חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רובע החלונות האדומים אמסטרדם הנקרא גם רובע האורות האדומים של אמסטרדם הינו רחוב שבו בחלונות יש זונות אך גם תרבות, מוזיאונים, בתי קפה ועוד!

רובע האורות האדומים באמסטרדם הוא אחד האטרקציות הפופולאריות והנפוצות ביותר באמסטרדם. ברובע האורות האדומים תמצאו נערות ליווי אמסטרדם וזונות רבות בגילאים שונים בתוך החלונות האדומים המוארים למרחוק, כאשר הן עירומות לחלוטין. מדובר על אחת האטרקציות הפופולאריות והנפוצות ביותר באזור שכל תייר לא מוכן לוותר עליהן. הביקור במקום מתקיים ללא סיורים עד 18 בערב והוא מומלץ לכל מי שמגיע לאמסטרדם. אז אם אתם נמצאים באזור אל תפספסו אטרקציה זאת.

רובע החלונות האדומים – Red Lights District

אחד האזורים המפורסמים והפתוחים באמסטרדם, שהתפרסם בגלל תעשיית הסקס השולטת בו. אם זה חנויות סקס, נערות המציעות עצמן למכירה בחלונות ראווה, מופעים אירוטיים ועוד. אין ספק שזה אינו מקום לילדים, אך בגלל פרסומו, תוכלו למצוא כאן הרבה תיירים סקרנים שבאים לראות על מה מדובר, ולא רק את האוכלוסיה ה"רלבנטית". העובדות מאורגנות באיגוד מקצועי, ומשלמות מיסים כחוק. האזור נראה כמו כוורת של בתים עם גגות מחודדות, ומעניין מאד מבחינה ארכיטקטית.

כתובת
רובע וואלצ'ס (Walletjes) מאחורי כיכר דאם, ליד הכנסיה הישנה.

הזנות באמסטרדם אז ועד היום

הולנד היא המדינה הראשונה ממדינות המערב שענף הזנות הוא ענף חוקי לכל דבר ומקצוע חוקי. כל העובדים בתחום מאוגדים תחת איגוד "החוט האדום" אשר נוסד בשנת 1984 ומשלמים מיסים. הזנות היא מקצוע עתיק בהולנד עוד מימי נפוליאיון אשר פעל למיסודה ותרם רבות לענף הזנות. כמו כן, מדובר על ענף אשר מפוקח ויש בו אכיפה מבחינה בריאותית ואיסור על העסקת קטינים.

רחוב האורות האדומים מהיכן הגיע כינוי זה?

רחוב האורות האדומים הוא אזור בו מתרכזים נערות הליווי וניתן לקבל שירותי סקס שונים. רובע החלונות האדומים באמסטרדם, נוסד לפני מאה עשרים שנה והוא נועד לתאר אזורים שונים בהם יש זנות באמסטרדם. פתח הכניסה לרחוב אורות אדומים באמסטרדם, הוא אדום ונועד לסמן לבאים אליו את המקום מרחוק כמו מעין אזהרה לגבי המקום, שאין לחצות אותו. הצבע האדום כבר נזכר בימי התנ"ך, כאשר רחב הזונה נדרשה לתלות חוט אדום על חלון ביתה כדי להישמר מכובשי יריחו. מאז ועד היום הפך הצבע האדום לצבע מיני ונשי אשר ניתן לפתות איתו גברים.

קצת היסטוריה על הרובע האדום באמסטרדם?

הרובע האדום באמסטרדם, הוא האזור העתיק ביותר באמסטרדם. רחוב האורות האדומים באמסטרדם, קיים מהמאה ה-14 שהיה קרוב לנמל ושהתגוררו באזור מהגרים רבים. הנמל שימש מלחים וסוחרים רבים לצד ברים ופאבים. עם הזמן החל להתפתח בו הזנות. לצד הפאבים והברים הסתובבו לא מעט אנשים שחיפשו שירותי מין והמקום קסם להם מאוד. הרחובות הצרים והארוכים מלאי הקסים, הכוללים בניינים בזוויות מוזרות ומגוון גדלו של בתי עסק גרמו לתרבות הזנות להמשיך ולשגשג. ועד היום נחשב רחוב האורות האדומים באמסטרדם, לאחד האטרקציות הפופולאריות ביותר בקרב תיירים רבים מכל רחבי העולם ותושבי המדינה.

מה תמצאו ברובע האורות האדומים באמסטרדם?

