חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מדריך מסלול כוכב בהולנד 10 ימים

סיכום טיול כוכב – 10 ימים (27.5-5.6)
החלטנו! טיול משפחתי בהולנד. זוג+3 (4.5, 9, 12).
התכנון הוא מקסימום כיף במינימום עלויות אפשרי.
בבוקר פתיחת הכרטיסים של טראנסאויה רכשנו 5 כרטיסים לאיינדהובן בשעות נוחות לילדים – הלוך בשעה 13:40, חזור בשעה 12:45, הוספנו 2 מזוודות 20 ק"ג ובחרנו מושבים לשתי הטיסות. עלות טיסות 786€.
מקום לינה: Topparken landgoed de scheleberg.
נמצא במיקום מעולה, מרחק של 20 דק' עד שעה ורבע מהאטרקציות המובילות וזול יחסית אפילו לדירות airbnb שראיתי.
לקחנו בקתה ל 6 אנשים, כדי שאף אחד לא ישן במיטת קומותיים. קיבלנו מטבח מאובזר בכל מה שאפשר לדמיין, טבליה אחת למדיח, גליל נייר טואלט אחד, הוספנו מצעים ומגבות בתשלום בעת ההזמנה. כל אחד קיבל שקית ובה מגבת גדולה ומגבת קטנה. הבאתי עוד שתי מגבות מהבית שיהיו לבריכה או ספייר וזרקתי שם, טבליות למדיח ו 5 גלילי נייר טואלט. עלות לינה 652€.
רכב: השכרנו סקודה סטיישן ידנית דרך אויס כולל ביטול השתתפות עצמית ונהג נוסף עם הנחה של קבוצת הווטסאפ של איל ואמיר. עלות רכב: 418€
סים: קניתי בארץ מגלובל סים עם הנחה של לאומי קארד. 5 ג'יגה ב 119 ₪. היתרון הגדול הוא שהנפח שיישאר יכול לשמש אותנו לטיסות הבאות. ביום הראשון קנינו שני סים של וודפון. 1 ג'יגה ב 10 אירו בכל אחד.
אוכל: תכננו לאכול במסעדות, אך ברגע האמת, במהלך היום, זה נראה לנו בזבוז זמן. בימים הראשונים הכנו בבוקר שני כריכים לכל אחד, קופסה של פירות וקופסה של ירקות. ביום השלישי, בגלל שתכננו לצאת מוקדם, הכנו את הכריכים מהערב ושמנו במקרר, כאוהבי שנת בוקר, זה התברר כפתרון מוצלח.
נהיגה: הווייז עשה עבודה מעולה נעזרנו בו גם כדי למצוא תחנת דלק בדרך. הוא מציג גם את תעריף הדלק בתחנות הקרובות. המהירות בהולנד משתנה באופן תדיר ובלי הרבה היגיון מ 130 ל 90 ושוב ל 120 מבלי שיהיה שינוי בנוף. מי שישב ליד הנהג היה אחראי על שמירת המהירות מול הווייז והתריע כל הזמן.
קניות: עשינו קניות בסופר ג'מבו ליד המקום שיצאנו ממנו. חיפשנו בגוגל מאפס ג'מבו קרוב וניווטנו לשם באמצעות ווייז.
מזג אויר: מזג האוויר בהולנד משתנה בתדירות לא מוכרת. יום אחד מתחיל גשום ופתאום יוצאת השמש ולא זוכרים שהיה גשם. לשאלת השאלות, איזה בגדים להביא? אני הבאתי שתי חולצות קצרות והשאר חולצות מעבר עם ז'קטים. בימים שידענו מראש שצפוי להיות חם שמנו קצר ובשאר הימים ארוך ודק עם ז'קט שעובר מהגוף למותניים.
אריזה: הבאתי בגדים לשישה ימים. אחרי חמישה ימים עשיתי כביסה בפארק הנופש. אצלנו העלות היא 6€ למכונה + מייבש ועוד חצי אירו לטבליה של אריאל. לא הכל התייבש כי הפעלתי מכונה ענקית למרות שלא באמת היה חייב, אז תלינו את הבגדים על מתקן הכביסה שהיה בבית.
הטיסה עם טראנסאויה הייתה מעולה, יחסית לטיסה עם איזיג'ט, היה מקום ברגליים גם לגבוהים כמונו, דיילות נחמדות, המראה ונחיתה בזמן.
נמה"ת באיינדהובן מאוד קטן, נוחתים והולכים ברגל לביקורת הדרכונים, יוצאים מהמבנה ועוקבים אחרי השלטים למיקום חברות ההשכרה של הרכבים. בדלפק של אויס הייתה משפחה אחת לפנינו. הבחור שאל אם אני מעדיפה אוטומט, ברור שאמרתי שכן! הבחור הציע לי לשדרג את הרכב, סירבתי בנחמדות. הגענו לרכב, ראינו שהכל תקין מבחינת שמשות, עליהן אין כיסוי וגילינו שהרכב אוטומטי.
הכנתי מראש כתובת של סופר ג'מבו שקרוב לנמה"ת, ועשינו קניות בהתאם לרשימה שהכנתי בארץ.
פארק באמסטרדם

פארק באמסטרדם

עוד מהארץ עדכנתי את כפר הנופש שאנחנו מגיעים אחרי השעה 17:00 והם הכינו לנו שקית עם המפתח לבית וכל מה שצריך לשהייה.

