חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מעוניינים לטוס להולנד בחודש פברואר? מחפשים סיכום טיול של ישראלים שהיו כבר בהולנד בפברואר וצריכים המלצות ומסלולים? להלן!!

*המזג אוויר כאן סבבה, לא סיביר ולא אנטרטיקה. גטקעס טוב מתחת למכנסיים ומעיל מחמם יעשו את העבודה (הסתובבתי עם גופייה וג'קט קליל מתחת למעיל).
*כבר כתבתי על הסים של 019 שאפשר לקנות בשדה, ולהשאיר את המספר שלכם כלומר לקבל שיחות חינם מהארץ כולל גלישה. אנחנו שידרגנו את אחד הטלפונים ל5 גיגה שכלל גם אפשרות להוציא שיחות לארץ *ולהולנד* שהיה ממש מועיל כשרצינו להזמין מקומות או להתקשר לבירורים. המשודרג עלה 120 שקל, הרגיל 100, לשבוע.
*ממליצה גם על אפליקצייה נהדרת שנקראת city mapper שלצערי עובדת בערים נבחרות ולא בכל מקום. נוחה, עובדת אוףליין, אפשר לשמור מקומות ולהוסיף תזכורות. מה היתרון על גוגל מאפס, לא בטוחה.
*ההולנדים אנשים גבוהים מאוד ובלונדינים מאוד, אבל בניגוד לשאר אירופאיים שיצא לנו לפגוש, הם חמודים ממש, מצחיקים, זורמים, ומבינים עניין. תקשקשו איתם, מבטיחה שתהנו.
*תחבורה ציבורית – מהנוחות שנתקלנו בהן. קנינו כרטיס חופשי יומי שעולה 8 יורו ליום לאדם ומחירו יורד ככל שקונים יותר ימים. אפשר לרכוש בתחנה המרכזית בבניין הלבן של GVB שזה השם של חברת התחבורה המרכזית שם.
ועכשיו לטיול:
יום 1-
טיסה עם טרנסביה, התעכבה בכמעט שעה. מאוד מקפידים על משקל המזוודות ועל כך שלכל אדם מותר להעלות *תיק אחד*. לא תיק ושקית, לא תיק ופאוץ, *תיק אחד*. אחר כך הדיילת סיפרה לי שהם היו הסניף שהכניס הכי פחות כסף מכל האקסטרות של תיקים נוספים וכו' והם עכשיו מקפידים שבעתיים. שימו לב.
הזמנו מהארץ הסעה עם איזיריידר מהשדה. חבר'ה ישראלים שפתחו פה חברת טיולים והסעות. אחלה ממש, 15 יורו לאדם, חסך לנו את ההתברברות במדינה חדשה באמצע הלילה.
ישנו באיירבנב במזרח, חביב מאוד, עם מדרגות משופעות בטירוף, בשכונה הולנדית ולא מתויירת. כיף אמיתי לחוות כך מדינה.
ארוחת בוקר – The brunch room . מה אני אגיד לכם, מושלם. אכלנו ביצים עלומות עטופות בביקון ואבוקדו ולקינוח וופל עם קצפת ומייפל ואוכמניות טריות. וואו. מושלם.
בערב, היינו באטרקציה שהזכירו פה פעם או פעמיים – This is Holland, שנמצאת נסיעת מעבורת קצרצרה וחינמית מהתחנה המרכזית, צמוד לאדם לוקאאוט. הנסיעה במעבורת ממש כיפית ונעימה. המקום פתוח עד 19:00, והיה לי קצת קשה לשאול להכוונות כי כולם חשבו שאני קצת לא אפוייה במוח כשאמרתי – this is holland, והם במבט אמפתי, כן, זו הולנד, נכון… קיצר, אחרי שהתגברנו על מחסום השם והצלחנו להבין איך מגיעים לשם, נכנסנו, ניראה תיירותי מדי בהתחלה, אבל היה ממש כיף! המון אינפורמציה מעניינת על הולנד וסרט בחמישה מימדים שהיה סופר כיף. ממליצה מאוד, גם עם ילדים ( מגיל 8 נגיד).
ארוחת ערב – toro dorado – המליצו כאן על המסעדה כמסעדת בשרים. שני סטייקים, 2 כיסות יין, 80 יורו לשנינו. נחמד. סטייק טעים. לא עפנו לשום מקום. ניכר שהם מארחים המון ישראלים, נכנסנו והמארחת שאלה מיד, אבי? לא, אנחנו לא אבי יא גזענית.
יום 2-
ארוחת בוקר Box sociaal- מקום סופר מגניב שאני בטוחה שבערב הוא גם פאב שיקי בטירוף. מוזיקה נעימה, אוכל טעים ממש (ביצי בנדיקט), טרי והאווירה שממש מוסיפה.
משם המשכנו למוזיאון ואן גוך שהיה מצויין. אפשר להוסיף 3 יורו ולקבל מכשיר מולטימדיה שמסביר על העבודות השונות. יש מסלול של היילייטס שהתאים לנו מאוד וסקר מספר עבודות נבחרות בכל קומה ונתן הסברים מעשירים ומעניינים מאוד. סך הכל היינו שם שעה וחצי. מומלץ.
ארוחת צהריים – De kas. בהולנדית זה אומר החממה. ואכן, הם מגדלים 80% מהתפריט שלהם שזה ממש מרשים, ואפשר גם להרגיש את זה באוכל. המקום יפהיפה עם חלונות שקופים מהריצפה עד התיקרה (חממה, אמרתי..?). זו מסעדת מישלן, אבל יש להם בצהריים תפריט קבוע שמציע 3 מנות עבור 30 יורו לאדם ואם רוצים גם קינוח, זה 45 יורו לאדם. אנחנו לקחנו בסוף קינוח אחד לשנינו. שמעו, אוכל מיוחד ולא שיגרתי. טעמים נפלאים והגשה מדהימה. לא טריוויאלי לחך הישראלי, אבל בהחלט לאנשים שאוהבים לנסות ולטעום דברים חדשים ומיוחדים (הקינוח היה סורבה ארטישוק ירושלמי עם שוקולד לבן ונגיעות הדרים. משוגע.).
בערב הסתובבנו וחטפנו בירות וצ'יפס לאזן את כל הקולינריה הגבוהה שצרכנו בצהריים 
יום 3-
ארוחת בוקר greenwoods single
ממש על הנהר, מקום קטנטן ומסים. היינו שם בתשע, ראשונים. בתשע ורבע כבר לא היה מקום לשבת. ארוחה טעימה ודשנה שלדעתי הייתה מורכבת משלוש ארוחות בוקר שונות וטעימות לא פחות.

