חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיול רומנטי בהולנד חודש ינואר – המלצות

מעוניינים לטוס זוג להולנד בחודש פברואר (סוף החודש) וצריכים סיכום טיול שמכיל טיפים, המלצות ומידע חשוב? להלו!!

אני ואישתי ביקרנו באמסטרדם שבוע שעבר ל4 ימים – בין ה-28.1 ל-1.2 ורשמנו סיכום נחמד כדי לעזור לאחרים 😃

✈️⁩⁦🛩️⁩ טיסה עם חברת איזיג'ט – בתור אחד שטס הרבה בלואוקוסט, זו הייתה הפעם הראשונה שלי עם איזיג'ט. האמת חוויה מצוינת. המטוס היה נקי ומסודר, המושבים נוחים וגם הצוות היה מצוין וחייכני 
הטיסה יצאה באיחור של כחצי שעה אבל נחתה בזמן אז אין לי תלונות בנושא.
🧳⁦בנוגע לשאלות הכבודה למיניהן – מדיניות הכבודה של איזיג'ט היא הכי נוחה מבין חברות הלואוקוסט המובילות. כל נוסע רשאי להביא איתו תיק/טרולי בהתאם למידות המותרות, ללא הגבלת משקל (!) כל עוד הוא מסוגל להרים אותו אל התאים מעל המושבים.

שימו לב – כל נוסע זכאי לתיק אחד בלבד. כלומר אי אפשר טרולי ותיק גב או שני טרולים (כמו שעשה אחד הנוסעים בטיסה שלנו וקיבל קנס של 50 יורו).

כדי לטוס באמת בזול יש כלל אחד והוא מאוד ברור – תקראו את כל החוקים הקשורים לטיסה שלכם (כבודה, צ'קאין, הושבה) וכך תוכלו להימנע מקנסות, עוגמת נפש ומצבים לא נעימים.

כמו שרבים לומדים על בשרם – כל הזול עולה ביוקר.

החברות האלו הן לא "נאציות" או מחמירות בהגזמה, אנחנו פשוט צריכים להבין שזה המודל העסקי שלהן. לכן, אם נרצה להנות מהכרטיסים הזולים שלהם – צריך ללכת לפי החוקים שלהם.

🏨💤 מלון monopole – מלון 2 כוכבים הנמצא במרכז העיר, כ-15 דקות הליכה מאזור החלונות האדומים.
תכלס, קיבלנו תמורה הולמת לכסף שלנו.
לילה במלון הזה עולה 75 יורו וכולל מיטה זוגית, חדר שירותים פרטי וארוחת בוקר.

הגענו למלון בשעות הערב של יום שני וקיבלנו את החדר שלנו. לצערנו קיבלנו חדר בקומה הכי עליונה, קומה 3, צמוד לגג (תקרה משופעת) והוא לא היה מאוד נוח, בלשון המעטה.
המיטה לא הייתה מיטה זוגית אלא שתי מיטות נפרדות והמקלחת הייתה צפופה ולא נוחה.
דבר נוסף שהפריע לנו בחדר הוא המדרגות. כמו שאמרנו החדר היה בקומה 3 והעליה במדרגות היא מאוד לא נוחה ומעייפת. בגלל שהבתים באמסטרדם מאוד צפופים וצרים, כל עליה במדרגות דומה לעלייה בסולם!
את האמת לא ציפיתי ליותר מזה תמורת המחיר ששילמנו – אבל מה שקרה בלילה עבר כל גבול.