יום 2: יום גשום. תכננו לנסוע לטירת מיודן ולאוטרכט.
התעכבנו קצת בבוקר, נסענו ל ede כדי לקנות סים לבעלי ולילדה, לכן החלטנו לנסוע רק למוזיאון הרכבות באוטרכט ולשלב את מיודן ביום אחר.
קנינו כרטיס מוזיאונים ונכנסנו. המוזיאון מקסים, עם הזמן הגשם הפסיק והשמש יצאה, כך שהצלחנו ליהנות ממנו יותר. נכנסים לרכבות מכל מיני תקופות, סימולטור כייפי שעשינו פעמיים, רכבת בחושך שגם עשינו פעמיים, הילדים נסעו ברכבת קטנה שנוסעת ברחבי המוזיאון.
אחרי המוזיאון הילדה הבינה שיש פריימרק באוטרכט, נסענו לקניון, טיילנו קצת וחזרנו הביתה.
יום 3 חיטהורן וחוות הסחלבים:
השכרנו סירה לשעתיים מסמית עם ההנחה של האיל ואמיר וביקשנו וסט מצופים לבנים. מה אפשר כבר להגיד על חיטהורן? מקום מקסים, שלו, ברווזים, שחפים וברבורים בכל מקום. מיוחד.
תכננו לאכול במסעדה, אך ראינו שאין זמן וכדאי שנצא לחוות הסחלבים.
כשנכנסנו למקום הזמנתי כרטיסים דרך האתר שלהם, נותן הנחה של 0.5€ לכרטיס, שהתבזבזו יופי בקניית האוכל לדגים…
חוות הסחלבים לדעתי לא מוכרת בכלל, אפילו בספר המשפחה המטיילת הוא קיבל רק סמיילי אחד. לא ברור לי למה…
מקום מדהים שמחולק לאזורים, ככה גם לא היינו צריכים "לרדוף" אחרי הילדים, הם תמיד היו במרחק ראיה. מקום עם צמחים מיוחדים, פלמינגו, ברווזים, דגים שאפשר להאכיל, שפמנונים שמאכילים בשרימפסים, אלפקות, קופים, תוכים שאפשר להאכיל, אזור של פרפרים מדהימים והכל במקום מדהים ביופיו. בסוף יש מתקני משחקים שהילדים הסכימו לעזוב רק בגלל שאמרו ברמקולים שהמקום נסגר. בדרך החוצה גילינו גם מתנפחים.
הילדים נהנו שם מאוד אפילו יותר מחיטהורן.
יום 4: המוזיאון הפתוח בארנהיים. נכנסים לבתים הנמצאים ביער ורואים איך חיו לפני מאות שנים. יש שם מישהי שמכינה חוטים, מישהי שמבשלת, נגר שמסביר איך הוא בונה את הסירה ואזור שבו הילדים מכבסים ומייבשים בגדים, חולבים בכאילו פרה, הולכים על קביים ובעיקר נהנים. יש שם רכבת שמסתובבת בכפר ולוקחת ממקום למקום. מידי פעם עלינו עליה ועשינו סיבוב ביער מקסים.
משם נסענו לארנהיים וטיילנו במרכז העיר.
יום 5 (יום שישי): שוק הגבינות באלקמאר. ראינו את תהליך מכירת הגבינות בשוק, מאפשרים לילדים להיכנס פנימה לאזור של המכירה, כך המבוגרים לא מסתירים להם, טעמנו וקנינו גבינות.
משם נסענו לחוות הקבקבים והגבינות של simonehoeve.
מקום מקסים עם הסברים על ייצור הנעליים ההולנדיות והגבינות בעברית ובחינם…
המקום מקסים עם נעל גדולה כמו בזאנסה לצילומים, תחנות רוח שאפשר להצטלם לידם ונמצא 5 דק' מוולנדם.
משם נסענו לוולנדם, טיילנו באזור הנמל, קנינו מזכרות (זול משאר המקומות שראינו) ואכלנו ב-Restaurant Pieterman אוכל טעים במחיר סביר.
מזג האויר היה טוב ובערב נכנסנו לבריכה בכפר.
יום 6 מוזיאון נמו ובמיקרופיה. חנינו את האוטו בחניון של מיקרופיה (15€) כדי שבערב, כשעייפים לא נצטרך לעשות את הדרך ביניהם ברגל. אמנם מרחק של 12 דק' הליכה, אבל בערב עם ילדים עייפים עדיף ללכת כמה שפחות.
מוזיאון נמו מדהים בכל פעם מגלים עוד קומה עם פעילויות נהדרות לילדים. היינו שם יותר מ 5 שעות כשאת הקומות הארונות עשינו בזריזות כי היינו צריכים ללכת למיקרופיה.
