חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחפשים המלצות לטיול בהולנד? רוצים לדעת כיצד לתכנן את הטיול שלכם בערים המהממות של הולנד? יש לנו טיפים עבורכם לחופשה משפחתית בהולנד הקסומה:

8 ימים בהולנד, זוג +1 בגיל שנתיים, לנו 7 לילות בdroompark spaarnwoude ואת הלילה ה8 במלון park inn באמסטרדאם. שכרנו רכב דרך autoeurope מחברת באדג'ט. אני לא אפרוס את הטיול לפי ימים אלא יותר בעניין של טיפים ותובנות בנוגע להולנד ואתרים שביקרנו בהם:

1. השכרת רכב – הזמנת הרכב לאיסוף מדלפק באדג'ט בסכיפהול הייתה סיוט של המתנה של קרוב לשעתיים, בשדה עמדת דלפק בה 4 אנשי שירות המשרתים את החברות אוויס ובאדג'ט גם יחד ותור של עשרות לקוחות, לצערי הרב בגלל סגירה מאוחרת מידי לא הצלחנו להשיג רכב בbb&l שמביאים את הרכב באמצעות נציג עד לטרמינל ללא המתנה בתורים.

2. חניה – לוודא שיש ברכב את השעון הכחול, מיועד למקומות חניה בחינם מוגבלים בזמן, בחניה ברחובות מציע תמיד לשאול מקומי מה הסדר החניה הנהוג והאם החניה מותרת למבקרים (לעיתים החניה מוגבלת לתושבים / לשעות מסויימות / לפריקה וטעינה וכו…הבעיה היא שלרוב השילוט ללא תרגום אנגלית) מה שמביא אותי למסקנה הבאה:
אם אתם עם רכב שכור, דאגו לשלב את עלויות החניה בתקציב שלכם – חניה בחניונים מוסדרים יכולה להיות יקרה (מאוד!) ולא רק בערים הגדולות אך הפתרון מבחינתי היה עדיף על האלטרנטיבה למצוא דו"ח חניה על שמשת הרכב.

3. דולפינריום – קראתי רבות ובכל מיני מקומות על האטרקציה הזו , בהחלט אטרקציה מעולה, אך ההמלצה להגיע בשעות הבוקר היא טעות גדולה כי "כולם הבינו" שצריך להגיע מוקדם ואז נוצרים עומסים שלא מאפשרים להנות מהאטרקציות, אם מגיעים עם 2-3 ילדים, אני לא בטוח שיש לכם מספיק כתפיים להרים את כולם בכדי שיוכלו לראות משהו, אני ממליץ להגיע בשעה 12:00 ממנה כמות המבקרים מתחילה להצטמצם ואז הרבה יותר נעים ונוח להנות מהאטרקציות ללא העומס.

4. חיטהורן – חניה חינם מאחורי הסופר plus ללא הגבלת זמן, מול הסופר מוגבל לשעתיים עם השעון הכחול.
עשרות המלצות קראתי כאן על איזה סמית, לא יודע מי זה וגם לא חיפשנו, הגענו בשעה 18:00, הלכנו לאורך התעלה, פגשנו בחור שמשכיר סירות (לא קראו לו סמית) השכרנו לשעה, התעלות היו כמעט ריקות, יכולנו לשוט בקצב שלנו, בלי התנגשויות הפרעות ועומס שכתבו עליו כאן לא פעם ולא פעמיים, כשרצינו לעצור באמצע התעלה בכדי שהילד יאכיל את הברווזים פשוט עצרנו, מזג האויר היה מצויין, ממליץ לא ללכת "אחרי העדר" .

5. האג – במילה אחת – מהממת! אהבנו מאוד אתה העיר, חנינו בחניון צמוד לבית המשפט וחרשנו את הרחובות, נהנינו מאוד, מי שמחפש את השופינג – יש את כל החנויות ה"שוות".

קניון באמסטרדם

קניון באמסטרדם

6. שופינג – 3 אופציות יש לי לתת :
א. האג – לעיל.
ב. בטביה – אאוטלט מעולה של מותגים, יש המון מציאות, המקום גם מרשים מאוד ומזמין.
ג. הופדורפ – יש את כל הרשתות בנגישות מצויינת.נווטי לפי הכתובת של חנות פרימרק הופדורפ שמופיעה ברשימת החנויות אצלם באתר.
מול הפרימרק יש סופר של lidl ובסמטה הצמודה לסופר יש חניון בתשלום.
משם הכל רגלי.  לפי הכתובת של הסניף של פרימרק בהופדורפ, מופיע ברשימת החנויות באתר שלהם, יש גם חניון קרוב בסמטה ליד ה lidl

7. קניות בסופרים – את הקניות שלנו ערכנו בעיקר באלברט היין בעיקר בגלל שעות עבודה יותר ארוכות, בפעם היחידה שנכנסו ללידל לא כל כך מצאנו את עצמנו שם.

8. נהיגה בהולנד – הולנד מפוצצת במצלמות מהירות ורמזור, חלקן מודדות מהירות ממוצעת לפי מקטעים וחלקן מצלמות באופן מיידי עבירת מהירות והאכיפה קשה, ברכב ששכרנו היה gps שהציג את המהירות המותרת בכל קטע כביש כך שהיה יותר נוח להקפיד על נסיעה במהירות החוקית, במידה ולא, בכבישים המהירים בכל כ100 מ' יש שלט קטן עם המהירות המותרת בקטע הכביש.

