ100 ל60 ועוד.

כמה טיפים:
1. טיסה- למי שיכול ממליץ ביוני או ספטמבר- מחירים נמוכים והפארקים ללא תורים !
2. לואו קוסט- השוו מחירים ושימו לב לאותיות הקטנות. לקחנו עם הושבה ומזוודה גדולה לילדים יצא משתלם. תמיד להשוות לכל אחד יצא מחיר שונה.
3. דה אמהוף- אכזבת הטיול. הבקתות בכפר לא נקיות ומסריחות, לא בסטנדרט אירופאי ולא בכלל.
לא באים לטיול להתחיל בניקיונות ולסבול. שדרגנו למרינה- מושלם.
4. כפר נופש- בדיעבד ניצלנו ערב אחד את הפארק מים המדהים. שווה לבחון אם לא כדאי לקחת דירה או בית חווה זולים יותר ולהכנס בתשלום לאטרקציות בכפר הנופש. הרוב פשוט לא מנצלים, ובצדק – יש אטרקציות מעולות בחוץ !
5. רישיון בינל- לרוב לא מבקשים, אבל בשביל 19 ₪ מוכן להמר שלא תקבל את הרכב ??? יש גבול לטמעות…
6. רכב- לרוב אין גלגל רזרבי כדי שלא תחליפו ותיפגעו. ממליץ לקחת מיכל פאסט מהארץ. לא נעים לחכות כמה שעות לנציג שירות בגלל תקר.
7. רכב- בהחזרה להתעקש על בדיקה עם נציג של הרכב. להחזיר מתודלק ונקי (שאבתי לילה לפני את החגיגה של הילדים). וגם לצלם הכל למקרה שבכל מקרה יגיעו הפתעות מצוצות.
8. אטרקציות- נטחן עד דק- לכל משפחה יש חוויה שונה. המלצתי שבו ביוטיוב ותצפו עם הילדים. תראו אם מדבר אליכם. באתר של כל חברה יש את כל המידע המדויק- שעות ומחירים. צספיק לשאול אנשים! תגגלו !!!
9. המירוץ למיליון- אנשים עושים טבלאות אקסל שלא מביישות את הפלשיה לנורמנדי, לרבות סד"כ כוחות אמצעי תקיפה וזמנים….
באתם להנות, עם ילדים זה מורכב ! אתם מכירים אותם ואת מה שגורם להם להינות !!!
עושה תמיד רשימה על דף בודד. מדורג לפי מאסט ואחכ לפי בסבבה. זורמים עם הילדים. יש מקומות שמיצינו בשעתיים ויש מקומות טיפשיים שנשארנו עד כיבוי אורות. אין בסוף מדליה !
רק חוויות לחיים.
10. תקציב- בגדול הזמנת טיסות מוקדם מאוד, הימנעות מקללת יוליאוגוסט, אתרי קופונים, דירות במקום כפר נופש מיותר ובישולים בדירה (יותר בריא וכשר) יכולים להוזיל טיול בחצי. בדוק ! 18K לעשרה ימים, 6 אנשים, דירת vip במרינה, ורכב 7pax, כולל כל האטרקציות.
11. נהיגה – מצלמות מהירות בכל פינה החל מחריגה של 3 קמש, בדכ המצלמות באוטןסטרדה מצלמות ברצף על קטע ועושות ממוצע. סעו רגוע 20 קמש פחות. השילוט משתנה תדיר. היגיון הולנדי שאם כביש מהיר עובר ליד עיירה המהירות צונחת בלי סיבה מ 130 ל 90 לקטע מסויים. הם מזמברים בדוחות. חבל.
12. ציפיות – תבנו טיול להרכב שלכם: משפחה , ילדים קטנים או מתבגרים. רק אתם יודעים מה מתאים לכם ! אם אתם עם ילדים זה לא הזמן לקופי שופ או לחלונות האדומים…
13. ביגוד- משתנה תדיר, קייצי וחורפי לא את כל הבית. כל יומיים שלושה מכבסים. טיילו קליל.
14. אל תחששו לצאת מנתיב החומוס ! לא מה שכולם עושים ולנים מתאים לכם. גגלו יש מלא אטרקציות ומוזיאונים מחוץ לנתיב החומוס. לא פחות מעניינים ולהיפך !
אנחנו כמו יציאת מצריים – בעדר…
15. תהיו שגרירים טובים, קיבלתם "נקי" תחזירו נקי לבאים אחריכם. תהנננננו !

4.2/5 - (5 votes)

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בהולנד ללא עלות השאירו פרטים👇

רוצים לקבל את המדריך למטייל הישראל בהולנד?

לחצו על הכפתור וקבלו את המדריך בחינם!

error: התוכן מוגן !!