בלילה הראשון שלנו במלון התעוררנו ב-3 לפנות בוקר בגלל רעשים מוזרים בחדר. נשמע כאילו זה הגיע מפח האשפה אבל לא הבנו מה זה יכול להיות. קמתי מהמיטה כדי לבדוק מה העניין וראיתי שיש כמה חתיכות צ'יפס על הרצפה ליד הפח.
זה לא הסתדר לי בראש כי זכרתי שלא השארתי לכלוך אחריי אבל כעבור כמה שניות הבנו בדיוק איך זה קרה.
עכבר רץ על הרצפה לאורך הקיר והתחבא באחת מפינות החדר!
ירדנו מיד אל הקבלה של המלון, הערנו את הפקיד והסברנו לו את הבעיה ודרשנו פתרון. התגובה היחידה שלו היא שכרגע אין חדרים פנויים, הוא נורא מצטער ושינסו לארגן לנו חדר אחר – מחר.
חזרנו לחדר וניסינו להירדם שוב. מיותר לציין שזה היה על גבול הבלתי אפשרי כי מאותו רגע והלאה, בכל פעם שהיו כמה רגעים של שקט, יכולנו לשמוע את העכבר רץ בכל החדר.

יום למחרת קיבלנו חדר חדש – קומה 2, מיטה זוגית (מיטה אחת ולא שתיים מחוברות) והחדר עצמו היה הרבה יותר מרווח. הובטח לנו שהעכבר מעולם לא ביקר בחדר הזה ולנו רק נשאר לקוות שזה נכון.

חוץ מתקרית העכבר – המלון בסדר גמור ובהחלט שווה את הכסף. מיקום מצוין וקרוב להכל. בחדרים יש תה, קפה וקומקום, בלובי אפשר לעשות קפה ותה לדרך ויש גם מכונת משקאות בתשלום.
מבחינת ארוחת הבוקר – מאוד בסיסית. ארוחת הבוקר מוגשת לחדר עצמו, אין חדר אוכל במלון. מקבלים 2 קוראסונים, 2 פרוסות לחם, 2 פרוסות גבינה, 2 פרוסות נקניק, יוגורט וריבה ו-2 כוסות מיץ. כמו שאמרנו מאוד בסיסי – אבל בואו נגיד שבאמסטרדם לא צריך יותר מזה כדי להתחיל את היום.

🤪🍀🚬 קופישופס – ראינו וקראנו המון המלצות על קופישופס באמסטרדם אבל לא התמקדנו על אחד או שניים ספציפיים וממליצים גם לכם לא לעשות את זה. תטיילו, תזרמו. רואים מקום נחמד? כנסו ותשבו. אם המקום לא זורם לכם אז לא נורא, יש עוד מלא!
האמת אני אפילו לא זוכר את כל הקופישופס שביקרנו בהם. הבודדים שאני כן זוכר הם – dolphins (אחלה של ספייס מאפין), bulldog, three floors coffeeshop. כמובן שהיו עוד רבים אבל לא רשמתי שמות 
מבחינת חומרים גם התנסינו בכמה. הכל תלוי במצב רוח, בשעה, האם יושבים או מטיילים ובמה בא לך להרגיש. מבולבלים? אל תתביישו לשאול את המוכר בקופישופ, לרוב הם מבינים הרבה יותר טוב מאיתנו וידעו להמליץ על מה שצריך.
בין החומרים שעישנו היה את ה-purple haze, amnesia haze, white dolphin.

פטריות ודברים נוספים לא ניסינו אבל מה שבטוח, לא בעיה להשיג את כל זה באמסטרדם. בשביל פטריות וטראפלס כל מה שצריך לעשות זה לחפש חנויות בשם smartshops. אותו עיקרון כמו קופישופ אבל יותר מתאים לסמים פסיכדליים.