ברובע האורות האדומים באמסטרדם, תמצאו 300 חלונות ראווה בצבע אדום, שבכל חלון נמצא זונה עירומה באופן מלא אשר חלונה נמצא לכיוון הרחוב, שטח המקום הינו 6500 מטרים. בנוסף לכך, תמצאו מועדוני חשפנות במקום, חנויות מזכרות, קופי שופס, פאבים ומסעדות שונות. במקום נמצאים מוזיאון (Erotisch Museum), , ומוזיאון האירוטיקה  (Sex Museum), כנסיית אאוד קרק מוזיאון (Oude Kerk)ומוזיאון החשיש והמריחואנה (Hash Marijuana hemp museum). בעבר התקיימו סיורים במקום, אך כיום לא ניתן לבצע סיורים אלא מחוץ לרובע. האיסור לסיורים וההדרכות במקום היא על מנת לשמור על זכויות הזונות וכיבוד מעמדן אשר הפך ללעג וצחוק עבור תיירים רבים.

מתי מומלץ להגיע לרובע האורות האדומים?

השעות הטובות להגיע לרובע האורות האדומים, עד השעה 18:00 בערב, לאחר שעה זאת ישנה אווירה לא נעימה במקום. לרובע עצמו מומלץ להגיע ברגל או באופניים, באזור תמצאו חניונים בתשלום כמו חניון: Q-Park De Bijenkorf או Q-Park De Kolk. רצוי שתגיעו למקום ללא ילדים. כמו כן, תוכלו להגיע בתחבורה ציבורית, יש לקחת קו 51 או 53 לתחנת NIEUWMARKET. במידה והחלטתם להגיע בשעות הבוקר תחוו חוויה אחרת שכוללת מגוון חנויות מעניינות, רובע אסיאתי צבעוני, קופישופס, בתי קפה ואף את התעלות היפיפיות של אמסטרדם. כמו כן, תוכלו לקנות לכם משהו מחנות המזכרות ולהתרשם מהרחובות ההולנדיים.

מהן שעות הפתיחה של רובע האורות האדומים באמסטרדם?

שעות פתיחת רובע החלונות האדומים באמסטרדם הוא בימי ראשון עד שבת בין השעות  2:00-22:00 לפנות בוקר. מומלץ להגיע בשעות אלה למקום ורצוי ללא ילדים, על מנת להתרשם מהאזור עצמו.

בתי קפה מומלצים ברובע האורות האדומים

ברובע האורות האודומים תוכלו למצוא בתי קפה וקופישופס טובים, כמו למשל בית הקפה De Koffieschenkerij, בית קפה מעולה אשר נמצא באחת הפינות הנסתרות בלב הרובע, במקום תמצאו תפריט מגוון וטעים עם עוגת תפוחים טעימה ביותר שהיא אחד הקינוחים הטעימים ביותר. ואם אתם רוצים סתם לשתות ולא לאכול, תוכלו לשבת במבשלת Brouwerij de Prael, ולשתות בירה מקומית ואירופית במגוון נרחב של סוגים. וכמובן להינות מהאווירה ומסגנון המקום שמזכיר את הרהיטים העתיקים של פעם וכן מכיל פרטי אספנות.

מוזיאונים מומלצים ברובע האורות האדומים

ברובע האורות האדומים בהולנד תמצאו מוזיאונים אשר יעבירו לכם את השהות בכיף. מוזיאון המריחאונה, הוא מוזיאון אשר עושה שימוש בצמחי הקנאביס כולל שימוש למטרות רפואיות ותרבותיות. במוזיאון תשמעו על השימושים החקלאיים של צמח הקנביס, תחשפו לסוגי צמחי קנביס שונים, לאוסף ג'ויינטים ומקטרות וכן עבודות שונות של אומנים. במוזיאון אלרד פירסון, תמצאו חפצי אומנות עתיקים ואוסף ארכיאולוגי גדול ביותר בעולם כולו. בין הדברים שתראו במוזיאון אלרד פירסון, תמצאו מיצדים ממצרים העתיקה, יוון ורומא ועוד. המוזיאון שוכן בבניין מפואר ברובע האורות האדומים באמסטרדם וניתן להשקיף ממנו על נוף תעלת רוקין. כל מנת להיכנס למוזיאונים יש לקנות כרטיסים מראש.

יומן זמינות כרטיסים למוזיאון הזנות הנחשב ברובע האורות האדומים - מומלץ!

אהבת? נא לדרג!

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בהולנד ללא עלות השאירו פרטים👇

רוצים לקבל את המדריך למטייל הישראל בהולנד?

לחצו על הכפתור וקבלו את המדריך בחינם!

error: התוכן מוגן !!