חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יום המלך בהולנד - מה זה, מה חוגגים, אירועים, פסטיבלים, מה יש באותו יום באמסטרדם וברחבי הולנד

יום המלך באמסטרדם (בהולנדית: Koningsdag) הוא אחד הימים שאתם רוצים להיות בו כאשר אתם מבקרים באמסטרדם, זהו היום בו חוגגים למלך של הולנד חגיגות יום הולדת שהופכות את הולנד לפסטיבל אחד גדול.

במקור החלו לחגוג את יום הנסיכה לכבוד הנסיכה וילהלמינה, זה היה יום חג הולנדי, שחגגו אותו ברחובות שהפכו למעוצבים ומסוגננים, בעיקר במשחקי ילדים. כאשר הנסיכה וילהלמינה הפכה להיות המלכה של הולנד לאחר מות אביה המלך, החליפו את השם של החג ליום המלכה (בהולנדית:Koninginnedag).

יום המלכה בימים ההם היה נערך בשלושים באפריל והמשיך כך גם כאשר התחלפו המלכות, כיום הולנד חוגגים את יום המלך אשר מתרחש ביום הולדתו שחל בעשרים ושבע באפריל.

יום המלך באמסטרדם הוא חגיגה בכתום, שזהו הצבע הרשמי של הולנד, העיר נצבעת בכתום בוהק והמון אנשים לובשים חולצות כתומות בצבע אורנג' אשר לקוח משם המשפחה של בית המלוכה ההולנדי.

אירועים בהולנד ביום המלך
אירועים בהולנד ביום המלך

מה יש לעשות ביום המלך באמסטרדם (Koningsdag)

יום המלך באמסטרדם הוא היום הכי חגיגי באמסטרדם ובהולנד כולה, כל העיר הופכת לחגיגה אדירה, כל ההולנדים יוצאים לרחובות שטים בתעלות ובכל מקום שתלכו בעיר יהיו הרבה אנשים מוזיקה והופעות חיות.

אחד הדברים המיוחדים שקורים ביום המלך באמסטרדם הוא שהעיר הופכת לשוק פשפשים ענק, ביום המלך מותר לכולם למכור דברים ברחוב ללא רישיון או אישור מיוחד, כאשר אנשים פרטיים מוציאים החוצה דברים למכירה, אתם יכולים למצוא ביום הזה כל דבר שעולה על רוחכם במחירים של שוק. 

בעת טיול באמסטרדם ביום המלכה תגלו שכל העיר פתוחה והחנויות מציעות מבצעים מיוחדים כמעט בכל תחום אם זה בגדים או אפילו אוכל מיוחד במחירים זולים לכבוד החג. 

ביום המלך באמסטרדם אתם תוכלו למצוא גם כמה פסטיבלים של מוזיקה וכמובן שכל המועדונים המפורסמים של אמסטרדם גם משתתפים בחגיגה, אחת החגיגות הגדולות קורות ב (RAI) שם תמצאו את טובי התקליטנים בעולם שמגיעים לתקלט במיוחד ביום הזה.

פסטיבל קינגסלנד וקינגסדיי (Kingsland Festival) (Urban Music Festival King's Day) הם פסטיבלי ענק מומלצים במיוחד לאלה שאוהבים מוזיקה קצבית כמו טכנו ומוזיקה אלקטרונית, הם מתרחשים כל הלילה ומאוד כדאי לבקר בהם.

כמובן שגם תמצאו את התעלות של אמסטרדם משתתפות בחגיגה ואלפי אנשים שטים להם להנאה ומקבלים זווית אחרת על החגיגות ברחובות.

זאת ממש חוויה מטריפה לשוט בתעלות ביום המלך באמסטרדם אפילו הסירות משמיעות מוזיקה ויש הרגשה אמיתית של חג.

אם אתם שואלים את עצמכם האם יום המלך מתאים גם לילדים התשובה היא בהחלט כן, ותוכלו למצוא בעיר אינספור אטרקציות עבורם,

כמו למשל מופעי בובות, משחקים שונים, אירועי ספורט, ועוד מגוון גדול של פעילויות, אחת האטרקציות עבור הילדים היא שוק הפשפשים של הילדים ההולנדים שמתקיים בוונדלפארק (vondelpark).

יום המלכה בהולנד (Queen's Day in the Netherlands)

יום המלך בהולנד (Koningsdag) קורה בכל המדינה ביום הולדת של המלך, אתם יכולים למצוא אטרקציות בכל הערים ואפילו בכפרים של הולנד אשר חוגגים את יום החג שלהם. 

למשל העיר הארלם הנמצאת במרחק של רבע שעה מאמסטרדם תוכלו למצוא חגיגת ענק הכוללת, הופעות חיות, פסטיבל ענק של מוזיקה, וכמובן שווקי פשפשים אדירים, אם אתם מחפשים לחגוג את יום המלכה במקום פחות עמוס מאמסטרדם אחת הערים הקטנות יותר באזור יכולות להיות פתרון נפלא עבורכם.

אם אתם מחפשים את חיי הלילה של יום המלך דן האג היא המקום בשבילכם, זאת אחת הערים הגדולות בהולנד ורוב הממשל ההולנדי נמצא בה. העיר הופכת לשופעת חיים והפסטיבל הגדול של העיר בהחלט שווה ביקור במיוחד אם אתם אוהבים מוזיקה, 

פסטיבל (Life I Live) שהוא גם בחינם, מכיל תשע במות שהופכות את מרכז העיר לאתר פסטיבלים ענק הכולל אמנים בינלאומיים ומקומיים.

חגיגות יום המלך באמסטרדם
חגיגות יום המלך באמסטרדם

שאלות ותשובות בנוגע ליום המלך בהולנד

יום המלך באמסטרדם הוא חג שמח במיוחד עבור ההולנדים שצובעים את הרחובות בכתום, זהו יום של חגיגות שהופך את העיר גם לשוק פשפשים ענק, פסטיבלים, מסיבות, והופעות חיות בשפע.

יום המלך הוא חג לאומי הולנדי אשר מתרחש בכל שנה בתאריך עשרים ושבע באפריל, מומלץ מאוד לחוות את היום הזה זה ללא ספק משדרג לכם את הטיול.

בוודאי זהו יום כיפי מאוד עבורם, יש אינספור פעילויות ואטרקציות המתאימות להם, וביקור בשוק הפשפשים לילדים בוונדלפארק הוא חוויה בפני עצמה. שימו לב שהעיר מלאה עד אפס לכן אתם יכולים להגיע אל החגיגות באחת הערים הסמוכות הפחות עמוסות מאמסט

החגיגות עצמן קורות ביום ההולדת של המלך, אך אפשר להרגיש את ההכנות והעיצוב של העיר כבר כמה ימים לפני שהיום מגיע.

יום המלך באמסטרדם
יום המלך באמסטרדם
5/5 - (1 vote)

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בהולנד ללא עלות השאירו פרטים👇

רוצים לקבל את המדריך למטייל הישראל בהולנד?

לחצו על הכפתור וקבלו את המדריך בחינם!

error: התוכן מוגן !!