חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כל מה שצריך לדעת על השוק השחור בהולנד

לעיתים נדמה שהולנד היא מדינה שלווה שכולה מישורים ירוקים המשמשים אחו לפרות השמנות שרואים בכל מקום, כמובן שאמסטרדם מייצגת משהו אחר לגמרי, כאשר אתם מבקרים באמסטרדם בדרך כלל תרצו לראות גם מה יש להולנד להציע.

אחד המקומות המומלצים הוא השוק השחור בהולנד, זהו השוק המקורה הגדול ביותר בעולם, שוק שאתם יכולים למצוא בו פשוט כל דבר שחלמתם עליו ואפילו יותר מזה, מה שהתחיל כשוק פרחים קטן הפך במרוצת השנים לשוק שגם אם תרצו יהיה לכם קשה לראות אותו אפילו ביום שלם של סיבובים.

כיום השוק השחור בהולנד (Zwarte Markt) הפך להיות אטרקציה לכולם, מעבר לחמש מאות הביתנים השונים והמגוונים יש במקום גם מסעדות רבות המציעות אוכל הולנדי מסורתי וגם אוכל מרחבי העולם.

מגוון מציאות בשוק השחור בהולנד
מגוון מציאות בשוק השחור בהולנד

למה כדאי לבקר בשוק השחור בהולנד (Zwarte Markt)

במרחק של חצי שעה נסיעה ברכבת מאמסטרדם נמצא אחד השווקים המדהימים ביותר בהולנד ובאירופה כולה זהו השוק השחור, אפשר למצוא בשוק כל דבר שאתם חושבים עליו, אם אתם מחפשים שוק פשפשים בהולנד תוכלו למצוא שם אזור שלם המוקדש אך ורק לעתיקות ופריטים ישנים מאוד.

השוק השחור בהולנד הוא השוק הגדול ביותר באירופה זהו שוק מקורה כך שאין לכם מה לחשוש מבחינת מזג האוויר וגם אם יורד גשם מה שקורה לא מעט בהולנד אתם עדיין יכולים להסתובב ברוגע מבלי להירטב כלל.

השוק מכיל מעל לאלפיים חמש מאות דוכנים שונים ומגוונים, אחד המקומיים נוהג לומר שתוכלו למצוא בשוק מחוט ועד שרוך של נעל, אבל באמת אפשר למצוא בשוק כל כך הרבה מציאות במחירים ממש טובים, זהו שוק לכן נהוג להתמקח על המחירים.

השוק אידיאלי לטיול משפחות גם בגלל הדרך היפייפיה וגם מפני שהשוק פתוח גם בסופי שבוע והוא מציע המון אטרקציות לילדים, השוק מחולק על פי נושאים כך שלכל אזור יש את המאפיינים הייחודיים לו, למשל אזור שכולו מוקדש אך ורק לתבלינים.

תוכלו למצוא אזור של יד שנייה ולמצוא שם מציאות במחירים מצחיקים, או אזור של שוק הפרחים שם תוכלו לרכוש פקעות שתוכלו לשתול בארץ כאשר אתם חוזרים מהטיול. 

החלק המרכזי של השוק הגראנד בזאר, הוא האזור הכי פופולרי בשוק שם תוכלו למצוא פרטי אופנה, קוסמטיקה ובית קפה עם הופעות חיות, אין מצב שאתם יוצאים מהשוק בידיים ריקות בגלל שיש כל כך הרבה פיתויים ומציאות במחירים ממש זולים.

אחד האזורים המעניינים זהו שוק המחשבים, אם אתם אוהבים מחשבים מאוד כדאי לכם לבקר באזור הזה אפשר למצוא בו קונסולות חדשות יחסית במחירים מעולים ואפשר למצוא גם קונסולות עתיקות ונדירות כמו אטארי או קומודור מחשבי העל של שנות השמונים.

אם אתם מחפשים שוק פשפשים בהולנד תוכלו למצוא בשוק השחור מגוון גדול של ענתיקות חלק מהפריטים במקום הם בני מאות שנים ונדירים מאוד תוכלו למצוא כמעט כל דבר כך רוב הסיכויים הם שתתקלו במשהו שאתם אוהבים.

רק אל תשכחו להתמקח על המחירים לעיתים הרוכלים במקום מנסים את מזלם וזורקים לאוויר מחירים גבוהים לכן השתדלו להתמקח ולשלם את המחיר שאתם חושבים שהפריט שאתם מעוניינים בו שווה לפחות מבחינתכם.

יש הרבה שווקים בהולנד אבל השוק השחור הוא משהו ללא ספק יוצא דופן גם בגלל הגודל האדיר שלו גם בגלל שהוא מקורה ובעיקר בגלל שאפשר למצוא בו כל כך הרבה דברים לקנות שזה הופך אותו לפופולרי כמו שהוא.

תבלינים בשוק השחור בהולנד
תבלינים בשוק השחור בהולנד

שאלות ותשובות בנוגע לשוק השחור בהולנד

השוק השחור פתוח כל ימות השבוע בין השעות עשר בבוקר עד עשר בלילה, ובסופי שבוע בין השעות שמונה וחצי עד שש בערב, אין בעיה של מזג אוויר וגשם מפני שהשוק מקורה לגמרי כך שהוא פתוח כל ימות השנה לאורך כל השנה.

הדרך הטובה ביותר להגיע אל השוק היא באמצעות רכבת מאמסטרדם, אתם צריכים לקנות כרטיס מתחנה מרכזית לתחנת בוורוק (Beverwijk) עיירה חביבה הנמצאת חמש עשרה קילומטר מאמסטרדם, משם אתם לוקחים אוטובוס מספר 76 שעובר כל כמה בתכיפות גבוהה, זוהי נסיעה חמש דקות וקשה יהיה לפספס את התחנה של השוק.

אם אתם מחפשים שווקים בהולנד השוק השחור הוא ללא ספק זה שכדאי לכם לבקר בו, זהו השוק הגדול באירופה המכיל מעל לאלפיים חמש מאות דוכנים מחולקים על פי אזורים, אפשר לומר שאתם יכולים למצוא כמעט כל דבר בשוק השחור בהולנד.

כן בהחלט, כדאי לבקר עם ילדים בשוק השוק בהולנד, יש להם המון אטרקציות שם, ואתם יכולים ליהנות גם מגלידות מעולות ומאכלים מתוקים מכל הסוגים, הילדים מאוד ישמחו לאכול.

ממש לא רק אל תשכחו להתמקח על המחירים זהו שוק ולכן כך זה נהוג, לעיתים המוכרים קולטים שאתם תיירים ומציעים מחירים גבוהים.

5/5 - (1 vote)

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בהולנד ללא עלות השאירו פרטים👇

רוצים לקבל את המדריך למטייל הישראל בהולנד?

לחצו על הכפתור וקבלו את המדריך בחינם!

error: התוכן מוגן !!