9. אקלים ומזג אויר – מזג אויר אירופאי סטנדרטי, הפכפך בצורה קטסטרופלית, היום שרב מחרותיים גשם מבול, למסקנה אחת הגעתי מהדבר הזה הפעם, גם אם אני יוצא לטיול בקוטב הצפוני – אין מצב שאני לוקח חדר/צימר/מלון שאין בו מזגן בחדר.
אנחנו אמנם רגילים למזג האויר החם (במיוחד דרומי שכמוני) אבל אנחנו לא רגילים להגיע לחדר ולהיחנק בתוכו עוד יותר מהחום כי אין אפילו מאוורר (מזגן זה בכלל סוג של הזייה מאמסטרדם).
צריך להיערך מראש להכל מהכל, לקיץ ולחורף, אנחנו לא הולנדים, כשההולנדים ממשיכים לרוץ בגשם אנחנו רצים לברוח מהגשם וכשאנחנו לובשים מעיל הם הולכים עם סנדלים וגופיה ברחוב והכל סבבה, אנחנו נתקרר ונחבק בקבוק מים חמים ונשתה קופסה של אקמול במשך שבוע.
ותעשו טובה, אל תביאו את המטריות המצ'וקמקות האלה שמתקפלות לתוך הכיס, בגשם הראשון השבוע באמסטרדם שתי מטריות כאלו הפכו לכליאי ברקים ורצתי כמו כלב ספוג מים לקנות מטריה אמיתית בחנות הראשונה שמצאתי.

10. אמסטרדם – יהיו הרבה שיקומו עליי עכשיו אבל לעניות דעתי, אם לא באתם לראות מוזיאונים מסויימים או אתרים ספציפיים, היא אפילו לא שווה את ה5 יורו של הכרטיס נסיעה ברכבת.
היא כמו כל עיר גדולה אחרת בהולנד אבל יותר מסריחה ויותר צפופה.
את עניין המתירנות אני אשאיר לכל אחד להסתכל על הדברים מתוך נקודת ההשקפה האישית שלו והרכב הנוסעים בטיול.

11. אוכל – מסקנה שאני הגעתי אליה בהולנד היא שפסגת הקולינריה של ההולנדים היא הצ'יפס (וגם הוא ברוב המקומות קפוא/מתועש)
קשה למצוא מסעדות טובות ואוכל טוב וקחו בחשבון שרצוי מאוד צימר עם מטבח מאובזר בכדי שלא תצטרכו להיות תלויים בהברקות הקולינריות של הולנד.

12. כרטיסים: כרטיסים רכשתי דרך טריפר, היה קצת יותר זול למיטב זכרוני אך את התשלום ביצעתי באמצעות פייפאל, משום מה האתר סרב לקבל את האשראי שלי אז ראו בטיפ הזה הערה גורפת לכל אתרי הכרטיסים, זו לא הייתה הפעם הראשונה והאחרונה שאתרי כרטיסים לא קיבלו אשראי ואילצו אותי לשלם בפייפאל.
יש מופעים בכמה סבבים במהלך היום.
כשמגיעים בבוקר זה הופך לסוג של נחיל של מאות בני אדם שעוברים ממופע למופע כמו עדר כי ככה בנויה התוכניה בבוקר (לדעתי פשוט אידיוט מי שבנה אותה אבל זה כבר דיון למקום אחר) .
בשעות הצהרים המוקדמות זה כבר "מתפזר" גם על השעות וגם המבקרים.
וכשאני כותב שעמוס שם, אני מתכוון לממש עמוס ברמה שאי אפשר ללכת.בהמשך להמלצתי, להגיע סביב 12 לגשת למופעים אחרים עד השעה 14:00 ולהכנס למופע הדולפינים באולם בשעה 14:00. העומס במקום בשעות האלה הוא 30% מהעומס בבוקר, אם רוצים לשלב את חיטהורן באותו יום זה מעולה, אני כאמור הגעתי לחיטהורן בשעה 18:00 וזה היה תענוג.

13. החזר מס: בכל רכישה מעל 50 יורו אפשר לבקש החזר מס.
יש למלא את כל הפרטים כולל פרטי אשראי בכל הקבלות.
את הקבלות יש להחתים במכס בטרמינל 3 בסכיפהול ליד דלפק צ'קאין מספר 29 כמדומני.
הדלפק של המכס עובד עד 22:00, אם יש טיסת בוקר מוקדמת וסגור יש מספר טלפון שאפשר להתקשר אליו ומוכס מגיע במיוחד ממש תוך כמה דקות.
חובה להחתים את הקבלות במכס ולהכניס למעטפה של חברת ההחזר ולהכניס לתיבה הנכונה ממש ליד דלפקי המכס, יש שם לא רק של גלובל בלו אז לא להתבלבל.

אהבת? נא לדרג!

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בהולנד ללא עלות השאירו פרטים👇

רוצים לקבל את המדריך למטייל הישראל בהולנד?

לחצו על הכפתור וקבלו את המדריך בחינם!

error: התוכן מוגן !!