מיקרופיה פחות עניין את הילדים שלי למרות שהם מאוד אוהבים לחקור. יש שם מיקרוסקופים עם הסבר של מה שרואים בפנים. שמתי לב שאנחנו היחידים שם עם ילדים, כולם היו בני בערך 25 ומעלה. המקום נמצא צמוד לגן החיות ארטיס. ביציאה משם אפשר לראות חלק מהחיות שנמצאות על גדר הגן ולשבת במקום בו רואים פלמינגו וחסידות.
יום 7 דולפינריום ועמי ותמי:
בדולפינריום יש מופעים נחמדים, שעות המופעים מסודרות כך שמסיימים מופע וכולם עוברים יחד למופע הבא משם נסענו לעמי ותמי, הזמנו לבנים גלידה בכוס שלוקחים הביתה ולנו גלידה ופאי. כמו שכבר כתבו האוכל בסדר… הילדים שיחקו ברחבי המסעדה ובחוץ ומאוד נהנו.
יום 8 אפטלינג:
ערב לפני סימנתי באפליקציה את המתקנים הלא מפחידים. הכל שם מאוד מסודר ולמרות שיש שם המוווון אנשים לא מרגישים את העומס. הגענו לפני השעה 10 והלכנו לעמוד בתור של הסימבוליקה. התפצלנו לשניים ובחרנו מסלולים שונים. משם, בעזרת האפליקציה עברנו בין המתקנים.
המלצה! באפליקציה וגם במפה שמקבלים אפשר לראות שבילים שעוברים דרך היער ואיתם מגיעים לאזורים השונים בפארק. ממש נחמד.
למרות שחשבנו שהיציאה תהיה סיוט כי כולם יוצאים יחד באותה השעה, יצאנו מהפארק תוך דקות בודדות, היציאה מאוד מסודרת. הלוואי עלינו!
חשוב! מסתבר שביום שני הראשון בכל חודש, בשעה 12:00 יש אזעקה בכל הולנד וגם מקבלים התראה לפלאפון. כאנשי הדרום, אי אפשר להסביר עד כמה זה הבהיל אותנו, אנחנו מסתכלים סביב ואף אחד לא מגיב, כולם ממשיכים בחייהם. האזעקות מופעלות בכדי לוודא שהן עובדות במקרה של אסון לאומי.
יום 9 טירת מיודן ואמסטרדם:
בגלל שטירת מיודן היא דרך כרטיס המוזיאונים ובגלל ששמענו שחבל לוותר עליה, החלטנו לשלב אותה ביום זה, במקום היום הראשון. מקום מקסים הם הסבר על טירות בימי הביניים כולל מרתף עינויים, חדר האוכל וחדר השינה של מי שגר בטירה. הילדים התחפשו לאבירים ושיחקו ברובה שהיה שם. הסתובבנו קצת בגנים מחוץ לטירה, פיקניק קטן ומשם לחניית ndsm באמסטרדם, הצטלמנו ליד הגרפיטי ולקחנו מעבורת לתחנה המרכזית והלכנו לכיוון כיכר דאם. בדרך עצרנו ב sweetella והזמנו שני מגשי שחיתות אליפות. טיילנו קצת בדאם ונכנסנו למאדאם טוסו. את בן ה 4.5 המקום פחות עניין כי הוא לא הכיר את רוב הדמויות. מעבר לצפיה בבובות השעווה אפשר להצטלם והמחשב הופך את התמונה לציור של ואן גוך, ללכת על מסלול דוגמנות ולשיר באולפן שיר של אדל. את הכל אפשר אח"כ לשלוח למייל. בדרך חזרה לתחנה המרכזית עצרנו ב Mannekenpis קנינו צ'יפס (באמת טעים).
יום 10: חזרה הביתה. נעזרנו בכתובת הווייז שהזנתי כשעזבנו את החניה בנחיתה והגענו למסור את הרכב. הבחור יצא איתי לבדוק את הרכב ומצא שם מכות הזויות, שריטת ושפשופים שלא ברור איך הגיעו לרכב, הוא כל הזמן חזר ואמר שמזל שיש לנו כיסוי מלא עם ביטול השתתפות עצמית. לפי החשבונית שקיבלתי למייל, הייתי אמורה לשלם יותר מ 500€.
הטיסה עם טראנסאויה המריאה ונחתה בזמן.
ו… אין כמו בארץ!
אהבת? נא לדרג!

לחזור למשהו ספציפי?

לקבלת ייעוץ בתכנון החופשה בהולנד ללא עלות השאירו פרטים👇

רוצים לקבל את המדריך למטייל הישראל בהולנד?

לחצו על הכפתור וקבלו את המדריך בחינם!

error: התוכן מוגן !!