שוק אלברט קאופ – נחמד ממש, הכי הרבה ישראלים שראינו (שמענו) עד כה, דוכנים חביבים אם כי תיירותיים. שתינו קפה טורקי בדוכן אותנטי שהיה, ובכן, פשוט קפה טורקי ולא יותר, אכלנו את הפנקייקים המזעריים האלו שהיו טעימים בעיקר בגלל גוש החמאה שנמס עליהם לאיטו וקילו אבקת הסוכר שעיטרה אותם. מעבר לזה היה כיף לראות איך היא מכינה אותם. קנינו כמה תיקים יפים וצעצועים לקטנים.

משם המשכנו למרכז להמשיך לטייל במזג אוויר מושלם, ועצרנו לאכול צהריים במקום שנקרא Wok to walk יעני מוקפץ לדרך, למרות שישנם מקומות ישיבה ואכן ישבנו שם. הקונספט פשוט אך מבריק. בוחרים סוג נודלס, בוחרים תוספות ובוחרים רוטב. הבחורה לוקחת כל מה שביקשתם ומעבירה למחלקת הווק שפשוט מקפיצים לכם אותם יחד. טעים ממש וזול. שווה.
העוגייה הכי טעימה בעולם – נחמד להגיע, לראות את החנות המקסימה, התנור, האופות, האריזות המתוקתקות והסדרן בכניסה. עוגייה טעימה מאוד. אולי הכי טעימה באיזור חיוג הזה.

ארוחת ערב – בא לנו המבורגר. ישבנו במסעדה שנקראת Bar B, שזה להיט ממש. יש להם חביות עצומות של הייניקן, ואפילו שולחנות עם ברז בירה אישי! ההמבורגרים טעימים לאללה, גם הטבעות בצל והצ'יפס בטטה. כיף של ארוחת ג'אנק, ואם אתם חוגגים מסיבת רווקים/רווקות, ניראה לי מושלם.
חזרה לשדה קנינו כרטיס לרכבת שעלה 5.5 יורו. זו רכבת מהתחנה המרכזית שיוצאת כל 10 דקות לסכיפהול ומגיעה תוך 20 דקות.
שימו לב, סכיפהול ענק בצורה מגוחכת. לקח לנו חצי שעה (!!!!!!) להגיע לשער. וזה עוד אחרי כמעט שעה של לעמוד במגוון של תורים, אז כדאי להגיע מספיק זמן מראש..

זהו. סיימנו. תודה לכולם על הטיפים ומקווה ששלנו עזרו..

אהבת? נא לדרג!

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בהולנד ללא עלות השאירו פרטים👇

רוצים לקבל את המדריך למטייל הישראל בהולנד?

לחצו על הכפתור וקבלו את המדריך בחינם!

error: התוכן מוגן !!