🛬🚖🚉 הגעה משדה"ת לעיר – בין אם אתם מטיילים לבד, בזוג או משפחה, תעשו לעצמכם טובה ואל תיקחו מונית למרכז העיר. בזבוז כסף מיותר לחלוטין. כרטיס רכבת לכיוון אחד עולה 5.5 יורו בלבד ומביא אתכם לעיר תוך פחות מ-20 דקות. מתחנת הרכבת אפשר ללכת ברגל או לקחת אוטובוס/טראם אל המלון שלכם. איך מוצאים את הדרך בשדה? יש שלטים באנגלית בכל מקום ובמידה ועדיין מסתבכים אפשר לשאול כל אחד, בין אם זה עובר אורח ובין אם זה באחד מדלפקי המודיעין הנמצאים בכל מקום.
כולם ישמחו לעזור ולהסביר ונראה שכולם מדברים אנגלית ברמה טובה.
אגב זה גם תופס לניווט ברחבי העיר. מחפשים רחוב/מסעדה/קופישופ? רוצים המלצה על מקום נחמד לאכול או לעשן בו? פשוט שאלו מקומי והוא ישמח לעזור (לנו זה עבד בכל פעם מחדש).

🕵️🤷 ניווט ברחבי העיר – חד משמעית google maps. תורידו מפה של אמסטרדם כבר בארץ או ברגע שיש לכם אינטרנט ותוכלו לנווט בחופשיות ברחבי העיר. בנוסף כמעט בכל בית קפה, מסעדה, בר וקופישופ יש wi-fi, תמיד אפשר להיכנס, להפשיר רגע ולבחור את היעד הבא אליו הולכים.

👻👽Ripleys believe it or not – המוזיאון היחיד בו ביקרנו באמסטרדם. חוויה כיפית ומשעשעת, מושלם למקרים בהם המזג האוויר פחות מתאים לשיטוט ברחובות.
המוזיאון מלא במוצגים, פסלים ודמויות מוזרות מרחבי העולם.
אפשר להעביר במקום בכיף שעתיים, לטייל בין המיצגים השונים, לקרוא עובדות מעניינות ולעשות תמונות מיוחדות.
אנחנו הוספנו לכרטיס שלנו גם חווית VR (מציאות מדומה). מתקן בו אפשר ליהנות מהאדרנלין של חוויית אקסטרים בלי הפחד בלהיפצע. המתקן די בסיסי אבל כיפי.
אנחנו עשינו את הנדנדה הגדולה – מומלץ ביותר.

🍟🍕🍩 מסעדות – לא בילינו הרבה במסעדות ואכלנו בעיקר בדוכנים הפזורים ברחבי העיר. עם זאת, ההמלצה העיקרית שלי בנוגע למסעדות היא – אל תשללו מקום בגלל שהוא לא מלא או פחות מתויר. לפעמים, בדיוק במצבים האלה מוצאים מקומות מדהימים. לדוגמא, מסעדת Hong Kong Kitchen, מסעדה סינית קטנה שמגישה מנות טריות וטעימות!

🤓 לסיכום – אמסטרדם היא עיר מדהימה, מעניינת ויקרה! עם זאת, אם לא אוכלים רק במסעדות, לא עושים כל אטרקציה אפשרית אלא יותר נהנים מללכת לאיבוד בעיר ולא לוקחים מלון מפואר – בקלות אפשר ליהנות מטיול כיפי, מגוון וטעים, גם בתקציב של פחות מ-100 יורו ליום לאדם.

💰💲 מבחינת מחירים ועלויות
כרטיסי טיסה בחברת איזיג'ט, ללא כבודה נוספת וללא בחירת מקומות – 80 יורו לכרטיס הלוך חזור.
4 לילות במלון 2 כוכבים Hotel Monopole, חדר זוגי עם ארוחת בוקר – 300 יורו (75 ללילה).
הלכנו על תקציב מוגבל של 100 יורו לאדם, ליום. מה שאומר שסה"כ היו לנו כ-800 יורו לבזבוזים.
סיימנו את הטיול שלנו באמסטרדם בפחות מ-600 יורו ל-4 ימים מלאים.

אין ספק שנחזור פעם נוספת – אולי בתקופה בה יהיה מעט חמים יותר

אהבת? נא לדרג!

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בהולנד ללא עלות השאירו פרטים👇

רוצים לקבל את המדריך למטייל הישראל בהולנד?

לחצו על הכפתור וקבלו את המדריך בחינם!

error: התוכן מוגן !!